“Εθνικό brand” στη μεσογειακή διατροφή θέλει η Κ. Μπατζελή
24.06.2010
14:49
Ημερίδα με θέμα την προώθηση των ελληνικών προϊόντων Μεσογειακής Διατροφής πραγματοποιήθηκε χθες στο Ζάππειο με το μότο της εκδήλωσης να είναι «η γης μας, τα προϊόντα μας, η δύναμή μας». Τον λόγο πρώτη πήρε η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα. Κατερίνα Μπατζελή ...
Ημερίδα με θέμα την προώθηση των ελληνικών προϊόντων Μεσογειακής Διατροφής πραγματοποιήθηκε χθες στο Ζάππειο με το μότο της εκδήλωσης να είναι «η γης μας, τα προϊόντα μας, η δύναμή μας».
Τον λόγο πρώτη πήρε η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα. Κατερίνα Μπατζελή η οποία επέλεξε να ξεκινήσει την ομιλία της τονίζοντας ότι «επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι» όλα τα έξοδα της διοργάνωσης έχουν αναλάβει οι αγροτικές ενώσεις.
Η Υπουργός υπογράμμισε ότι τα προϊόντα της ελληνικής γης και Μεσογειακής Διατροφής είναι παράδοση, πολιτισμός καθώς και η ταυτότητα της χώρας και τόνισε ότι η προβολή και προώθηση της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβερνητικής μας πολιτικής, την οποία στηρίζει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ως συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας στο παγκόσμιο οικονομικό και εξαγωγικό περιβάλλον.
Στη συνέχεια της ομιλίας της η κα. Μπατζελή αποκάλυψε ότι κυρίαρχο στοιχείο της κυβερνητικής στρατηγικής μας είναι η δημιουργία σήματος, brand name, για τα προϊόντα της χώρας.
Η δημιουργία ενός εθνικού σήματος για την Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή σύμφωνα με την Υπουργό θα έχει πολλαπλά οφέλη:
Τον λόγο πρώτη πήρε η Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κα. Κατερίνα Μπατζελή η οποία επέλεξε να ξεκινήσει την ομιλία της τονίζοντας ότι «επειδή οι καιροί είναι δύσκολοι» όλα τα έξοδα της διοργάνωσης έχουν αναλάβει οι αγροτικές ενώσεις.
Η Υπουργός υπογράμμισε ότι τα προϊόντα της ελληνικής γης και Μεσογειακής Διατροφής είναι παράδοση, πολιτισμός καθώς και η ταυτότητα της χώρας και τόνισε ότι η προβολή και προώθηση της Ελληνικής Μεσογειακής Διατροφής αποτελεί κεντρική προτεραιότητα της κυβερνητικής μας πολιτικής, την οποία στηρίζει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός ως συγκριτικό πλεονέκτημα της χώρας στο παγκόσμιο οικονομικό και εξαγωγικό περιβάλλον.
Στη συνέχεια της ομιλίας της η κα. Μπατζελή αποκάλυψε ότι κυρίαρχο στοιχείο της κυβερνητικής στρατηγικής μας είναι η δημιουργία σήματος, brand name, για τα προϊόντα της χώρας.
Η δημιουργία ενός εθνικού σήματος για την Ελληνική Μεσογειακή Διατροφή σύμφωνα με την Υπουργό θα έχει πολλαπλά οφέλη:
- Θα εγγυάται την ποιότητα των προϊόντων μας
- Θα συμβάλλει στην αναγνωρισιμότητα τους και
- Θα βεβαιώνει τον τόπο προέλευσης, τη χώρα καταγωγής.
Πρώτον η κατάκτηση της παγκόσμιας αγορά από την Αμερική μέχρι την Αυστραλία και δεύτερον επειδή «δεν διασφαλίζονται εμπορικά όπως πρέπει» καθώς και ότι πρέπει να γίνει επανεξέταση των όρων και των προϋποθέσεων προώθησής τους.
Μάλιστα η Υπουργός δεν δίστασε έμμεσα να πάει κόντρα στην Ευρωπαϊκή πολιτική που θέλει απελευθέρωση του αγροτικού εμπορίου δηλώνοντας ότι «δεν είναι δυνατόν οι εμπορικές συμφωνίες της ΕΕ με τις τρίτες χώρες να στοχεύουν στην άνευ όρων απελευθέρωση του αγροτικού εμπορίου».
Αναφορικά με την προώθηση των αγροτικών προϊόντων η κα. Μπατζελή τόνισε ότι το Υπουργείο έχει εγκρίνει πάνω από 55 προγράμματα προώθησης για τα ελληνικά κρασιά, τη φέτα, το κρόκο Κοζάνης, το ελαιόλαδο, τα κονσερβοποιημένα ροδάκινα, σπαράγγι, προϊόντα με ονομασία προέλευσης αλλά και βιολογικά με τον προϋπολογισμό του προγράμματος να ανέρχεται στα 46,5 εκατ. ευρώ , ποσό που η ίδια χαρακτήρισε «λίγο».
Η αύξηση του συγκεκριμένου ποσού θα επιτευχθεί μέσα από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΛΤΑΤΖΗΣ» και από το μέτρο 133 σχετικά με την «προώθηση των ποιοτικών προϊόντων» όσο και από το μέτρο 132 σχετικά με «τη συμμετοχή γεωργών σε συστήματα ποιότητας τροφίμων», απ’ όπου θα διασφαλιστούν άλλα 43 εκ. ευρώ.
Παράλληλα η Υπουργός μίλησε και για τη δυνατότητα που θα δοθεί στις αγροτικές περιοχές, μέσω του προγράμματος LEADER, να εφαρμόσουν στρατηγικές τοπικής ανάπτυξης με ολοκληρωμένο και πολυτομεακό χαρακτήρα.
Το ύψος της δημόσιας δαπάνης που έχει εγκριθεί για τις περιοχές LEADER ανέρχεται στο ποσό των 295 εκατ. ευρώ περίπου και αφορά δράσεις για:
- Τη διαφοροποίηση προς μη γεωργικές δραστηριότητες
- Τη στήριξη της δημιουργίας και ανάπτυξης μικρών επιχειρήσεων
- Την ενθάρρυνση τουριστικών δραστηριοτήτων
- Βασικές υπηρεσίες για την οικονομία και τον αγροτικό πληθυσμό
Κλείνοντας την ομιλία της η κα. Μπατζελή είπε ένα ιδεολογικό, όπως το χαρακτήρισε, μήνυμα, «Η βιοποικιλότητα είναι η δημοκρατία της Γης.
Η δημοκρατία της κοινωνίας εκφράζεται μέσα από την ποικιλομορφία της διατροφής.»
Στη συνέχεια της ημερίδας το λόγο πήραν εκπρόσωποι του αγροτικού τομέα γύρω από ελληνικά προϊόντα, όπως το λάδι, το κρασί, τον κρόκο Κοζάνης, τη Μαστίχα Χίου οι οποίοι εξέφρασαν τη δική τους άποψη γύρω από τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την προώθηση των προϊόντων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr