Θέλουν να «φορτώσουν» 20 επιπλέον σταθμούς διοδίων στην Εγνατία
28.02.2017
07:50
Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν από την πίεση που ασκείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και τη λειτουργία των δέκα προγραμματισμένων σταθμών, μετωπικών διοδίων
Είκοσι επιπλέον σταθμούς διοδίων και πλήρη έλεγχο του οδοστρώματος σε περίπου 900 χιλιόμετρα, προκειμένου να ελεγχθεί η ποιότητα του αυτοκινητόδρομου και να γίνουν παρεμβάσεις ανάταξης όπου χρειάζεται, βάζουν ως προαπαιτούμενο στο ΤΑΙΠΕΔ , για την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού.
Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν από την πίεση που ασκείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και τη λειτουργία των δέκα προγραμματισμένων σταθμών, μετωπικών διοδίων, οι οποίοι σύμφωνα με το Ταμείο πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Με βάση την υπουργική απόφαση του 2014, στην Εγνατία Οδό θα τοποθετούνταν 18 συνολικά σταθμοί. Μολονότι, ο βηματισμός ήταν πολύ αργός, το σχέδιο μετ΄ εμποδίων υλοποιείται σήμερα, καθώς υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στα θέματα χωροθέτησης. Το ΤΑΙΠΕΔ, κατά βούληση των υποψήφιων επενδυτών, επανήλθε πρόσφατα με νέο αίτημα για την τοποθέτηση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών διοδίων, προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο παραχωρησιούχος θα έχει τον απόλυτο έλεγχο ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στον οδικό άξονα, χωρίς να υπάρχει δίοδος διαφυγής. Το Ταμείο, πέρα από την πρόβλεψη νέων διοδίων ζητά να υπάρξει και πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση, προκειμένου να απαλλάξει τους επενδυτές από τον γόρδιο δεσμό των υπουργικών εγκρίσεων. Ο λόγος είναι προφανής, αφού οι υποψήφιοι φροντίζουν να απαγκιστρωθούν με κάθε τρόπο από τον βραχνά της εγκατάστασης διοδίων, διαμηνύοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό.
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, καθ' υπαγόρευση των υποψήφιων επενδυτών, είναι ότι τα πλευρικά διόδια έχουν τον χαρακτήρα της αναλογικότητας, καθώς κάποιος που δεν θέλει να διανύσει όλη την απόσταση και βγει νωρίτερα από τον αυτοκινητόδρομο, σε κάποιο πλευρικό σταθμό, θα πληρώσει λιγότερα.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney
Οι απαιτήσεις μεγαλώνουν από την πίεση που ασκείται για την ολοκλήρωση της κατασκευής, αλλά και τη λειτουργία των δέκα προγραμματισμένων σταθμών, μετωπικών διοδίων, οι οποίοι σύμφωνα με το Ταμείο πρέπει να είναι σε πλήρη ετοιμότητα μέχρι τα τέλη του χρόνου.
Με βάση την υπουργική απόφαση του 2014, στην Εγνατία Οδό θα τοποθετούνταν 18 συνολικά σταθμοί. Μολονότι, ο βηματισμός ήταν πολύ αργός, το σχέδιο μετ΄ εμποδίων υλοποιείται σήμερα, καθώς υπάρχουν μεγάλες αλλαγές στα θέματα χωροθέτησης. Το ΤΑΙΠΕΔ, κατά βούληση των υποψήφιων επενδυτών, επανήλθε πρόσφατα με νέο αίτημα για την τοποθέτηση επιπλέον 20 πλευρικών σταθμών διοδίων, προκειμένου να διασφαλίσει ότι ο παραχωρησιούχος θα έχει τον απόλυτο έλεγχο ποιος μπαίνει και ποιος βγαίνει στον οδικό άξονα, χωρίς να υπάρχει δίοδος διαφυγής. Το Ταμείο, πέρα από την πρόβλεψη νέων διοδίων ζητά να υπάρξει και πλήρης περιβαλλοντική αδειοδότηση, προκειμένου να απαλλάξει τους επενδυτές από τον γόρδιο δεσμό των υπουργικών εγκρίσεων. Ο λόγος είναι προφανής, αφού οι υποψήφιοι φροντίζουν να απαγκιστρωθούν με κάθε τρόπο από τον βραχνά της εγκατάστασης διοδίων, διαμηνύοντας ότι σε διαφορετική περίπτωση δεν θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό.
Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούν στο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων, καθ' υπαγόρευση των υποψήφιων επενδυτών, είναι ότι τα πλευρικά διόδια έχουν τον χαρακτήρα της αναλογικότητας, καθώς κάποιος που δεν θέλει να διανύσει όλη την απόσταση και βγει νωρίτερα από τον αυτοκινητόδρομο, σε κάποιο πλευρικό σταθμό, θα πληρώσει λιγότερα.
Διαβάστε περισσότερα στο Newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr