Μια εταιρεία με 11.000 πιλότους!

Περισσότεροι από 11.000 πιλότοι! Υπολογιζόμενη συνδυασμένη αξία άνω των 5,8 δισ. δολαρίων. Μερίδιο αγοράς -με βάση τα σημερινά δεδομένα συνολικού στόλου των υπό διαχείριση αεροσκαφών, των slots εδάφους, των ημερήσιων δρομολογίων και των αερολιμένων όπου καταγράφεται παρουσία αεροσκαφών των δύο υπό συγχώνευση εταιρειών- πάνω από το 77% στις ΗΠΑ και πάνω από το 19% διεθνώς! 

Μεγέθη εντυπωσιακά, όσο εντυπωσιακή αναμένεται να είναι και η συμφωνία που βρίσκεται προ των πυλών και πιθανότ

Περισσότεροι από 11.000 πιλότοι! Υπολογιζόμενη συνδυασμένη αξία άνω των 5,8 δισ. δολαρίων. Μερίδιο αγοράς -με βάση τα σημερινά δεδομένα συνολικού στόλου των υπό διαχείριση αεροσκαφών, των slots εδάφους, των ημερήσιων δρομολογίων και των αερολιμένων όπου καταγράφεται παρουσία αεροσκαφών των δύο υπό συγχώνευση εταιρειών- πάνω από το 77% στις ΗΠΑ και πάνω από το 19% διεθνώς! 

Μεγέθη εντυπωσιακά, όσο εντυπωσιακή αναμένεται να είναι και η συμφωνία που βρίσκεται προ των πυλών και πιθανότατα θα ανακοινωθεί επισήμως μέσα στις επόμενες ώρες! Ο λόγος για τη συμφωνία συγχώνευσης των μεγάλων αμερικανικών αεροπορικών εταιρειών Delta Air Lines και Northwest Airlines, η οποία θα οδηγήσει στη δημιουργία της μεγαλύτερης αεροπορικής εταιρείας στον κόσμο. 

Την αποκάλυψη έκανε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Bloomberg και, σύμφωνα με αυτή, η Delta, η τρίτη σε μέγεθος αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ από πλευράς επιβατικής κίνησης, θα απορροφήσει τη Northwest Airlines, την πέμπτη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της χώρας, δημιουργώντας έναν κολοσσό που πλέον όχι μόνο δεν θα έχει ανάγκη κανένα άρθρο 11 (τη νομοθεσία περί προστασίας εταιρειών από τους πιστωτές τους, την οποία εκμεταλλεύτηκε στο έπακρο η Delta τα προηγούμενα χρόνια), αλλά θα βάλει σε... σκέψεις και τους μεγάλους ανταγωνιστές της, με πρώτη τη μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του κόσμου, την American Airlines, και εν συνεχεία την ταχέως αναπτυσσόμενη κοινοπραξία των ευρωπαϊκών Air France - KLM. 

Σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής δεδομένα, οι Delta και Northwest Airlines οδηγήθηκαν στην απόφαση συνένωσής τους κυρίως υπό το βάρος του εξωπραγματικού κόστους των καυσίμων που απειλούσε εκ νέου την... ύπαρξή τους. Προκειμένου μάλιστα να βρεθεί η χρυσή τομή και να προχωρήσει η συνεργασία, οι διοικούντες τη Northwest υπαναχώρησαν στις αρχικές τους θέσεις και εν τέλει αποδέχθηκαν την αποτίμηση της εταιρείας τους στα 3 δισ. δολάρια (με τρέχουσα χρηματιστηριακή αξία γύρω στα 4,6 δισ. δολάρια - με βάση το κλείσιμο της Παρασκευής). 

Αντιδράσεις εργαζομένων 

Σε κάθε περίπτωση πάντως τα προβλήματα που θα κληθούν να ξεπεράσουν τα διοικητικά συμβούλια των δύο εταιρειών είναι πολλά, με κύριο τις αντιδράσεις των εργαζομένων τους και δη των πιλότων. Η μεν Delta έχει αυτή τη στιγμή στο δυναμικό της 6.000 πιλότους -οι περισσότεροι μάλιστα εκτός του Σωματείου των Επαγγελματιών Πιλότων των ΗΠΑ (Air Line Pilots Association union)-, ενώ η Northwest άλλους 5.000. Οι τελευταίοι μάλιστα ήδη εξέφρασαν γραπτώς τη διαφωνία τους σε μια πιθανή συμφωνία! Οπως μάλιστα δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος των πιλότων της εταιρείας (NWA pilots) Dave Stevens, οι εργαζόμενοι στην εταιρεία δεν θα επιτρέψουν να προχωρήσει μια συμφωνία που δεν θα εξυπηρετεί τα συμφέροντά τους, αυτά των πελατών αλλά και των μετόχων της εταιρείας!  

Υπάρχουν όμως και άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή και να ματαιώσουν τη συμφωνία, όπως η αρμόδια Επιτροπή Ανταγωνισμού, στην οποία θα τεθούν οι αντιρρήσεις όλων των πλευρών, με πρώτη αυτή των μικρότερων ανταγωνιστριών εταιρειών -ιδίως αυτών που δραστηριοποιούνται στην εσωτερική αγορά των ΗΠΑ- και οι οποίες υπολογίζεται ότι θα χάσουν τουλάχιστον το 4% της πελατείας τους από τη νέα εταιρεία.  

Και η Air France 

Μικρή λεπτομέρεια: εδώ κι έναν χρόνο στη Delta υπάρχει ένας στρατηγικός επενδυτής - μέτοχος μειοψηφίας, είναι η αλήθεια, αλλά με μια επένδυση ύψους άνω των 750 εκατομμυρίων δολαρίων. Το όνομα αυτού του επενδυτή; Air France... 

Τέλος, υπάρχουν ήδη και κάποιοι πολιτικοί παράγοντες που δημόσια τοποθετήθηκαν -και παλαιότερα- στην προοπτική περαιτέρω συγκεντρωτισμού στην αεροπορική βιομηχανία της χώρας. Όπως, για παράδειγμα, ο Δημοκρατικός γερουσιαστής της Μινεσότα (έδρας της Delta) Jim Oberstar, ο οποίος όμως τυγχάνει και πρόεδρος της Επιτροπής Μεταφορών και Υποδομών του Κογκρέσου!  

Σε κάθε περίπτωση, εφόσον η συμφωνία τελικώς υλοποιηθεί, η νέα εταιρεία θα διατηρήσει το όνομα και τα σήματα της Delta, τα κεντρικά της γραφεία και τον... διευθύνοντα σύμβουλό της. Επικεφαλής και της νέας εταιρείας θα τεθεί ο μίστερ Richard Anderson, νυν διευθύνων σύμβουλος της Delta. 

Από την άλλη, παράγοντες της αγοράς εκτιμούσαν πως η συμφωνία είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Τόσο σωστή μάλιστα ώστε ήδη κυκλοφορούν φήμες για μια ανάλογη κίνηση μεταξύ των υπολοίπων αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ. Ετσι, εάν ακουστεί μια νέα είδηση συγχώνευσης στην αμερικανική αεροπορική βιομηχανία, αυτή θα αφορά στις εταιρείες United Airlines και Continental Airlines Inc.!  

Και Qantas - Pacific 

Κι αν όλα αυτά συμβαίνουν στις ΗΠΑ, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας μια ανάλογη κίνηση στην άλλη όχθη του... Ειρηνικού. Εκεί όπου οι εταιρείες Qantas Airways και Pacific Airlines (με έδρα το... Βιετνάμ) υπέγραψαν συμφωνία με βάση την οποία η Pacific εντάσσεται στον όμιλο του κρατικού αυστραλιανού αερομεταφορέα και μετατρέπεται σε αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους. Για την ακρίβεια, θα αλλάξει και επωνυμία. Εφεξής θα ονομάζεται Jetstar Pacific και θα ενισχυθεί -έως το 2014- με περισσότερα από 30 νέα αεροσκάφη Airbus 320 από τον στόλο της Qantas! 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr