Χάνονται 10.700 θέσεις εργασίας από την αύξηση στα καύσιμα!
04.01.2017
10:32
7 στα 10 ευρώ είναι φόροι!!! - Πώς το Δημόσιο αντί να κερδίζει, χάνει...
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ, από την αύξηση του ΕΦΚ η ελληνική οικονομία χάνει 530 εκατ. ευρώ, η απασχόληση κατά 10.700 θέσεις εργασίας και τα έσοδα από φόρους και εισφορές κατά 178 εκατ. ευρώ. Στους παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, είναι η αύξηση του λαθρεμπορίου κατά 4% στο ντίζελ και 1% στις βενζίνες λόγω αύξησης των ΕΦΚ.
Επίσης, έρευνα του ΙΟΒΕ έχει δείξει πως αύξηση της μέσης τιμής του πετρελαίου κίνησης κατά 10% οδηγεί σε πτώση της ζητούμενης ποσότητας κατά 2,6%, όταν η μείωση του ΑΕΠ κατά 10% οδηγεί σε πτώση της ζήτησης κατά 7,7%. Πιθανή αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά 35% από το 1 ευρώ στο 1,35 ευρώ θα οδηγούσε σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 8% περίπου. Έτσι, αντί να κερδίσει πρόσθετα έσοδα το Δημόσιο, χάνει.
Μετά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης οι καταναλωτές καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Επίσης, έρευνα του ΙΟΒΕ έχει δείξει πως αύξηση της μέσης τιμής του πετρελαίου κίνησης κατά 10% οδηγεί σε πτώση της ζητούμενης ποσότητας κατά 2,6%, όταν η μείωση του ΑΕΠ κατά 10% οδηγεί σε πτώση της ζήτησης κατά 7,7%. Πιθανή αύξηση της τιμής του πετρελαίου κατά 35% από το 1 ευρώ στο 1,35 ευρώ θα οδηγούσε σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 8% περίπου. Έτσι, αντί να κερδίσει πρόσθετα έσοδα το Δημόσιο, χάνει.
Μετά την αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης οι καταναλωτές καλούνται να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Το πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης ακριβαίνουν κατά 10 λεπτά το λίτρο, ενώ η αμόλυβδη, στους περισσότερους νομούς, κυμαίνεται μεταξύ 1,5 και 1,65 ευρώ το λίτρο, αν και στα νησιά είναι σημαντικά υψηλότερες.
Το απίστευτο είναι ο Έλληνας καταναλωτής δίνει το 70% της τιμής του καυσίμου σε φόρους, όταν στην Ευρώπη αυτό το ποσοστό είναι κάτω του 60%, σύμφωνα με τη Eurostat. Από τις αρχές Νοεμβρίου οι τιμές των καυσίμων σημειώνουν αύξηση, λόγω της ανοδικής πορείας των διεθνών τιμών, με αποτέλεσμα η αύξηση του ΕΦΚ και η διόρθωση του ΦΠΑ από το 17% στο 24% να επιβαρύνει κατά πολύ την τελική τιμή. Το παράλογο βέβαια είναι ότι τα κρατικά ταμεία δεν επωφελούνται, καθώς, παρά τις εξαγγελίες του ίδιου του πρωθυπουργού, το λαθρεμπόριο ανθεί και το κράτος χάνει έσοδα 1 δισ. ευρώ.
Στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων δείχνουν ότι το πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης ακριβαίνουν κατά 10 λεπτά το λίτρο, ενώ η αμόλυβδη κατά 4 λεπτά. Αυξημένες είναι οι τιμές στα νησιά που δεν εξαιρέθηκαν από την αύξηση του ΦΠΑ.Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων, στην Αμοργό η αμόλυβδη βρέθηκε να πωλείται μια ανάσα από τα 2 ευρώ το λίτρο αγγίζοντας χθες τα 1,91 ευρώ. Τα 1,89 ευρώ έφτασε η τιμή της αμόλυβδης στη Μήλο, τα 1,849 ευρώ στη Σαντορίνη και τα 1,82 ευρώ στην Κάρπαθο. Στα Δωδεκάνησα η τιμή της αμόλυβδης κυμάνθηκε χθες μεταξύ 1,585-1,829 ευρώ, ενώ χαμηλότερες ήταν οι τιμές στα νησιά του Ιονίου με τα πρατήρια του νομού Κεφαλληνίας να διαθέτουν τη βενζίνη έως και 1,782 ευρώ το λίτρο. Στην Κρήτη οι τιμές της αμόλυβδης κυμάνθηκαν χθες από 1,539 ευρώ έως 1,759 ευρώ το λίτρο με τη μεγαλύτερη τιμή να καταγράφεται στο νομό Ηρακλείου (1,759 ευρώ).
Στην Αττική το εύρος τιμών για την αμόλυβδη βενζίνη ξεκινούσε χθες από τα 1,433 ευρώ και έφτανε μέχρι τα 1,658 ευρώ το λίτρο, ενώ σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης στις 30 Δεκεμβρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική ήταν 1,480 ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, η βενζίνη χθες διετίθετο από 1,475 ευρώ έως 1,649 ευρώ το λίτρο, όταν η μέση τιμή στις 30 Δεκεμβρίου διαμορφωνόταν στα 1,474 ευρώ.
Το απίστευτο είναι ο Έλληνας καταναλωτής δίνει το 70% της τιμής του καυσίμου σε φόρους, όταν στην Ευρώπη αυτό το ποσοστό είναι κάτω του 60%, σύμφωνα με τη Eurostat. Από τις αρχές Νοεμβρίου οι τιμές των καυσίμων σημειώνουν αύξηση, λόγω της ανοδικής πορείας των διεθνών τιμών, με αποτέλεσμα η αύξηση του ΕΦΚ και η διόρθωση του ΦΠΑ από το 17% στο 24% να επιβαρύνει κατά πολύ την τελική τιμή. Το παράλογο βέβαια είναι ότι τα κρατικά ταμεία δεν επωφελούνται, καθώς, παρά τις εξαγγελίες του ίδιου του πρωθυπουργού, το λαθρεμπόριο ανθεί και το κράτος χάνει έσοδα 1 δισ. ευρώ.
Στοιχεία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων δείχνουν ότι το πετρέλαιο και το υγραέριο κίνησης ακριβαίνουν κατά 10 λεπτά το λίτρο, ενώ η αμόλυβδη κατά 4 λεπτά. Αυξημένες είναι οι τιμές στα νησιά που δεν εξαιρέθηκαν από την αύξηση του ΦΠΑ.Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Τιμών Καυσίμων, στην Αμοργό η αμόλυβδη βρέθηκε να πωλείται μια ανάσα από τα 2 ευρώ το λίτρο αγγίζοντας χθες τα 1,91 ευρώ. Τα 1,89 ευρώ έφτασε η τιμή της αμόλυβδης στη Μήλο, τα 1,849 ευρώ στη Σαντορίνη και τα 1,82 ευρώ στην Κάρπαθο. Στα Δωδεκάνησα η τιμή της αμόλυβδης κυμάνθηκε χθες μεταξύ 1,585-1,829 ευρώ, ενώ χαμηλότερες ήταν οι τιμές στα νησιά του Ιονίου με τα πρατήρια του νομού Κεφαλληνίας να διαθέτουν τη βενζίνη έως και 1,782 ευρώ το λίτρο. Στην Κρήτη οι τιμές της αμόλυβδης κυμάνθηκαν χθες από 1,539 ευρώ έως 1,759 ευρώ το λίτρο με τη μεγαλύτερη τιμή να καταγράφεται στο νομό Ηρακλείου (1,759 ευρώ).
Στην Αττική το εύρος τιμών για την αμόλυβδη βενζίνη ξεκινούσε χθες από τα 1,433 ευρώ και έφτανε μέχρι τα 1,658 ευρώ το λίτρο, ενώ σύμφωνα με το τελευταίο δελτίο τιμών του υπουργείου Ανάπτυξης στις 30 Δεκεμβρίου η μέση τιμή της αμόλυβδης στην Αττική ήταν 1,480 ευρώ. Στη Θεσσαλονίκη, η βενζίνη χθες διετίθετο από 1,475 ευρώ έως 1,649 ευρώ το λίτρο, όταν η μέση τιμή στις 30 Δεκεμβρίου διαμορφωνόταν στα 1,474 ευρώ.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr