Αδιάλλακτοι οι φορτηγατζήδες, συνεχίζουν την απεργία

Βελτιώθηκε κάπως η κίνηση των ιδιωτικών φορτηγών προς τα διυλιστήρια, ενώ τα περισσότερα πρατήρια δεν έχουν βενζίνη.

Σε μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (αλλά και με τους δημοσιογράφους) έρχονται  οι φορτηγατζήδες, συνεχίζοντας τις απεργιακές κινητοποιήσεις που κρατούν σε ομηρία όλη τη χώρα.

Υπηρεσιακοί παράγοντες του υπουργείου χαρακτήριζαν αδιέξοδο την πρώτη συνάντηση με τους εκπροσώπους του κλάδου, ενώ πλέον είναι ορατό το ενδεχόμενο της επίταξης και όλα δείχνουν ότι οι επόμενες ώρες θα είναι εξαιρετικά κρίσιμες.  

Το ραντεβού στο υπουργείο Υποδομών κλείστηκε χθες το βράδυ στον τηλεοπτικό «αέρα», αλλά οι φορτηγατζήδες προσήλθαν την Τετάρτη το πρωί στη συνάντηση με τους υπηρεσιακούς παράγοντες οργισμένοι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η οργή αυτή ξέσπασε στους παριστάμενους δημοσιογράφους και οδήγησε σε προπηλακισμούς που χρειάστηκαν τη συνδρομή αστυνομικών δυνάμεων για να εκτονωθούν.

Τη συνέχιση της απεργίας προανήγγειλε εξερχόμενος της συνάντησης με  τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών κ. Χάρη Τσιόκα, ο πρόεδρος του Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών κ. Τζωρτζάτος, απόφαση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό και χειροκροτήματα από τα μέλη των σωματείων. «Δεν υπάρχει ώριμο σχέδιο από την κυβέρνηση για το θέμα των αδειών χρήσεων φορτηγών και βυτιοφόρων. Η ευθύνη δεν βαρύνει εμάς. Η κυβέρνηση συνεχίζει την αδιαλλαξία της», δήλωσε ο κ. Τζωρτζάτος.

Σύμφωνα με πληροφορίες, οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων ζήτησαν να παγώσει έως τις 30 Αυγούστου το νομοσχέδιο του υπουργείου προκειμένου να γίνουν οι διαπραγματεύσεις και να προβλεφθεί για όσους έχουν κατοχυρώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα συμπληρώνοντας τα 60 τους χρόνια η καταβολή αποζημίωσης από το ΤΕΒΕ προκειμένου να βγουν κανονικά στη σύνταξη.

Ζητούν επίσης να υπάρξει αποζημίωση και για τις άδειες φορτηγών που έχουν, η αξία των οποίων εκμηδενίζεται σε τρία χρόνια με βάση το νομοσχέδιο που παρουσίασε το υπουργείο Υποδομών. Οπως αναφέρουν από τα 1.500 φορτηγά μεταφοράς καυσίμων που διαθέτουν, μόνο τα 1.000 απασχολούνται, καθώς η κρίση έχει χτυπήσει και τον κλάδο των μεταφορών, ο οποίος εμφανίζει κάμψη 23% σε σχέση πέρυσι.

Σε δηλώσεις τους ο κ. Τσιόκας, ανέφερε ότι το νομοσχέδιο δεν μπορεί να συζητηθεί από μηδενική βάση, όπως ζητά ο κλάδος των οδικών μεταφορών, και ότι αποτελεί προϊόν πολύμηνων διαπραγματεύσεων και συμβιβασμών με την τρόικα που πέρασε από 40 κύματα. Πρόσθεσε, όμως, ότι η κυβέρνηση δέχεται να κάνει διάλογο επί συγκεκριμένων φορολογικών, αναπτυξιακών ή συνταξιοδοτικών θεμάτων που περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο, αλλά δεν θα έβαζε στο τραπέζι την ουσία του νομοσχεδίου που δεν είναι άλλη από την απελευθέρωση των μεταφορών.

«Ας κάνουν ένα θετικό βήμα εκείνοι για να κάνουμε και εμείς» είπε ο κ. Τσιόκας και επισήμανε ότι «δεν μπορεί να γίνει διάλογος κάτω από συνθήκες εκβιασμού. Η κυβέρνηση θα σταθμίσει όλα τα δεδομένα και θα πάρει τις αποφάσεις της».

Στο αδιέξοδο των διαπραγματεύσεων οδήγησε η πίεση των επαγγελματιών να υπάρξει γραπτή δέσμευση της κυβέρνησης για πάγωμα του νομοσχεδίου έως τα τέλη Αυγούστου. Το υπουργείο αρνήθηκε να μπει σε αυτή τη λογική και διαμηνύει ότι το νομοσχέδιο θα ψηφιστεί το συντομότερο από τη Βουλή και κατά πάσα πιθανότητα από β΄ Θερινό Τμήμα.

Με βάση τις τελευταίες πληροφορίες, οι αποκλεισμοί της πρόσβασης ιδιωτικών φορτηγών στα διυλιστήρια του Ασπροπύργου και της Ελευσίνας έχουν χαλαρώσει.

Στη δε Θεσσαλονίκη, επιτρέπεται η πρόσβαση σε χώρους εκφόρτωσης μόνο βενζίνης και όχι μαζούτ, με αποτέλεσμα να καταγράφονται μεγάλα προβλήματα στον εφοδιασμό των εποχικών παραγωγικών μονάδων της Βόρειας Ελλάδας, πολλές εκ των οποίων έχουν οδηγηθεί σε αναστολή της λειτουργίας τους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr