Στην Ινδία το “μυστικό” για τα Kamsarmax
Στην Ινδία το “μυστικό” για τα Kamsarmax
Το διαχρονικό το ρητό «όποιος δεν προσαρμόζεται εξαφανίζεται» φαίνεται ότι κατέχουν πολύ καλά οι Έλληνες εφοπλιστές. Ίσως είναι εάν από τα μυστικά της παγκόσμιας κυριαρχία στους στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσα στο πέρασμα των χρόνων.
Το διαχρονικό το ρητό «όποιος δεν προσαρμόζεται εξαφανίζεται» φαίνεται ότι κατέχουν πολύ καλά οι Έλληνες εφοπλιστές. Ίσως είναι εάν από τα μυστικά της παγκόσμιας κυριαρχία στους στη ναυτιλιακή βιομηχανία μέσα στο πέρασμα των χρόνων.
Τους δύσκολους καιρούς που ζούμε, με τη ναυτιλία να διέρχεται και αυτή κρίση οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν στραφεί σε παραγγελίες για ναυπηγήσεις πλοίων, μέσα στο 2010, σε γιάρδες της Άπω Ανατολής. Θεωρούν ότι η συγκυρία τους ευνοεί ενώ εκτιμούν ότι τα ναυπηγεία γεμίζουν και άρα πρέπει να προλάβουν ώστε να έχουν πάρει θέση και προβάδισμα στη νέα μετά την οικονομική κρίση εποχή.
Πιο συγκεκριμένα, οι Έλληνες έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους σε ευέλικτα πλοία με μεγάλη χωρητικότητα. Πρόκειται για πλοία που χωράνε σχεδόν παντού σε σχέση με της ίδιας χωρητικότητας αλλά μεγαλύτερου μεγέθους "αδελφά" τους βαπόρια. Και αυτά είναι τα φορτηγά μεταφοράς ξηρού φορτίου, τύπου Kamsarmax, όπως είναι γνωστά στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία.
Τα πλοία αυτά έχουν μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα από τα Panamax και φθάνουν τους 82.000 τόνους. Το μυστικό για τη στροφή αυτή των Ελλήνων εφοπλιστών κρύβεται στην…Ινδία!
Η ώρα των Kamsarmax είναι εδώ…
Οι παραδόσεις είναι προγραμματισμένες για το β’ εξάμηνο του 2011 ή το πρώτο εξάμηνο του 2012, για τα περισσότερα Kamsarmax, με τιμές παραγγελίας από 32εκ δολάρια έως 37,5εκ. δολάρια.
«Πρέπει να δούμε σοβαρά, με το επιχειρηματικό μυαλό την λογική του εφοπλιστή που δίνει το «πράσινο φώς» για την παραγγελία ενός Kamsarmax σήμερα. Έχουμε στα χέρια μας μια αξιολόγηση για την πιθανή δυναμική και μεγάλη βάση για ανάπτυξη της ινδικής οικονομίας και της ινδικής αγοράς ειδικά για άνθρακα θέρμανσης και άνθρακα οπτανθρακοποίησης.» επισημαίνει ανάλυση της N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS:
«Υπάρχει μια πρόβλεψη ότι μέχρι το 2020 οι ινδικές εισαγωγές άνθρακα θα εκτοξευθούν και θα φθάσουν τα 300 εκατομμύρια τόνους, ένα νούμερο σημαντικότατο αφού θα είναι δύο φορές περισσότερο από εκείνο της Ιαπωνίας.
Από τα δημοσιευμένα στατιστικά στοιχεία που δείχνουν ξεκάθαρα την δυναμική και το οικονομικό μέλλον της Ινδίας βλέπουμε ότι το 2008, περίπου 30 εκατομμύρια τόνοι εισήχθησαν ενώ για το 2009 οι εισαγωγές, παρότι ο κόσμος ήταν σε οικονομική ύφεση, έφτασαν τα 60 εκατομμύρια τόνους. Ακόμα η ίδια μελέτη δείχνει την πρόβλεψη εισαγωγής 84 εκατομμυρίων τόνων άνθρακα (coal) για το 2010» και προσθέτει:
«Εύκολα μπορείτε να δείτε την μελλοντική δυνητική ανάπτυξη που προβλέπει η κυβέρνηση της Ινδίας με την προσδοκία των εισαγωγών άνθρακα που σύμφωνα με εκτιμήσεις θα φθάσουν τα 200 εκατομμύρια τόνους έως το 2016.
Η θετικά προβλεπόμενη αισιοδοξία γύρω από την ανάπτυξη της Οικονομίας της Ινδίας με τον πληθυσμό 1,28 δισεκατομμυρίων κατοίκων μπορεί να εξηγήσει αρκετά ξεκάθαρα τον ενθουσιασμό των εφοπλιστών και την προθυμία τους να παραγγείλουν μια σειρά από 35 συνολικά kamsarmax bulkers παρά το ήδη βεβαρημένο και αυξημένο orderbook νέων παραγγελιών»
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα