Τίτλοι τέλους για την Fnac στην Ελλάδα

Η γνωστή γαλλική αλυσίδα μεταβίβασε τα σημεία πώλησης σε Mall και Γλυφάδα, ενώ άγνωστες είναι οι προθέσεις για το Μοναστηράκι

Ηχηρό ράπισμα στην οικονομία της χώρας μας αποτελεί η διαφαινόμενη αποχώρηση της γνωστής γαλλικής αλυσίδας FNAC από την Ελλάδα. Πρόκειται για την πρώτη αποχώρηση πολυεθνικού σχήματος εδώ και καιρό, λόγω της κρίσης και της χαμηλής αποδοχής που το ελληνικό κοινό επιφύλαξε στο σχήμα. Ο λόγος δηλαδή για ένα ακόμη θύμα της μεγάλης κρίσης που η Ελλάδα βιώνει εξαιτίας των δημοσιονομικών της προβλημάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία που ιδρύθηκε το 1954 από τους Τροτσκιστές André Essel και  Max Théret αποφάσισε να αποχωρήσει από την Ελλάδα, μεταβιβάζοντας τα δυο της καταστήματα σε Γλυφάδα και Μαρούσι (στο The Mall) στην ανταγωνίστριά της Public.

Για την τύχη του τρίτου και νεότερου καταστήματός της στο Μοναστηράκι (τα εγκαίνια του πραγματοποιήθηκαν μόλις πριν από λίγους μήνες) κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει τι πρόκειται να συμβεί. Η Public με τη σειρά της δεσμεύθηκε πως δεν θα προχωρήσει σε απολύσεις προσωπικού, διατηρώντας έτσι τους υπαλλήλους στις θέσεις τους.

Θα πρέπει να τονίσουμε πως οι προσπάθειες αποχώρησης του σχήματος είχαν ξεκινήσει ήδη από τα τέλη του 2009, παρά τις δηλώσεις περί σχεδίων ανοίγματος άλλων επτά καταστημάτων μέσα στα δύο επόμενα χρόνια.

Πρόεδρος της FNAC είναι ο  47χρονος Francois-Henri Pinault  επίσης πρόεδρος του ομίλου PPR. Ο τελευταίος φέρεται να θεωρούσε πως η FNAC δεν έχει κατορθώσει να πετύχει τους ρυθμούς ανάπτυξης που ο όμιλος επιδίωκε με αποτέλεσμα η γκρίνια να έχει ξεκινήσει εδώ και καιρό.

Μάλιστα ο Pinault είχε δείξει στην πράξη ότι στις business δεν χωρούν συναισθηματισμοί. Ο όμιλος πούλησε το θρυλικό γαλλικό πολυκατάστημα Printemps (το δεύτερο «P» της PPR) όταν έκρινε ότι το ράλι της αγοράς ακινήτων καθιστούσε την κίνηση αυτή ιδιαίτερα συμφέρουσα. Στην Ελλάδα, η FNAC ήρθε το 2005 σε joint venture με τον Όμιλο Μαρινόπουλου.

Η εταιρεία σκόπευε να επενδύσει έως 30 εκατ. ευρώ προκειμένου να ανοίξει νέα καταστήματα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και την επαρχία (Πάτρα, Ιωάννινα ή Λάρισα) τα επόμενα χρόνια. Στο εννεάμηνο του 2009 και σε μία δύσκολη συγκυρία, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων κατά 6,3%, ενώ στόχος της για το 2010 είναι να διπλασιάσει τον τζίρο σε σχέση με το 2008.   
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr