Ζητείται (και πάλι…) σωτήρας για την Alitalia

Και τώρα τι;
Μετά την οριστική (;) κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης που εξακολουθεί να ελέγχει μετοχικό μερίδιο ύψους 49,9% της εταιρείας και της κοινοπραξίας Air France-KLM που είχε απομείνει μόνη αυτή ενδιαφερόμενη για την εξαγορά της προβληματικής (χάνει πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως!) αεροπορικής εταιρείας, το τέλος, του λουκέτο μοιάζει πιο πιθανό παρά ποτέ.

Υπό το βάρος των εξελίξεων παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alita

Και τώρα τι;
Μετά την οριστική (;) κατάρρευση των συνομιλιών μεταξύ της ιταλικής κυβέρνησης που εξακολουθεί να ελέγχει μετοχικό μερίδιο ύψους 49,9% της εταιρείας και της κοινοπραξίας Air France-KLM που είχε απομείνει μόνη αυτή ενδιαφερόμενη για την εξαγορά της προβληματικής (χάνει πάνω από 2 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως!) αεροπορικής εταιρείας, το τέλος, του λουκέτο μοιάζει πιο πιθανό παρά ποτέ.

Υπό το βάρος των εξελίξεων παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Alitalia Maurizio Prato και στη θέση του ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας ένας … δικηγόρος! Ο κύριος Aristides Police (Σ.Σ: ναι, όντως έτσι τον λένε!) ο οποίος θα εκτελεί χρέη επικεφαλής της εταιρείας έως και αύριο Τρίτη, οπότε και έχει δεσμευθεί η ιταλική κυβέρνηση πως θα ανακοινώσει τις τελικές της αποφάσεις για το μέλλον της Alitalia.

Παίζει Μπερλουσκόνι…
Στην παρούσα φάση εκείνο που προέχει είναι η άμεση ανάληψη δράσης. Είτε από την κυβέρνηση, είτε από τους λοιπούς ενδιαφερόμενους οι οποίοι είχαν εκδηλώσει πρόθεση να αναλάβουν τον υπερχρεωμένο αερομεταφορέα τους προηγούμενους μήνες. Κι εδώ κάπου ξυπνούν οι … εφιάλτες του απερχόμενου πρωθυπουργού Ρομάνο Πρόντι. Γιατί ο μοναδικός ενδιαφερόμενος που έχει απομείνει στον ορίζοντα ονομάζεται Air One, είναι ιδιωτική ιταλική αεροπορική εταιρεία και ιδιοκτήτης της δεν είναι άλλος παρά ο μεγάλος – πολιτικός – αντίπαλος του σινιόρε Πρόντι, ο «πολύς» Σίλβιο Μπερλουσκόνι!

Ο «πρωθυπουργός σε αναμονή» όπως αρέσκεται να αυτοπροσδιορίζεται εσχάτως ο κύριος Μπερλουσκόνι από την αρχή είχε εναντιωθεί στην πώληση της Αlitalia στην κοινοπραξία Air France-KLM, ερχόμενος έτσι και σε πρωτοφανή κόντρα με τα σωματεία των εργαζομένων στον ιταλικό αερομεταφορέα που προτιμούν τη γαλλο-ολλανδική πρόταση (καίτοι περιλαμβάνει περικοπή θέσεων εργασίας σε κατ’ ελάχιστο ποσοστό 25%).

Μοντέλο με … γάλα και ενέργεια
Με τη νέα εξέλιξη φαίνεται πως πλέον η ιταλική κυβέρνηση και προσωπικά ο υπουργός Οικονομικών Tommaso Padoa-Schioppa δεν έχουν και πολλές επιλογές. Στην ουσία είτε θα αφήσουν την εταιρεία να χρεοκοπήσει – και θα αναλάβουν τεράστιο πολιτικό κόστος – είτε θα επανεξετάσουν την πρόταση του Διευθύνοντα Συμβούλου της Air France-KLM, του κυρίου Jean-Cyril Spinetta. Ο τελευταίος έχει κάνει τελευταία προσφορά ύψους 139 εκατομμυρίων ευρώ για το 49,9% του μεριδίου (49,9%) που ελέγχεται από την ιταλική κυβέρνηση και υπόσχεται άμεσες επενδύσεις ύψους άνω των 300 εκατομμυρίων ευρώ. Το πρόβλημα με την συγκεκριμένη προσφορά είναι πως αποτιμά την μετοχή της Alitalia στα 0,10 ευρώ! Ποσό έως και εξευτελιστικό …

Σε κάθε περίπτωση πάντως η επόμενη εναλλακτική είναι αυτή για την οποία παράγοντες της ιταλικής αγοράς μίλησαν στην εφημερίδα Financial Times: δηλαδή το σενάριο της αίτησης προς την Κομισιόν να τεθεί η Alitalia υπό καθεστώς έκτακτης διαχείρισης. Μάλιστα αναφέρουν παλαιότερα ανάλογα παραδείγματα, όπως αυτό της Parmalat και του ενεργειακού γίγαντα Ferruzzi-Montedison. Και οι δύο εταιρείες ανέκαμψαν μετά από ένα - χρονοβόρο - σχέδιο αναδιοργάνωσης με την υποστήριξη και των πιστωτριών τους τραπεζών. Συνδετικός κρίκος των δύο αυτών εταιρειών ο άνθρωπος που ανέλαβε – και κατάφερε – να τις σώσει: ο κύριος Enrico Bondi. Μόνο που ο συγκεκριμένος κύριος είναι πλέον 72 ετών. Και κανείς δεν ξέρει εάν έχει ακόμα το κουράγιο να μπει και πάλι στα βαθιά …

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr