“Μαύρη εβδομάδα” για την παγκόσμια ναυτιλία

Άλλη μια πολύ άσχημη πτωτική εβδομάδα σε όλα τα μεγέθη πλοίων καταδεικνύει την κρίση που πλήττει την...

Άλλη μια πολύ άσχημη πτωτική εβδομάδα σε όλα τα μεγέθη πλοίων καταδεικνύει την κρίση που πλήττει την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως επισημαίνουν ναυλομεσιτικοί οίκοι η εβδομάδα που πέρασε ήταν «η χειρότερη που έχουμε συναντήσει μέχρι σήμερα.».  

Τα panamax είναι πάλι αυτά που υποφέρουν πολύ και αυτή την εβδομάδα και έχουν την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση αλλά και τα Capes δεν μπορούμε να πούμε ότι απέχουν και πολύ.
 
«Τα Panamax είναι αυτά που βρίσκονται αυτή την φορά με την μεγαλύτερη εβδομαδιαία πτώση ‐21% κάτω από την περασμένη εβδομάδα με τα Capes να ακολουθούν με ‐20%» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος N. COTZIAS SHIPPING CONSULTANTS.
 
«Ο δείκτης BDI συνέχισε για μια ακόμα εβδομάδα και αυτός την πτώση της περασμένης εβδομάδας. Μας παρουσιάζεται αρκετά πεσμένος αφού μέσα σε 5 εβδομάδες μετράει απώλειες κοντά στα ‐56%. Τον βλέπουμε να κλείνει στις 09/07 ακόμα και κάτω από τις 2000 μονάδες και συγκεκριμένα στις 1902μονάδες με εβδομαδιαία απώλεια ‐16.58%.  
Η τιμή κλεισίματος της Παρασκευής 9 Ιουλίου 2010 (1902) είναι και η χαμηλότερη του έτους, και αν όλα συνεχίσουν όπως πάνε, ίσως κάθε μέρα να βυθίζεται και στοχαμηλότερο του έτους».
 
Στο μεταξύ, διαπιστώνεται καθημερινά ότι αυτή την φορά το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον επιβαρύνεται και από κινεζική επιβράδυνση στην οικονομία, την οποία άλλωστε επεδίωξε και το Πεκίνο.  

Όπως επισημαίνει  ο G.Moundreas S.A. «η επιβράδυνση ήδη της Κινεζικής ανάπτυξης φαίνεται από τα μεγέθη Ιουνίου. Η αποθέρμανση της αγοράς ακινήτων, τα μέτρα για τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις, το υποτιμημένο Yuan και η νέα φάση της κάμψης των ανεπτυγμένων χωρών που είναι οι μεγάλοι πελάτες των εξαγωγών της, ήταν αδύνατον να μην κόψουν όλα μαζί στροφές από την Κινεζική μηχανή. Ενδεικτικές των άμεσων συνεπειών στις θαλάσσιες μεταφορές και τους ναύλους είναι:

(α) η πληροφορία  ότι η υπ’ αριθ. 2 Κινεζική χαλυβουργία  Baosteel περιέκοψε το αναπτυξιακό  πρόγραμμα μέχρι το 2012 κατά 38% καθώς  προβλέπει “αστάθεια στην παγκόσμια  ανάκαμψη”

(β) οι πληροφορίες για μείωση του εισαγόμενου άνθρακα και επιστροφή στον εγχώριο λόγω ασυμβίβαστου της αύξησης των διεθνών τιμών κατά 33% με την πτώση των αναγκών σε ενέργεια και

(γ) οι πληροφορίες  από την ναυλαγορά ότι είναι  αισθητή η μείωση των φορτίων  σιδηρομεταλλεύματος στην περιοχή του Ειρηνικού».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr