Ν. Βαρβατές: Ανοιχτό το ΧΑ για τις εταιρείες Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων
19.03.2010
09:13
Έτοιμο να υποδεχθεί τις εταιρείες Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων είναι το ΧΑ, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Νίκος Βαρβατές, μιλώντας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης ...
Έτοιμο να υποδεχθεί τις εταιρείες Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων είναι το ΧΑ, όπως επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων (ΕΕΝΜΑ), Νίκος Βαρβατές, μιλώντας στην ετήσια τακτική γενική συνέλευση της Ένωσης:
«Το θεσμικό πλαίσιο στο Χ.Α. έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί και η πόρτα παραμένει ανοικτή για από πέρυσι που είχαν γίνει επανειλημμένες επαφές με την ηγεσία του Χρηματιστηρίου.
«Θέλω να επισημάνω, ότι έχουν αφαιρεθεί όλες οι παλαιές διατάξεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μη ομαλή εξέλιξη μιας ένταξης και ότι ο μόνος λόγος που δεν είχαμε ενεργοποίηση εκ μέρους των μελών μας είναι η οικονομική κρίση και οι συνέπειες που αυτή είχε πάνω στη δραστηριότητα του Χ.Α.
Πάντως, δεν αποτελεί μυστικό ότι έχουν γίνει διερευνητικές προσεγγίσεις από το χώρο της ΝΜΑ και γνωρίζω ότι υπάρχουν συμφωνίες με ανάδοχους, οι οποίες όμως περιμένουν βελτίωση του χρηματιστηριακού κλίματος για να υλοποιηθούν».
Ο Νίκος Βαρβατές αναφέρθηκε στο πρόβλημα της οικονομικής επιβάρυνσης από τις υποχρεωτικές συνθέσεις πληρωμάτων που απαιτούν περισσότερους ναυτικούς από ό,τι στα πλοία της ποντοπόρου ναυτιλίας:
«Η πραγματικότητα είναι ότι ο Ελληνικός στόλος ΝΜΑ και τα πλοία του επιβαρύνονται με συνθέσεις πληρώματος που υπερβαίνουν αυτές ποντοπόρων πλοίων πολλαπλασίου μεγέθους, ενώ εκείνα που εκτελούν κυρίως πλόες εσωτερικού, υποχρεούνται να λειτουργούν με συνθέσεις αποτελούμενες αποκλειστικά από Έλληνες οι οποίες είναι ιδιαίτερα επαχθής σε κόστος και πολυάριθμες σε αριθμό ναυτικών» και προσέθεσε:
« Σ’ αυτές τις συνθέσεις που προέρχονται από το απώτερο παρελθόν, δεν έχουν ληφθεί υπόψη ως έδει οι Διεθνείς Συμβάσεις με αποτέλεσμα να σημειώνεται μεγάλη μείωση της ανταγωνιστικότητας, να παρατηρείται συρρίκνωση του κλάδου και να αυξάνει συνεχώς η μέση ηλικία των πλοίων η όποια ευρίσκεται πλέον στα τριάντα πέντε έτη.»
Ο Πρόεδρος αναφέρθηκε και στο Παράλληλο Νηολόγιο:
"Η αντικατάσταση των παλαιών πλοίων μας θα μπορούσε να ωφεληθεί σημαντικά από την ενσωμάτωση της Παράλληλης Νηολόγησης (Bare Boat) στην Ελληνική σημαία. Μέλη μας ήδη την χρησιμοποιούν σε άλλες Κοινοτικές σημαίες, αλλά θα ήταν καλό αυτό να μην αποτελεί κίνητρο για την εγκατάλειψη της Ελληνικής σημαίας".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr