Πονοκέφαλος η Αδριατική για τους ακτοπλόους

Η αγορά της Αδριατικής αποτελεί και πάλι αντικείμενο ανάλυσης και προβληματισμού για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Η υπερπροσφορά χωρητικότητας, αφού τα πλοία είναι πολλά και η ζήτηση μικρότερη, καθώς και η παγίωση της αύξησης στην κίνηση,  η οποία από χρονιά σε χρονιά κυμαίνεται πάνω κάτω το πολύ έως 2%, έχει κάνει πολλούς να… ξύνουν το κεφάλι τους. 

Τα επιτελεία των εταιρειών συσκέπτονται  προκειμένου να βρουν λύση αφού η  υπερπροσφορά χωρητικότητας,

Η αγορά της Αδριατικής αποτελεί και πάλι αντικείμενο ανάλυσης και προβληματισμού για τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις.

Η υπερπροσφορά χωρητικότητας, αφού τα πλοία είναι πολλά και η ζήτηση μικρότερη, καθώς και η παγίωση της αύξησης στην κίνηση,  η οποία από χρονιά σε χρονιά κυμαίνεται πάνω κάτω το πολύ έως 2%, έχει κάνει πολλούς να… ξύνουν το κεφάλι τους. 

Τα επιτελεία των εταιρειών συσκέπτονται  προκειμένου να βρουν λύση αφού η  υπερπροσφορά χωρητικότητας, σε συνδυασμό με την αύξηση κόστους λειτουργίας των πλοίων, εκμηδενίζει την όποια αύξηση της μεταφορικής κίνησης.

Την ίδια ώρα, στα σχέδιά τους περιλαμβάνουν θέλοντας και μη τον Εμανουέλ Γκριμάλντι, ο οποίος ναυπηγεί 30 πλοία που θα ενταχθούν στον στόλο του έως το 2010 και οι φήμες τον θέλουν να εξελίσσεται σε κυρίαρχο της Μεσογείου, μέσω και των Mινωϊκών όπου είναι μεγαλομέτοχος. Πρόσφατα μάλιστα εγκαινίασε το νέο του πλοίο «Cruise Roma», το οποίο άρχισε δρομολόγια στη γραμμή Τσιβιταβέκια - Βαρκελώνη. Ο Ιταλός επιχειρηματίας στην ομιλία του, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τέτοιου είδους πλοία να δρομολογηθούν στην Αδριατική. Το πλοίο αυτό έχει μεταφορική ικανότητα 2.500 επιβατών και 180 φορτηγών αυτοκινήτων.

Ο σύγχρονος στόλος του Ιταλού επιχειρηματία, ναυπηγείται βάσει έρευνας αγοράς που έχει γίνει. Γι’ αυτό τα πλοία του θα έχουν μικρότερη μεταφορική ικανότητα επιβατών και μεγαλύτερη φορτηγών. Μάλιστα, από τα 30 πλοία που «χτίζει» στις κορεάτικες γυάρδες τα έξι είναι μεταφοράς οχημάτων, τα λεγόμενα rο-rο.

Αν λάβει κανείς υπόψη ότι ο οικονομικός αιμοδότης των εταιρειών στην Αδριατική είναι τα φορτηγά, όπου γίνεται «πόλεμος» για το ποιος θα προσελκύσει τα περισσότερα, τότε γίνεται κατανοητό γιατί έχει κόψει κρύος ιδρώτας τους επικεφαλής των ελληνικών ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr