Ντοκουμέντο: Η κυβέρνηση αποδέχεται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για 10 χρόνια μετά το 2018!
Ντοκουμέντο: Η κυβέρνηση αποδέχεται πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για 10 χρόνια μετά το 2018!
Αποκαλυπτικό έγγραφο που περιέχεται στο 3ο Μνημόνιο καταρρίπτει τις θέσεις της κυβέρνησης - Ψέμα ότι η χώρα έχε δεσμευθεί για πλεόνασμα 3,5% για μια δεκαετία, απαντά το Μαξίμου - Γιατί η επιχειρηματολογία περί μη δέσμευσης στο 3,5% είναι σαθρή
UPD:
87
ΣΧΟΛΙΑ
Το χειρότερο σενάριο για την Ελλάδα έχει αποδεχθεί η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα που έχει συναινέσει επισήμως στην απαίτηση των δανειστών για πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% όχι μόνο για το 2018 αλλά και για τα10 επόμενα χρόνια!
Όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο της συμφωνίας συμμόρφωσης (compliance report) για την πρώτη αξιολόγηση του 3ου Μνημονίου με ημερομηνία 9 Ιουνίου 2016, η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί και έχει συμφωνήσει τα εξής: «Εις ό,τι αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα, η Ελλάδα αναμένεται να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% το 2016, 1,75% το 2017 και 3,5% το 2018. Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα αναμένεται να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% για μια περίοδο 10 ετών, μετά την οποία θα αρχίσει να μειώνεται σταδιακά για να φτάσει στο 1,5% μέχρι το 2040».
Από το απόσπασμα αυτό, της σελίδας 14 στο compliance report του Ιουνίου του 2016 προκύπτει χωρίς καμιά αμφιβολία ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει συμφωνήσει ότι η ελληνική οικονομία θα πιάνει το δυσθεώρητο πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% όχι μόνο το 2018 αλλά και τα επόμενα 10 χρόνια!
Όπως αποκαλύπτεται σε έγγραφο της συμφωνίας συμμόρφωσης (compliance report) για την πρώτη αξιολόγηση του 3ου Μνημονίου με ημερομηνία 9 Ιουνίου 2016, η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί και έχει συμφωνήσει τα εξής: «Εις ό,τι αφορά το πρωτογενές πλεόνασμα, η Ελλάδα αναμένεται να πετύχει πρωτογενές πλεόνασμα 0,5% το 2016, 1,75% το 2017 και 3,5% το 2018. Από εκεί και πέρα, η Ελλάδα αναμένεται να διατηρήσει το πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% για μια περίοδο 10 ετών, μετά την οποία θα αρχίσει να μειώνεται σταδιακά για να φτάσει στο 1,5% μέχρι το 2040».
Από το απόσπασμα αυτό, της σελίδας 14 στο compliance report του Ιουνίου του 2016 προκύπτει χωρίς καμιά αμφιβολία ότι η ελληνική κυβέρνηση έχει συμφωνήσει ότι η ελληνική οικονομία θα πιάνει το δυσθεώρητο πρωτογενές πλεόνασμα του 3,5% όχι μόνο το 2018 αλλά και τα επόμενα 10 χρόνια!
Δηλαδή, οι κύριοι Τσακαλώτος και Τσίπρας έχουν αποδεχθεί την απαίτηση των Ευρωπαίων για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μέχρι το 2028 και τώρα προσπαθούν να υπαναχωρήσουν από τη δέσμευσή τους!
Κι ενώ η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί την απαίτηση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για το έτος 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δήλωσε την Τρίτη ότι η κυβέρνηση δεν έχει δώσει τη δέσμευσή της για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μετά το 2018...
Δυστυχώς για το οικονομικό επιτελείο η πραγματικότητα διαψεύδει τους ισχυρισμούς του κ. Τσακαλώτου.
Τα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα έχει αποδεχθεί πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για μια δεκαετία μετά το 2018 έφερε στη δημοσιότητα ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Βρούτσης.
«Η Ελλάδα δεν έχει συμφωνήσει με τίποτα ακόμα» έλεγε ο κ. Τσακαλώτος στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε την Τρίτη στον Guardian. «αρνείτο εμφατικά ότι η Αθήνα έχει συμφωνήσει με την απαίτηση των ευρωπαίων εταίρων της για να πετύχει ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ για την περίοδο μετά το τρίτο Μνημόνιο».
Τι συμφωνήθηκε στο Eurogroup
Στο τελευταίο Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου, όλοι οι υπουργοί Οικονομικών, του Ευκλείδη Τσακαλώτου περιλαμβανομένου συμφώνησαν ότι η Ελλάδα θα πρέπει να υλοποιήσει το στόχο για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% «μεσοπρόθεσμα» και πάντως μετά το 2018, όταν και λήγει το τρέχον πρόγραμμα. Η γερμανική πλευρά ερμηνεύει το «μεσοπρόθεσμο» διάστημα ως δεκαετία, δηλαδή έως και το 2027, με την πιο ήπια προσέγγιση από άλλους ευρωπαίους παράγοντες να κάνει «σκόντο» στην τριετία (έως και το 2021 σίγουρα).
Σε κάθε περίπτωση η απόφαση του Eurogroup είναι ξεκάθαρη και αποκαλυπτική, καθώς προβλέπει τη λήψη μέτρων πριν τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος, που θα ισχύσουν μετά από αυτό! Η σχετική αναφορά είναι σαφής: «Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους δημοσιονομικούς στόχους με έναν τρόπο βιώσιμο μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να συμφωνήσουν με τους θεσμούς σε έναν μηχανισμό και δομικά μέτρα που θα το εξασφαλίσουν αυτό»!
Για να μην μείνει μάλιστα καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ομοβροντία νέων μόνιμων μέτρων η απόφαση το κάνει ακόμη πιο λιανά: «οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να συμφωνήσουν με τους θεσμούς σε έναν μηχανισμό και δομικά μέτρα (a mechanism and structural measures)που θα το εξασφαλίσουν αυτό (τους δημοσιονομικούς στόχους δηλαδή)».
Μετά το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου όπου οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών επέμειναν στη δατήρηση πλεονασμάτων ύψους 3,5% σε non paper του Μεγάρου Μαξίμου αναφερόταν ότι: «Η κυβέρνηση κράτησε στάση αρχής τασσόμενη απέναντι στις παράλογες απαιτήσεις για διατήρηση πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5%, μετά το 2018, για ακόμα δέκα χρόνια» σε μια προφανή προσπάθεια να διακινήσουν τον ισχυρισμό ότι η χώρα και οι πολίτες δεν έχουν δεθεί χειροπόδαρα με τη δέσμευση για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% που σημαίνουν φόρους πάνω στους φόρους και λιτότητα χωρίς τέλος.
Η Κυβέρνηση ποτέ δεν έχει αποδεχθεί πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για 10 χρόνια μετά τη λήξη του προγράμματος, υποστηρίζει σε non paper η κυβέρνηση και ταυτόχρονα επιτίθεται στη ΝΔ για διαστρέβλωση της πραγματικότητας και προσπάθεια εξαπάτησης του ελληνικού λαού «καταθέτοντας κείμενα που ουδεμία σχέση έχουν με ό,τι έχει υπογράψει η σημερινή κυβέρνηση».
Σύμφωνα με το Μαξίμου, «το κείμενο που κατέθεσε η ΝΔ στη Βουλή, και υποστηρίζει ότι η χώρα έχει δεσμευθεί για πλεονάσματα 3,5% για μια 10ετία, αποτελεί Έκθεση Συμμόρφωσης (Compliance Report) της Κομισιόν, όπου πράγματι αναφέρει πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%. Υπάρχει, όμως, και άλλη Έκθεση Συμμόρφωσης, αυτή του ΔΝΤ, που αναφέρει πρωτογενή πλεονάσματα 1,5%!
Όπως αναφέρεται: «Τα κείμενα αυτά δεν είναι δεσμευτικά για την ελληνική κυβέρνηση! Ούτε της Κομισιόν με το 3,5%, ούτε του ΔΝΤ με το 1,5%! Γι' αυτό και δεν υπογράφονται από την Ελληνική Κυβέρνηση, καθώς δεν αποδέχεται αυτές τις υποθέσεις για τα πλεονάσματα, διεκδικώντας μια βιώσιμη λύση για το χρέος.
Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε με την υπογραφή της ότι η Ελλάδα θα εκπληρώσει τους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος του προγράμματος του ESM (3,5% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα), με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων της Ελλάδας στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης και του Δημοσιονομικού Συμφώνου: Greece will meet the primary surplus targets of the ESM programme (3.5% of GDP in the medium- term), without prejudice to the obligations of Greece under the SGP and the Fiscal Compact(http://www.consilium.europa.eu/el/press/press-releases.2016/05/24- eurogroup-statement-greece/)
Η ΝΔ, όμως, δεν περιορίζεται μόνο στη λαθροχειρία ψευδόμενη για το τι έχει υπογράψει η
σημερινή κυβέρνηση. Στην ίδια έκθεση, και μάλιστα στην ίδια σελίδα, η Επιτροπή μιλά και
για εναλλακτικά σενάρια με πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 2% και 1,7% μετά το τέλος του
προγράμματος! Το ξεχνά...
Η ΝΔ θα πρέπει να γνωρίζει ότι, όπως λέει και ο λαός μας, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια».
Οι παραδοχές που γίνονται στην έκθεση για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους (Debt Sustainability Analysis -DSA) έχουν συμφωνηθεί μεταξύ πιστωτών και δανειζόμενου, δηλαδή μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των Ευρωπαίων. Εν προκειμένω είναι προφανές ότι και η παράγραφος που αναφέρει ότι η συμφωνία προβλέπει πρωτογεή πλεονάσματα 3,5% για το 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια δεσμεύει την ελληνική κυβέρνηση.
Η συγκεκριμένη έκθεση είναι γνωστή από τον Ιούνιο του 2016. Η ελληνική κυβέρνηση -αν υποθέσουμε ότι δεν είχε συμφωνήσει σε δεκαετή πρωτογενή πλεονάσματα- θα έπρεπε να έχει αντιδράσει πριν από έξι μήνες αλλά δεν το έπραξε. Γιατί άραγε αντιδρά τώρα;
Επιπλέον, αν τα πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% για το 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια, δεν ήταν συμφωνημένα με τους δανειστές, τότε γιατί η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει τώρα συζήτηση για να περικόψει την υποχρέωση εκπλήρωσης πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5% σε τρία χρόνια (2018, 2019 και 2020 όπως είπε ο κ. Τσακαλώτος μετά το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου);
Σε μια έκθεση όπως η DSA οι παραδοχές που περιγράφονται (όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πρωτογενή πλεονάσματα για το 2018 και για τα επόμενα 10χρόνια) δεν είναι υποθέσεις εργασίας, αλλά γίνονται επί πραγματικών δεδομένων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των πιστωτών και του δανειζόμενου.
Και εδώ υπάρχει μια ακόμη μεγάλη αντίφαση στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς: Η απομείωση του ελληνικού χρέους (έστω και τα βραχυπρόθεσμα μέτρα των οποίων η εφαρμογή είναι σήμερα στον αέρα) γίνεται με βάση την έκθεση βιωσιμότητας του χρέους (DSA). Αν η έκθεση είναι λάθος και οι παραδοχές «πέτσινες», τότε, απλούστατα, δεν βγαίνει η απομείωση του χρέους και η διαδικασία είναι στον αέρα! Μπορεί να απαντήσει η κυβέρνηση τι από τα δύο ισχύει;
Κι ενώ η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί την απαίτηση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για το έτος 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια, ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δήλωσε την Τρίτη ότι η κυβέρνηση δεν έχει δώσει τη δέσμευσή της για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% μετά το 2018...
Δυστυχώς για το οικονομικό επιτελείο η πραγματικότητα διαψεύδει τους ισχυρισμούς του κ. Τσακαλώτου.
Τα ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι η κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα έχει αποδεχθεί πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για μια δεκαετία μετά το 2018 έφερε στη δημοσιότητα ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Βρούτσης.
«Η Ελλάδα δεν έχει συμφωνήσει με τίποτα ακόμα» έλεγε ο κ. Τσακαλώτος στο άρθρο του που δημοσιεύθηκε την Τρίτη στον Guardian. «αρνείτο εμφατικά ότι η Αθήνα έχει συμφωνήσει με την απαίτηση των ευρωπαίων εταίρων της για να πετύχει ένα πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ για την περίοδο μετά το τρίτο Μνημόνιο».
Τι συμφωνήθηκε στο Eurogroup
Στο τελευταίο Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου, όλοι οι υπουργοί Οικονομικών, του Ευκλείδη Τσακαλώτου περιλαμβανομένου συμφώνησαν ότι η Ελλάδα θα πρέπει να υλοποιήσει το στόχο για πρωτογενή πλεονάσματα της τάξης του 3,5% «μεσοπρόθεσμα» και πάντως μετά το 2018, όταν και λήγει το τρέχον πρόγραμμα. Η γερμανική πλευρά ερμηνεύει το «μεσοπρόθεσμο» διάστημα ως δεκαετία, δηλαδή έως και το 2027, με την πιο ήπια προσέγγιση από άλλους ευρωπαίους παράγοντες να κάνει «σκόντο» στην τριετία (έως και το 2021 σίγουρα).
Σε κάθε περίπτωση η απόφαση του Eurogroup είναι ξεκάθαρη και αποκαλυπτική, καθώς προβλέπει τη λήψη μέτρων πριν τη λήξη του τρέχοντος προγράμματος, που θα ισχύσουν μετά από αυτό! Η σχετική αναφορά είναι σαφής: «Για να διασφαλιστεί η συμμόρφωση με τους δημοσιονομικούς στόχους με έναν τρόπο βιώσιμο μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να συμφωνήσουν με τους θεσμούς σε έναν μηχανισμό και δομικά μέτρα που θα το εξασφαλίσουν αυτό»!
Για να μην μείνει μάλιστα καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για ομοβροντία νέων μόνιμων μέτρων η απόφαση το κάνει ακόμη πιο λιανά: «οι ελληνικές αρχές δεσμεύονται να συμφωνήσουν με τους θεσμούς σε έναν μηχανισμό και δομικά μέτρα (a mechanism and structural measures)που θα το εξασφαλίσουν αυτό (τους δημοσιονομικούς στόχους δηλαδή)».
Μετά το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου όπου οι Ευρωπαίοι υπουργοί Οικονομικών επέμειναν στη δατήρηση πλεονασμάτων ύψους 3,5% σε non paper του Μεγάρου Μαξίμου αναφερόταν ότι: «Η κυβέρνηση κράτησε στάση αρχής τασσόμενη απέναντι στις παράλογες απαιτήσεις για διατήρηση πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5%, μετά το 2018, για ακόμα δέκα χρόνια» σε μια προφανή προσπάθεια να διακινήσουν τον ισχυρισμό ότι η χώρα και οι πολίτες δεν έχουν δεθεί χειροπόδαρα με τη δέσμευση για πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% που σημαίνουν φόρους πάνω στους φόρους και λιτότητα χωρίς τέλος.
Μαξίμου: Δεν έχουμε αποδεχθεί πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για 10 χρόνια
Η Κυβέρνηση ποτέ δεν έχει αποδεχθεί πρωτογενή πλεονάσματα 3,5% για 10 χρόνια μετά τη λήξη του προγράμματος, υποστηρίζει σε non paper η κυβέρνηση και ταυτόχρονα επιτίθεται στη ΝΔ για διαστρέβλωση της πραγματικότητας και προσπάθεια εξαπάτησης του ελληνικού λαού «καταθέτοντας κείμενα που ουδεμία σχέση έχουν με ό,τι έχει υπογράψει η σημερινή κυβέρνηση».
Σύμφωνα με το Μαξίμου, «το κείμενο που κατέθεσε η ΝΔ στη Βουλή, και υποστηρίζει ότι η χώρα έχει δεσμευθεί για πλεονάσματα 3,5% για μια 10ετία, αποτελεί Έκθεση Συμμόρφωσης (Compliance Report) της Κομισιόν, όπου πράγματι αναφέρει πρωτογενή πλεονάσματα 3,5%. Υπάρχει, όμως, και άλλη Έκθεση Συμμόρφωσης, αυτή του ΔΝΤ, που αναφέρει πρωτογενή πλεονάσματα 1,5%!
Όπως αναφέρεται: «Τα κείμενα αυτά δεν είναι δεσμευτικά για την ελληνική κυβέρνηση! Ούτε της Κομισιόν με το 3,5%, ούτε του ΔΝΤ με το 1,5%! Γι' αυτό και δεν υπογράφονται από την Ελληνική Κυβέρνηση, καθώς δεν αποδέχεται αυτές τις υποθέσεις για τα πλεονάσματα, διεκδικώντας μια βιώσιμη λύση για το χρέος.
Η κυβέρνηση δεσμεύθηκε με την υπογραφή της ότι η Ελλάδα θα εκπληρώσει τους στόχους του πρωτογενούς πλεονάσματος του προγράμματος του ESM (3,5% του ΑΕΠ μεσοπρόθεσμα), με την επιφύλαξη των υποχρεώσεων της Ελλάδας στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης και του Δημοσιονομικού Συμφώνου: Greece will meet the primary surplus targets of the ESM programme (3.5% of GDP in the medium- term), without prejudice to the obligations of Greece under the SGP and the Fiscal Compact(http://www.consilium.europa.eu/el/press/press-releases.2016/05/24- eurogroup-statement-greece/)
Η ΝΔ, όμως, δεν περιορίζεται μόνο στη λαθροχειρία ψευδόμενη για το τι έχει υπογράψει η
σημερινή κυβέρνηση. Στην ίδια έκθεση, και μάλιστα στην ίδια σελίδα, η Επιτροπή μιλά και
για εναλλακτικά σενάρια με πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 2% και 1,7% μετά το τέλος του
προγράμματος! Το ξεχνά...
Η ΝΔ θα πρέπει να γνωρίζει ότι, όπως λέει και ο λαός μας, το ψέμα έχει κοντά ποδάρια».
Γιατί δεν ευσταθεί ο ισχυρισμός του Μεγάρου Μαξίμου
Οι παραδοχές που γίνονται στην έκθεση για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους (Debt Sustainability Analysis -DSA) έχουν συμφωνηθεί μεταξύ πιστωτών και δανειζόμενου, δηλαδή μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και των Ευρωπαίων. Εν προκειμένω είναι προφανές ότι και η παράγραφος που αναφέρει ότι η συμφωνία προβλέπει πρωτογεή πλεονάσματα 3,5% για το 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια δεσμεύει την ελληνική κυβέρνηση.
Η συγκεκριμένη έκθεση είναι γνωστή από τον Ιούνιο του 2016. Η ελληνική κυβέρνηση -αν υποθέσουμε ότι δεν είχε συμφωνήσει σε δεκαετή πρωτογενή πλεονάσματα- θα έπρεπε να έχει αντιδράσει πριν από έξι μήνες αλλά δεν το έπραξε. Γιατί άραγε αντιδρά τώρα;
Επιπλέον, αν τα πρωτογενή πλεονάσματα ύψους 3,5% για το 2018 και για τα επόμενα 10 χρόνια, δεν ήταν συμφωνημένα με τους δανειστές, τότε γιατί η κυβέρνηση προσπαθεί να κάνει τώρα συζήτηση για να περικόψει την υποχρέωση εκπλήρωσης πρωτογενών πλεονασμάτων ύψους 3,5% σε τρία χρόνια (2018, 2019 και 2020 όπως είπε ο κ. Τσακαλώτος μετά το Eurogroup της 5ης Δεκεμβρίου);
Σε μια έκθεση όπως η DSA οι παραδοχές που περιγράφονται (όπως στην συγκεκριμένη περίπτωση τα πρωτογενή πλεονάσματα για το 2018 και για τα επόμενα 10χρόνια) δεν είναι υποθέσεις εργασίας, αλλά γίνονται επί πραγματικών δεδομένων που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των πιστωτών και του δανειζόμενου.
Και εδώ υπάρχει μια ακόμη μεγάλη αντίφαση στους κυβερνητικούς ισχυρισμούς: Η απομείωση του ελληνικού χρέους (έστω και τα βραχυπρόθεσμα μέτρα των οποίων η εφαρμογή είναι σήμερα στον αέρα) γίνεται με βάση την έκθεση βιωσιμότητας του χρέους (DSA). Αν η έκθεση είναι λάθος και οι παραδοχές «πέτσινες», τότε, απλούστατα, δεν βγαίνει η απομείωση του χρέους και η διαδικασία είναι στον αέρα! Μπορεί να απαντήσει η κυβέρνηση τι από τα δύο ισχύει;
UPD:
87
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα