«Αποκρατικοποιήσεις τώρα» ζητούν οι δανειστές

Δείτε τη λίστα των κρατικών επιχειρήσεων και ακινήτων που βγαίνουν στο σφυρί - Προς πώληση ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΟΤΕ, Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών - Θέλουν να εισπράξουν 2,2 δισ. ευρώ το 2018

Κανένα περιθώριο για καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις δεν αφήνουν οι δανειστές, θέτοντας  πολύ αυστηρά χρονικά περιθώρια και μία μακροσκελής λίστα προαπαιτούμενων
. Η κυβέρνηση ξεκινά έναν «αγώνα δρόμου» για να πετύχει τους στόχους εσόδων -2,2 δισ. ευρώ το 2018- αλλά και ταυτόχρονα να ξεπεράσει τις όποιες εσωκομματικές αντιδράσεις προκύψουν με την πώληση της ΔΕΗ και των άλλων ΔΕΚΟ.

Τελειώνει και η περιπέτεια για την Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών και Περιουσίας,  καθότι το νέο Μνημόνιο προβλέπει ως προαπαιτούμενο το  διορισμό της νέας διοίκησης στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η Γενική Συνέλευση του Υπερταμείου να υιοθετήσει τον κανονισμό λειτουργίας που αποτελεί απόφαση υψίστης σημασίας για την αποφυγή πολιτικών παρεμβάσεων.

Θα είναι πλήρως ευθυγραμμισμένος με το σχέδιο δράσης που έχει συμφωνηθεί τον Δεκέμβριο του 2015, τον ιδρυτικό νόμο του υπερταμείου και σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ για τις κρατικές επιχειρήσεις και του ελληνικού κώδικα για την εταιρική διακυβέρνηση.


Σύμφωνα με τη λίστα, που αποκαλύπτει το
protothema.gr,
η κυβέρνηση δεσμεύεται:

-να παρατείνει για μια τριετία η θητεία του ΤΑΙΠΕΔ, ενώ η θητεία του λήγει τον ερχόμενο Ιούνιο. Ο ιδρυτικός νόμος (ν. 3896/2011) προέβλεπε εξαετή διάρκεια

-να εγκριθεί από το ΚΥΣΟΙΠ το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων(  (Αsset Development Plan, ADP) 

-να προσλάβει συμβούλους άμεσα  για τη διάθεση των συμμετοχών του σε ΔΕΗ, ΕΛΠΕ, ΔΕΠΑ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, ΟΤΕ και Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, 

-να προκηρύξει διαγωνισμό η  “Εγνατία Οδός” για την κατασκευή και τον πλήρη εξοπλισμό σταθμών διοδίων (Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Αλιάκμονας) και θα προετοιμάσει τη διαδικασία προκήρυξης διαγωνισμού για την κατασκευή άλλων τριών διοδίων (Ασπροβάλτα, Καβάλα, Στρυμωνικό).

-να λυθούν τα ζητήματα  αρχαιολογίας στο Ελληνικό και να ορίσουν ειδική επιτροπή διαπραγμάτευσης με τους επενδυτές 

- να υιοθετηθεί ένα νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τη χορήγηση αδειών καζίνο στην περιοχή της Αττικής 

-η δρομολόγηση μιας νέας διαδικασίας υποβολής προσφορών για την ιδιωτικοποίηση του 66% του ΔΕΣΦΑ. Θ εξασφαλιστεί  ότι στον προτιμητέο επενδυτή θα συμμετέχει ένα τουλάχιστον μέλος της Ένωσης εταιρειών μεταφοράς φυσικού αερίου των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

-Κανονισμός λειτουργίας για το Υπεταμείο με βάση του κανόνες του ΟΟΣΑ
-Τροποποίηση νομοθεσίας για την ΥΠΑ

-Επίσης, ζητά ένα νέο νομοθετικό πλαίσιο για την λειτουργία των μεταφορών (λιμάνια, τραίνα κλπ)

-Σε σχέση με τα ακίνητα περιουσιακά στοιχεία και ΔΕΚΟ θα αποφασιστεί τι θα μεταφερθεί στο υπερταμείο και θα γίνει από κοινού μεταξύ των θεσμών και των ελληνικών αρχών. Η μεταβίβαση θα υλοποιηθεί άμεσα και η λίστα θα καθοριστεί πάνω στη βάση των προαναφερόμενων κριτηρίων. 

-το Δ.Σ. του υπερταμείου θα ολοκληρώσει την αξιολόγηση των μελών του Δ.Σ. του ΤΑΙΠΕΔ.

- Τα 10 περιφερειακά λιμάνια θα παραμείνουν στο ΤΑΙΠΕΔ και  θα προωθήσει τις διαδικασίες υλοποίησης συμβάσεων παραχώρησης. Η αρχή διαχείρισης του λιμένα θα μεταφερθεί στην ΕΔΗΣ. Στην ΕΔΗΣ θα μεταφερθούν και τα 23 μικρά αεροδρόμια της χώρας.
-πρόταση από εξωτερικό σύμβουλο για την ΕΑΒ 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr