Πρώτη παγκοσμίως η Ελλάδα στις θαλάσσιες μεταφορές

«Η συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, βρίσκει τη Ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και να έχει τα απαιτούμενα εχέγγυα για καλύτερες μελλοντικές επιδόσεις».  

«Η συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, βρίσκει τη Ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό στον άκρως ανταγωνιστικό στίβο των διεθνών θαλάσσιων μεταφορών και να έχει τα απαιτούμενα εχέγγυα για καλύτερες μελλοντικές επιδόσεις».  

Τα λόγια ανήκουν στον πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρο Βενιάμη στο εισαγωγικό σημείωμα στην ετήσια έκθεση της Ένωσης για το 2009-2010 και αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα.    

Σύμφωνα με έρευνα της N. Cotzias Shipping Consultants (NCSC) ο παγκόσμιος ενεργός στόλος ανέρχεται σε 72.268 πλοία και 1.33 δισ. τόνους μεταφορική ικανότητα (DWT)

Η Ελλάδα είναι  πρώτη  με 15% του συνόλου της  μεταφορικής ικανότητας (DWT), αλλά 3η σε αριθμό πλοίων με 5,4% συνόλου.

Η Ιαπωνία είναι δεύτερη με 14% στον τομέα της χωρητικότητας  DWT – όμως είναι πρώτη σε αριθμό πλοίων με το 10% συνόλου.

Η Κίνα  είναι  3η αν προσθέσουμε τον στόλο του Χονγκ Κόνγκ και της Ταιβάν (Taipei) με 13,5% της παγκόσμιας χωρητικότητας DWT και πρώτη με 7.200 πλοία.

Όσο αφορά συνολικά τον παγκόσμιο στόλο μαζί με τα υπό ναυπήγηση πλοία είναι  ανέρχεται στα  81.036 πλοία (8.768 πλοία  υπό παραγγελία),  1.78 δισ. τόνοι μεταφορική ικανότητα (οι 450 εκατομμύρια τόνοι υπό παραγγελία).

Στην κατηγορία  αυτή  Ελλάδα  διατηρεί την πρωτιά στον παγκόσμιο στόλο σε DWT, 259 εκ. τόνοι 15% συνόλου,.

Η Ιαπωνία στη  2η θέση στο συνολικό τονάζ, με 240 εκατ. τόνους (μεγάλωσε η απόσταση κατά 19 εκ τόνους)

Όμως η Κίνα αν προστεθεί ο στόλος της Ταϊβάν και του Χόνγκ Κόνγκ , ανεβαίνει  στην πρώτη θέση τόσο στο τονάζ (261 εκ τόνοι) όσο και στον αριθμό πλοίων 10% συνόλου!

Πλοία μεταφοράς ξηρού  φορτίου - DRY BULKERS

Η Ελλάδα  κατέχει  την πρώτη θέση με 22% του στόλου 90εκ τόνους και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με 1297 πλοία (19%)

Η Ιαπωνία στη 2η θέση με 20% μεταφορικής ικανότητας DWT και το 15% του στόλου

Η Κίνα στην  3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων όμως αν προσθέσουμε τις 3 χώρες η Κίνα βγαίνει πρώτη στον αριθμό πλοίων 1.591 bulkers και οριακά 2η στην συνολική μεταφορική ικανότητα με 1εκ τόνους λιγότερο από την Ελλάδα.

Αυτή την εποχή  βρίσκονται 2.514  φορτηγά πλοία  υπο παραγγελία επι συνόλου 6.674 πλοίων – (108εκ τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας)

σε σύνολο 418 εκ τόνων υπαρχούσης συνολικής χωρητικότητας.

 

Η Ελλάδα είναι  πρώτη σε παραγγελίες με  437 φορτηγά  υπό παραγελλία, χωρητικότητας 20 εκ. τόννων, και αντιπροσωπεύουν το 18% του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 17% σε αριθμό πλοίων.

Ακολουθεί η  Κίνα με 17,3εκ. τόνους χωρητικότητα και 357 πλοία υπο παραγγελία.

Η Ιαπωνία με 16,7 εκατ. τόνους χωρητικότητα  και 328 πλοία υπο παραγελία
ΔΕΞΑΜΕΝΟΠΛΟΙΑ
 

Η Ελλάδα  κατέχει  και εδώ την πρώτη θέση με το 19% του στόλου χωρητικότητας  86 εκατ. τόνων και την δεύτερη θέση σε αριθμό πλοίων με 1.146 πλοία (10%)

Η Ιαπωνία στη  2η θέση με 12% μεταφορικής ικανότητας DWT και την πρώτη θέση σε αριθμό πλοίων με το  13% του στόλου

Η Κίνα στην  3η θέση τόσο στην μεταφορική ικανότητα όσο και στον αριθμό πλοίων. Δεν είναι τόσο έντονη η δραστηριότητα της Κίνας στα Δ/Ξ

Υπό ναυπήγηση βρίσκονται 1.516 Δ/Ξ επι συνόλου 11.577 πλοίων – 64 εκατ. τόνοι αύξηση μεταφορικής ικανότητας σε σύνολο 448 εκ τόνων

υπαρχούσης συνολικής  χωρητικότητας.  

Η Ελλάδα έχει 224 Δ/Ξ υπο παραγελλία, 12.2εκ τόννων και  είναι  πρώτη σε παραγγελίες, με ποσοστό  19% επί του συνολικού Order book σε χωρητικότητα και το 15% σε αριθμό πλοίων

Η Τουρκία  – 3,5 εκατ. τόνοι χωρητικότητας και 145 πλοία υπο παραγγελία. 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr