Στην βενζίνη τα τέλη κυκλοφορίας!

Από το επιτελείο  του Γ. Παπακωνσταντίνου εξετάζεται σχέδιο της  Τ. Μπιρμπίλη που  μπορεί να έχει περιβαλλοντικά οφέλη, αλλά θα πιέσει ακόμη περισσότερο  τους γιωταχήδες προς όφελος των κατόχων  αυτοκινήτων πολυτελείας

Την κατάργηση από  το 2011 των τελών κυκλοφορίας εξετάζει η κυβέρνηση καθώς, μετά το άνευ προηγουμένου "μπάχαλο" που δημιουργήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, το υπουργείο Περιβάλλοντος προτείνει να φορολογείται (="τιμωρείται") η χρήση πλέον και όχι η κατοχή των αυτοκινήτων!  

Με βάση το σκεπτικό αυτό, η πρόταση της υπουργού Περιβάλλοντος Τίνας Μπιρμπίλη προς τον υπουργό Οικονομικών προβλέπει -σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr- να καταργηθεί επίσης και ο "φόρος πολυτελείας" στα ακριβά Ι.Χ. και όλα αυτά τα έσοδα που θα χάσει το Κράτος, να αναπληρωθούν με αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης.

Ως αποτέλεσμα όμως της "ενσωμάτωσης" των τελών  κυκλοφορίας στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, το Κράτος θα μπορούσε να εισπράξει και περισσότερα από όσα βγάζει με το σημερινό σύστημα. Ωστόσο  η βενζίνη θα εκτοξευόταν πάνω από τα 2 ευρώ το λίτρο!  

Αν και φαντάζει "δίκαιο" να πληρώνει περισσότερο φόρο όποιος καταναλώνει περισσότερα καύσιμα, αντί να μπαίνει ετήσιο χαράτσι σε αυτοκίνητα παλαιότητας που ενδεχομένως δεν κινούνται παρά μόνο τα σαββατοκύριακια, το μέτρο θα έπληττε κυρίως τον "κοσμάκη" που χρησιμοποιεί το ΙΧ για ένα μεροκάματο, ενώ από την κατάργηση των Τελών και του Φόρου Πολυτελείας ευνοούνται κυρίως οι "έχοντες και κατέχοντες" στόλους ολόκληρους από πανάκριβες λιμουζίνες, που χρησιμοποιούν ένα την ημέρα ανάλογα με τη διάθεση και τα γούστα τους...

Στο υπουργείο Οικονομικών  εκφράζονται επιπλέον φόβοι ότι το νέο μέτρο θα περιορίσει σημαντικά την χρήση του αυτοκινήτου, την στιγμή που η κυβέρνηση έχει προϋπολογίσει για φέτος εισπράξεις 4,85 δισ. ευρώ από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης στα καύσιμα (μαζί με τις τελευταίες αναπροσαρμογές του φόρου) και 1,6 δισ. ευρώ από τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων.                       

Επίσης, εκτιμάται  ότι θα προκύψουν νέες πληθωριστικές πιέσεις, σε μια εποχή μειώσεως των μισθών.

Όσον αφορά τα περιβαλλοντικά οφέλη, το μέτρο θα ωθούσε μεν πολλούς να πάρουν … λεωφορείο, στην πράξη όμως, το μέτρο θα φέρει σε απόγνωση τα μικρομεσαία νοικοκυριά, ενώ θα "κόβουν βόλτες" (στην άδεια από "σαραβαλάκια" Αθήνα) μόνο Ferrari και Porsche, των οποίων οι ιδιοκτήτες δεν συγκινούνται από... μικροδιαφορές στη τιμή των καυσίμων!
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr