Ρέγκλινγκ: Η Ελλάδα θα είχε βγει από την κρίση αν δεν είχαν γίνει τα λάθη του 2015
Ρέγκλινγκ: Η Ελλάδα θα είχε βγει από την κρίση αν δεν είχαν γίνει τα λάθη του 2015
«Αν η κυβέρνηση με τον υπουργό Οικονομικών τον Βαρουφάκη δεν είχαν πάρει λάθος κατεύθυνση το 2015, η Ελλάδα θα στεκόταν ήδη στα δύο της πόδια» λέει ο επικεφαλής του ESM στη Bild
Στην πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015 και τους χειρισμούς του Γιάνη Βαρουφάκη αποδίδει ο Κλάους Ρέγκλινγκ την επιστροφή στην ύφεση της ελληνικής οικονομίας, την ανακοπή της πορείας προς την έξοδο στις αγορές και κατ' επέκταση την ανάγκη υιοθέτησης νέων μνημονίων.
Παράλληλα, ο επικεφαλής του ESM «κουρεύει» τις προσδοκίες που καλλιεργεί το Μέγαρο Μαξίμου και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αναφορικά με τα αποτελέσματα του eurogroup της 15ης Ιουνίου ξεκαθαρίζοντας πως «Όσον αφορά την ελάφρυνση του χρέους, φυσικά, η Ελλάδα θα ήθελε περισσότερη σιγουριά νωρίς. Ωστόσο, η Ευρωομάδα κατέστησε σαφή τον Μάιο του 2016 τον τρόπο που θέλουν να προχωρήσουν. Όλοι δεσμεύονται για αυτή τη συμφωνία».
Σε συνέντευξή του στην γερμανική εφημερίδα Bild ο κ. Ρέγκλινγκ επισημαίνει: «Αν η κυβέρνηση με τον υπουργό Οικονομικών τον Βαρουφάκη δεν είχαν πάρει λάθος κατεύθυνση το 2015, η Ελλάδα θα στεκόταν ήδη στα δύο της πόδια».
Για το το ίδιο ζήτημα, αν δηλαδή η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει έξοδο στις αγορές, τονίζει σε άλλη συνέντευξή στη σλοβενική εφημερίδα «Delo»: «Ναι, αν προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες. Ελπίζω ότι θα πραγματοποιήσουμε τις εκταμιεύσεις του ESM τον Ιούνιο ή τις αρχές Ιουλίου, με βάση την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. Επίσης, η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να εφαρμόζει τις συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις στο υπόλοιπο πρόγραμμα. Αν συμβαίνει αυτό, είμαι βέβαιος ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να βγει στις αγορές ξανά αργότερα αυτό το έτος ή το 2018. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η Ελλάδα ήταν ήδη σε θέση να το κάνει αυτό το 2014, όταν έγιναν ορατά τα πρώτα σημάδια βελτίωσης . Δυστυχώς, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015, η ελληνική κυβέρνηση κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση και χάθηκαν πολλά κέρδη. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο διαρκεί (σ.σ. Η κρίση) περισσότερο από ό,τι σε άλλες χώρες. Αλλά είμαι βέβαιος ότι εάν οι μεταρρυθμίσεις συνεχίσουν να εφαρμόζονται, η Ελλάδα μπορεί να επιστρέψει στην αγορά».
Σε ερώτημα για το αν είναι απαραίτητο το ΔΝΤ, ο επικεφαλής του ESM σημείωσε: «Οταν ξέσπασε η κρίση, οι Ευρωπαίοι χρειάζονταν επειγόντως την τεχνογνωσία και τα χρήματα του ταμείου. Σήμερα, οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν να επωμιστούν ένα πιθανό μελλοντικό πρόγραμμα διάσωσης χωρίς το ΔΝΤ. Αλλά αναμένω ότι το Ταμείο θα μετάσχει στο τρέχον πρόγραμμα».
«Αν η πρόταση Λαγκάρντ ανοίξει τον δρόμο για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, τότε θα είναι μία καλή απόφαση. Περαιτέρω καθυστερήσεις θα είναι κακές για την Ελλάδα και τη νομισματική ένωση», σχολίασε αναφερόμενος στην πρόταση της Κριστίν Λαγκάρντ, να μετατεθεί η συζήτηση για το χρέος με συμμετοχή του ΔΝΤ αλλά χωρίς χρηματοδότηση.
Παράλληλα, ο επικεφαλής του ESM «κουρεύει» τις προσδοκίες που καλλιεργεί το Μέγαρο Μαξίμου και ο υπουργός Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος αναφορικά με τα αποτελέσματα του eurogroup της 15ης Ιουνίου ξεκαθαρίζοντας πως «Όσον αφορά την ελάφρυνση του χρέους, φυσικά, η Ελλάδα θα ήθελε περισσότερη σιγουριά νωρίς. Ωστόσο, η Ευρωομάδα κατέστησε σαφή τον Μάιο του 2016 τον τρόπο που θέλουν να προχωρήσουν. Όλοι δεσμεύονται για αυτή τη συμφωνία».
Σε συνέντευξή του στην γερμανική εφημερίδα Bild ο κ. Ρέγκλινγκ επισημαίνει: «Αν η κυβέρνηση με τον υπουργό Οικονομικών τον Βαρουφάκη δεν είχαν πάρει λάθος κατεύθυνση το 2015, η Ελλάδα θα στεκόταν ήδη στα δύο της πόδια».
Για το το ίδιο ζήτημα, αν δηλαδή η Ελλάδα μπορεί να διεκδικήσει έξοδο στις αγορές, τονίζει σε άλλη συνέντευξή στη σλοβενική εφημερίδα «Delo»: «Ναι, αν προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες. Ελπίζω ότι θα πραγματοποιήσουμε τις εκταμιεύσεις του ESM τον Ιούνιο ή τις αρχές Ιουλίου, με βάση την ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης. Επίσης, η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να εφαρμόζει τις συμφωνηθείσες μεταρρυθμίσεις στο υπόλοιπο πρόγραμμα. Αν συμβαίνει αυτό, είμαι βέβαιος ότι η Ελλάδα θα μπορέσει να βγει στις αγορές ξανά αργότερα αυτό το έτος ή το 2018. Πρέπει να θυμόμαστε ότι η Ελλάδα ήταν ήδη σε θέση να το κάνει αυτό το 2014, όταν έγιναν ορατά τα πρώτα σημάδια βελτίωσης . Δυστυχώς, κατά το πρώτο εξάμηνο του 2015, η ελληνική κυβέρνηση κινήθηκε προς την αντίθετη κατεύθυνση και χάθηκαν πολλά κέρδη. Αυτός είναι ένας ακόμα λόγος για τον οποίο διαρκεί (σ.σ. Η κρίση) περισσότερο από ό,τι σε άλλες χώρες. Αλλά είμαι βέβαιος ότι εάν οι μεταρρυθμίσεις συνεχίσουν να εφαρμόζονται, η Ελλάδα μπορεί να επιστρέψει στην αγορά».
Σε ερώτημα για το αν είναι απαραίτητο το ΔΝΤ, ο επικεφαλής του ESM σημείωσε: «Οταν ξέσπασε η κρίση, οι Ευρωπαίοι χρειάζονταν επειγόντως την τεχνογνωσία και τα χρήματα του ταμείου. Σήμερα, οι Ευρωπαίοι θα μπορούσαν να επωμιστούν ένα πιθανό μελλοντικό πρόγραμμα διάσωσης χωρίς το ΔΝΤ. Αλλά αναμένω ότι το Ταμείο θα μετάσχει στο τρέχον πρόγραμμα».
«Αν η πρόταση Λαγκάρντ ανοίξει τον δρόμο για την εκταμίευση της επόμενης δόσης, τότε θα είναι μία καλή απόφαση. Περαιτέρω καθυστερήσεις θα είναι κακές για την Ελλάδα και τη νομισματική ένωση», σχολίασε αναφερόμενος στην πρόταση της Κριστίν Λαγκάρντ, να μετατεθεί η συζήτηση για το χρέος με συμμετοχή του ΔΝΤ αλλά χωρίς χρηματοδότηση.
Στο ερώτημα αν μπορεί να υπάρξει πολιτική συμφωνία για το ελληνικό χρέος, ο Κλάους Ρέγκλινγκ απαντά: «Όσον αφορά την πολιτική, συμφωνούμε επί του παρόντος τι πρέπει να γίνει. Όλοι δουλεύουμε στο πλαίσιο της συμφωνίας που επιτεύχθηκε το 2015 για το πρόγραμμα ESM. Όσον αφορά την ελάφρυνση του χρέους, φυσικά, η Ελλάδα θα ήθελε περισσότερες σιγουριά νωρίς. Ωστόσο, η Ευρωομάδα κατέστησε σαφή τον Μάιο του 2016 τον τρόπο που θέλουν να προχωρήσουν. Όλοι δεσμεύονται για αυτή τη συμφωνία».
Στην συνέχεια δε γίνεται πιο αναλυτικός λέγοντας: «Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Ελλάδα έχει ήδη λάβει μεγάλη ελάφρυνση του χρέους στο παρελθόν. Το 2012, οι ιδιώτες πιστωτές δέχτηκαν μεγάλη περικοπή ύψους άνω των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ και φυσικά συνεχίζουν να βοηθούν σήμερα την Ελλάδα. Ο επίσημος τομέας, συμπεριλαμβανομένου του EFSF και του ESM, παρείχε στην Ελλάδα καλύτερους όρους δανεισμού, μεγαλύτερες προθεσμίες λήξης και χαμηλότερα περιθώρια. Και βεβαίως, η Ελλάδα επωφελείται επίσης από τα πολύ χαμηλά επιτόκια που χρεώνουμε για τα δάνειά μας. Δεν υπάρχει κόστος για τους φορολογούμενους. Χρεώνουμε το κόστος χρηματοδότησής μας, το οποίο είναι πολύ χαμηλό, επειδή έχουμε καλή βαθμολογία. Ο λόγος για τον οποίο έχουμε τόσο πολλή εμπιστοσύνη των επενδυτών είναι ότι έχουμε πολύ υψηλό καταβεβλημένο κεφάλαιο από τα κράτη μέλη μας - πάνω από 80 δισ. Ευρώ. Αυτό είναι το υψηλότερο καταβεβλημένο κεφάλαιο οποιουδήποτε διεθνούς χρηματοπιστωτικού ιδρύματος παγκοσμίως. Έτσι η Ελλάδα επωφελείται από όλα αυτά. Και η Ευρωομάδα, οι 19 υπουργοί Οικονομικών της ζώνης του ευρώ, συμφώνησαν πριν από ένα χρόνο πώς να προχωρήσουμε με αυτή την ανακούφιση. Αναφέρεται λεπτομερώς στη δήλωση της Eurogroup της 25ης Μαΐου 2016: Πρώτον, συμφωνήθηκαν βραχυπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και εφαρμόζονται σήμερα από τον ΕΜΣ. Δεύτερον, συμφωνήθηκε να δοθεί περισσότερη ελάφρυνση του χρέους στο τέλος του προγράμματος, τον Αύγουστο του 2018, εάν ήταν απαραίτητο, με βάση την ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους εκείνη την εποχή. Και μακροπρόθεσμα, η Eurogroup έκανε επίσης τη δέσμευση να παράσχει μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους στην Ελλάδα, αν αυτό είναι πραγματικά απαραίτητο. Τώρα το ΔΝΤ μας λέει ότι θα ήθελε να έχει περισσότερη σαφήνεια σχετικά με το πώς θα μπορούσε να φανεί η μεσοπρόθεσμη ελάφρυνση του χρέους. Και εκεί δεν έχουμε καταλήξει ακόμη σε πλήρη συμφωνία, αλλά ελπίζω ότι θα είναι εφικτή κατά την προσεχή Ευρωομάδα στις 15 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο».
Στην συνέχεια δε γίνεται πιο αναλυτικός λέγοντας: «Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η Ελλάδα έχει ήδη λάβει μεγάλη ελάφρυνση του χρέους στο παρελθόν. Το 2012, οι ιδιώτες πιστωτές δέχτηκαν μεγάλη περικοπή ύψους άνω των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ και φυσικά συνεχίζουν να βοηθούν σήμερα την Ελλάδα. Ο επίσημος τομέας, συμπεριλαμβανομένου του EFSF και του ESM, παρείχε στην Ελλάδα καλύτερους όρους δανεισμού, μεγαλύτερες προθεσμίες λήξης και χαμηλότερα περιθώρια. Και βεβαίως, η Ελλάδα επωφελείται επίσης από τα πολύ χαμηλά επιτόκια που χρεώνουμε για τα δάνειά μας. Δεν υπάρχει κόστος για τους φορολογούμενους. Χρεώνουμε το κόστος χρηματοδότησής μας, το οποίο είναι πολύ χαμηλό, επειδή έχουμε καλή βαθμολογία. Ο λόγος για τον οποίο έχουμε τόσο πολλή εμπιστοσύνη των επενδυτών είναι ότι έχουμε πολύ υψηλό καταβεβλημένο κεφάλαιο από τα κράτη μέλη μας - πάνω από 80 δισ. Ευρώ. Αυτό είναι το υψηλότερο καταβεβλημένο κεφάλαιο οποιουδήποτε διεθνούς χρηματοπιστωτικού ιδρύματος παγκοσμίως. Έτσι η Ελλάδα επωφελείται από όλα αυτά. Και η Ευρωομάδα, οι 19 υπουργοί Οικονομικών της ζώνης του ευρώ, συμφώνησαν πριν από ένα χρόνο πώς να προχωρήσουμε με αυτή την ανακούφιση. Αναφέρεται λεπτομερώς στη δήλωση της Eurogroup της 25ης Μαΐου 2016: Πρώτον, συμφωνήθηκαν βραχυπρόθεσμα μέτρα ελάφρυνσης του χρέους και εφαρμόζονται σήμερα από τον ΕΜΣ. Δεύτερον, συμφωνήθηκε να δοθεί περισσότερη ελάφρυνση του χρέους στο τέλος του προγράμματος, τον Αύγουστο του 2018, εάν ήταν απαραίτητο, με βάση την ανάλυση βιωσιμότητας του χρέους εκείνη την εποχή. Και μακροπρόθεσμα, η Eurogroup έκανε επίσης τη δέσμευση να παράσχει μεγαλύτερη ελάφρυνση του χρέους στην Ελλάδα, αν αυτό είναι πραγματικά απαραίτητο. Τώρα το ΔΝΤ μας λέει ότι θα ήθελε να έχει περισσότερη σαφήνεια σχετικά με το πώς θα μπορούσε να φανεί η μεσοπρόθεσμη ελάφρυνση του χρέους. Και εκεί δεν έχουμε καταλήξει ακόμη σε πλήρη συμφωνία, αλλά ελπίζω ότι θα είναι εφικτή κατά την προσεχή Ευρωομάδα στις 15 Ιουνίου στο Λουξεμβούργο».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα