Lidl Hellas: «Ρίχνει» 100 εκατ. ευρώ και «μετακομίζει» στα κέντρα και τα νησιά
Lidl Hellas: «Ρίχνει» 100 εκατ. ευρώ και «μετακομίζει» στα κέντρα και τα νησιά
Στρέφεται σε Έλληνες προμηθευτές και ελληνικά προϊόντα και παρουσιάζει το ανανεωμένο προφίλ των καταστημάτων «νέας γενιάς» με πρώτο αυτό στον Πειραιά που εγκαινιάζεται τον προσεχή Δεκέμβριο - Ακολουθούν άλλα τρία σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα μέσα στο 2018 - «Στόχος μας η κορυφή» λέει ο πρόεδρος του ομίλου, Ιάκωβος Ανδρεανίδης, στο protothema.gr
Σε ισχυρό παίκτη στη σκακιέρα των σούπερ μάρκετ αναδεικνύεται η Lidl Hellas, η οποία ενισχύει το εκτόπισμα της στο ελληνικό λιανεμπόριο επεκτείνοντας το δίκτυο των καταστημάτων της σε όλη τη χώρα, με το βλέμμα της στραμμένο στα μεγάλα αστικά κέντρα και τα νησιά.
Η τρίτη τη τάξει -γερμανικών συμφερόντων- αλυσίδα στην ελληνική αγορά, ανακοίνωσε τις προθέσεις της να «χτυπήσει» την κορυφή ανοίγοντας μέσα στο 2018 τρία νέα καταστήματα: ένα στην Αθήνα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στη Λάρισα, αφού τον προσεχή Δεκέμβριο εγκαινιάσει ένα στον Πειραιά επί της οδού Αλιπέδου, ενώ στοχεύει να αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των καταστημάτων της σε Αττική και νησιωτική Ελλάδα έως το 2020. Η κινητικότητα της εταιρείας συμπληρώνεται από τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών, αλλά και την «εξάπλωση» των καταστημάτων «νέας γενιάς»- ενός χαμηλού κόστους concept κατά τα σύγχρονα ενεργειακά και σχεδιαστικά πρότυπα-, που συμβάλει στην εξοικονόμηση χρημάτων και στη διατήρηση των προιοντικών τιμών σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, η αλυσίδα επενδύει τόσο στα προϊόντα με ελληνική ταυτότητα, όσο και στις προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, με πλάνο επενδύσεων το οποίο αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ για το επόμενο έτος.
Η κάθοδος της εταιρείας στα μεγάλα αστικά κέντρα πραγματοποιείται καθώς εκεί έχουμε μικρή παρουσία και σημειώνεται και ο μεγαλύτερος τζίρος τροφίμων, τόνισε ο κ. Ανδρεανίδης κατά την παρουσίαση της 1ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της αλυσίδας, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της μετεγκατάστασης κάποιων από τα περίχωρα στα κέντρα των πόλεων. Ο πρόεδρος της Lidl Hellas, με δηλώσεις του στο protothema.gr, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τη θετική πορεία της εταιρείας που πέρυσι κατέγραψε αύξηση τζίρου 7,3% και φέτος παραμένει σταθερή στα περυσινά επίπεδα.
Η τρίτη τη τάξει -γερμανικών συμφερόντων- αλυσίδα στην ελληνική αγορά, ανακοίνωσε τις προθέσεις της να «χτυπήσει» την κορυφή ανοίγοντας μέσα στο 2018 τρία νέα καταστήματα: ένα στην Αθήνα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στη Λάρισα, αφού τον προσεχή Δεκέμβριο εγκαινιάσει ένα στον Πειραιά επί της οδού Αλιπέδου, ενώ στοχεύει να αυξήσει περαιτέρω τον αριθμό των καταστημάτων της σε Αττική και νησιωτική Ελλάδα έως το 2020. Η κινητικότητα της εταιρείας συμπληρώνεται από τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών, αλλά και την «εξάπλωση» των καταστημάτων «νέας γενιάς»- ενός χαμηλού κόστους concept κατά τα σύγχρονα ενεργειακά και σχεδιαστικά πρότυπα-, που συμβάλει στην εξοικονόμηση χρημάτων και στη διατήρηση των προιοντικών τιμών σε χαμηλά επίπεδα. Παράλληλα, όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης, η αλυσίδα επενδύει τόσο στα προϊόντα με ελληνική ταυτότητα, όσο και στις προσφορές προς το καταναλωτικό κοινό, με πλάνο επενδύσεων το οποίο αγγίζει τα 100 εκατ. ευρώ για το επόμενο έτος.
Η κάθοδος της εταιρείας στα μεγάλα αστικά κέντρα πραγματοποιείται καθώς εκεί έχουμε μικρή παρουσία και σημειώνεται και ο μεγαλύτερος τζίρος τροφίμων, τόνισε ο κ. Ανδρεανίδης κατά την παρουσίαση της 1ης Έκθεσης Βιώσιμης Ανάπτυξης της αλυσίδας, ενώ δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο της μετεγκατάστασης κάποιων από τα περίχωρα στα κέντρα των πόλεων. Ο πρόεδρος της Lidl Hellas, με δηλώσεις του στο protothema.gr, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος από τη θετική πορεία της εταιρείας που πέρυσι κατέγραψε αύξηση τζίρου 7,3% και φέτος παραμένει σταθερή στα περυσινά επίπεδα.
Ο πρόεδρος της Lidl Hellas, κ. Ιάκωβος Ανδρεανίδης
«Παρατηρείται μια κίνηση στα εισοδήματα των καταναλωτών και ταυτόχρονα θετική ανταπόκριση του επιχειρηματικού μοντέλου μας εκ μέρους τους. Αυτό είναι άλλωστε και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Βλέπουμε ότι όπου ανοίγουμε νέο κατάστημα κερδίζουμε νέους πελάτες. Για τους λόγους αυτούς επενδύουμε στο δίκτυο μας και αισιοδοξούμε για μια σταθερή πορεία και το 2018, διατηρώντας το επενδυτικό πλάνο στα 100 εκατ. ευρώ» ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης παραδεχόμενος ότι οι προκλήσεις από τις συνεχείς ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο παραμένουν, αλλά επιβάλλουν θετικούς τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης και καλύτερες τιμές. «Ακολουθώντας τις αρχές του discount, λειτουργούμε με βάση την αρχή της απλότητας και πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητα, πάντα προς όφελος του καταναλωτή. Εκμεταλλευόμαστε την τεχνολογία στο μέγιστο και βελτιώνουμε την οργάνωση της εταιρίας καθημερινά, μειώνοντας σταθερά τα λειτουργικά μας έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές μας» δηλώνει ο ίδιος περιγράφοντας την τακτική της εταιρείας για την επίτευξη έξυπνων αγορών.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία τόσο το 2016 όσο και το 2017 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, την αγορά οικοπέδων, την επέκταση των γωνιών bake off εντός των καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, με τις συνολικές επενδύσεις στα 17 έτη παρουσίας της στην Ελλάδα να ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ.
«Re-branding» και στροφή στο ελληνικό σήμα
Τα τελευταία χρόνια η Lidl Hellas βρίσκεται σε μια διαδικασία ολικής ανανέωσης, προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα της αγοράς και χαράσσοντας μια στρατηγική που την κατατάσσει στους «big 3» του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό ενσωματώνει σε όλο το δίκτυο της γωνιές «bake off» και εκσυγχρονίζει το εσωτερικό των καταστημάτων με μεγαλύτερους διαδρόμους. Παράλληλα, επεκτείνει τα καταστήματα «νέας γενιάς» που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με επενδύσεις σε εγκαταστάσεις φωτοβολταικών, χρήση LED φωτισμού και αλλαγή ψυκτικών μέσων.
Ψηλά στο επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας, βρίσκεται και η ενδυνάμωση των συνεργασιών με Έλληνες προμηθευτές καθώς όπως μάς είπε ο κ. Ανδρεανίδης «οι καταναλωτές ζητούν ελληνικά προϊόντα. Με βάση τις ήδη επιτυχημένες συνεργασίες μας και με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου μας προέρχεται από την πώληση ελληνικών προϊόντων, διευρύνουμε το δίκτυο των Ελλήνων προμηθευτών σε όλη τη χώρα».
Ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων προμηθευτών προϊόντων και παρόχων υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 59% μέσα σε έναν χρόνο με αποτέλεσμα το 2016 να φθάνουν τους 2.893, από 1.816 το 2015. Το ποσοστό δαπανών σε Έλληνες προμηθευτές άγγιξε το 61% πέρυσι, από 56% το 2015. Επιπλέον το 96% των φρέσκων κρεάτων που διατίθεται μέσω του δικτύου της αλυσίδας προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές, ενώ η αλυσίδα ενσωμάτωσε στα ράφια της και φρέσκα ψάρια ελληνικής προέλευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών προέρχεται επίσης από το ελληνικό σήμα.
Η Διευθύντρια Επικοινωνίας της Lidl Hellas, κυρία Βασιλική Αδαμίδου με τον Πρόεδρο του Ομίλου κ. Ανδρεανίδη
Η εταιρεία σε αριθμούς*
-219 καταστήματα και 5 κέντρα διανομής διαθέτει αυτή τη στιγμή ο όμιλος σε όλη την Ελλάδα
- Στα 616 εκατ. ευρώ ανέρχεται η συνολική προστιθέμενη αξία της εταιρείας στην οικονομία για το έτος 2015, στα 659 εκατ. ευρώ για το 2016 -αυξήθηκε κατά 7%
-Η συνολική προστιθέμενη αξία της στην ελληνική οικονομία για το 2015 αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ και για το 2016 στο 0,37% του ΑΕΠ
- Η συνεισφορά της στα φορολογικά έσοδα της χώρας για το έτος 2015 ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ και για το έτος 2016 σε 244 εκατ. ευρώ -αυξήθηκε κατά 6%
- Η εταιρεία υποστηρίζει 17.413 θέσεις εργασίας (άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες) αυξημένες κατά 6,5% σε σχέση με το 2015, οπότε το σύνολο των θέσεων εργασίας ήταν 16.353
- Στο 1,6 εκατ. ευρώ το ποσό που διέθεσε η εταιρεία σε πρωτοβουλίες για το περιβάλλον και την κοινωνία, με τις 650.000 ευρώ να αφορούν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
- Η εταιρεία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα οπωροκηπευτικών της χώρας με διάθεση 85.000 τόνων.
(*στοιχεία από την παρουσίαση της δεύτερης μελέτης για την οικονομική επίδραση της εταιρείας στην ελληνική οικονομία για τα έτη 2015 και 2016)
«Παρατηρείται μια κίνηση στα εισοδήματα των καταναλωτών και ταυτόχρονα θετική ανταπόκριση του επιχειρηματικού μοντέλου μας εκ μέρους τους. Αυτό είναι άλλωστε και το συγκριτικό μας πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού. Βλέπουμε ότι όπου ανοίγουμε νέο κατάστημα κερδίζουμε νέους πελάτες. Για τους λόγους αυτούς επενδύουμε στο δίκτυο μας και αισιοδοξούμε για μια σταθερή πορεία και το 2018, διατηρώντας το επενδυτικό πλάνο στα 100 εκατ. ευρώ» ανέφερε ο κ. Ανδρεανίδης παραδεχόμενος ότι οι προκλήσεις από τις συνεχείς ανακατατάξεις στο λιανεμπόριο παραμένουν, αλλά επιβάλλουν θετικούς τρόπους αντιμετώπισης της κρίσης και καλύτερες τιμές. «Ακολουθώντας τις αρχές του discount, λειτουργούμε με βάση την αρχή της απλότητας και πιστεύουμε στην αποτελεσματικότητα, πάντα προς όφελος του καταναλωτή. Εκμεταλλευόμαστε την τεχνολογία στο μέγιστο και βελτιώνουμε την οργάνωση της εταιρίας καθημερινά, μειώνοντας σταθερά τα λειτουργικά μας έξοδα και κατά συνέπεια τις τιμές μας» δηλώνει ο ίδιος περιγράφοντας την τακτική της εταιρείας για την επίτευξη έξυπνων αγορών.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία τόσο το 2016 όσο και το 2017 υλοποίησε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. ευρώ ετησίως για την ανάπτυξη του δικτύου των καταστημάτων της, την αγορά οικοπέδων, την επέκταση των γωνιών bake off εντός των καταστημάτων, την επέκταση των αποθηκών και τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων καταστημάτων, με τις συνολικές επενδύσεις στα 17 έτη παρουσίας της στην Ελλάδα να ξεπερνούν το 1,2 δισ. ευρώ.
«Re-branding» και στροφή στο ελληνικό σήμα
Τα τελευταία χρόνια η Lidl Hellas βρίσκεται σε μια διαδικασία ολικής ανανέωσης, προσαρμοζόμενη στα νέα δεδομένα της αγοράς και χαράσσοντας μια στρατηγική που την κατατάσσει στους «big 3» του κλάδου. Στο πλαίσιο αυτό ενσωματώνει σε όλο το δίκτυο της γωνιές «bake off» και εκσυγχρονίζει το εσωτερικό των καταστημάτων με μεγαλύτερους διαδρόμους. Παράλληλα, επεκτείνει τα καταστήματα «νέας γενιάς» που στοχεύουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος με επενδύσεις σε εγκαταστάσεις φωτοβολταικών, χρήση LED φωτισμού και αλλαγή ψυκτικών μέσων.
Ψηλά στο επενδυτικό πλάνο της αλυσίδας, βρίσκεται και η ενδυνάμωση των συνεργασιών με Έλληνες προμηθευτές καθώς όπως μάς είπε ο κ. Ανδρεανίδης «οι καταναλωτές ζητούν ελληνικά προϊόντα. Με βάση τις ήδη επιτυχημένες συνεργασίες μας και με δεδομένο ότι το μεγαλύτερο μέρος του τζίρου μας προέρχεται από την πώληση ελληνικών προϊόντων, διευρύνουμε το δίκτυο των Ελλήνων προμηθευτών σε όλη τη χώρα».
Ο συνολικός αριθμός των Ελλήνων προμηθευτών προϊόντων και παρόχων υπηρεσιών αυξήθηκε κατά 59% μέσα σε έναν χρόνο με αποτέλεσμα το 2016 να φθάνουν τους 2.893, από 1.816 το 2015. Το ποσοστό δαπανών σε Έλληνες προμηθευτές άγγιξε το 61% πέρυσι, από 56% το 2015. Επιπλέον το 96% των φρέσκων κρεάτων που διατίθεται μέσω του δικτύου της αλυσίδας προέρχεται από Έλληνες προμηθευτές, ενώ η αλυσίδα ενσωμάτωσε στα ράφια της και φρέσκα ψάρια ελληνικής προέλευσης. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 80% του τζίρου των φρέσκων φρούτων και λαχανικών προέρχεται επίσης από το ελληνικό σήμα.
Η Διευθύντρια Επικοινωνίας της Lidl Hellas, κυρία Βασιλική Αδαμίδου με τον Πρόεδρο του Ομίλου κ. Ανδρεανίδη
Η εταιρεία σε αριθμούς*
-219 καταστήματα και 5 κέντρα διανομής διαθέτει αυτή τη στιγμή ο όμιλος σε όλη την Ελλάδα
- Στα 616 εκατ. ευρώ ανέρχεται η συνολική προστιθέμενη αξία της εταιρείας στην οικονομία για το έτος 2015, στα 659 εκατ. ευρώ για το 2016 -αυξήθηκε κατά 7%
-Η συνολική προστιθέμενη αξία της στην ελληνική οικονομία για το 2015 αντιστοιχεί στο 0,35% του ΑΕΠ και για το 2016 στο 0,37% του ΑΕΠ
- Η συνεισφορά της στα φορολογικά έσοδα της χώρας για το έτος 2015 ανέρχεται σε 230 εκατ. ευρώ και για το έτος 2016 σε 244 εκατ. ευρώ -αυξήθηκε κατά 6%
- Η εταιρεία υποστηρίζει 17.413 θέσεις εργασίας (άμεσες, έμμεσες και επαγόμενες) αυξημένες κατά 6,5% σε σχέση με το 2015, οπότε το σύνολο των θέσεων εργασίας ήταν 16.353
- Στο 1,6 εκατ. ευρώ το ποσό που διέθεσε η εταιρεία σε πρωτοβουλίες για το περιβάλλον και την κοινωνία, με τις 650.000 ευρώ να αφορούν τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες
- Η εταιρεία αποτελεί τον μεγαλύτερο εξαγωγέα οπωροκηπευτικών της χώρας με διάθεση 85.000 τόνων.
(*στοιχεία από την παρουσίαση της δεύτερης μελέτης για την οικονομική επίδραση της εταιρείας στην ελληνική οικονομία για τα έτη 2015 και 2016)
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα