Τους επιστράτευσαν για να κάνουν …γενική συνέλευση!
Τους επιστράτευσαν για να κάνουν …γενική συνέλευση!
Τα φύλλα επίταξης αποδεικνύονται …φύλλο και φτερό, αφού οι απεργοί τα έλεγαν για πέντε ώρες με τον Δ. Ρέππα χωρίς αποτέλεσμα
Στη γενική συνέλευση των σωματείων ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης και βυτιοφόρων μεταφέρεται αύριο το πρωί η απόφαση για την πορεία της απεργίας των αυτοκινητιστών.
Τα προεδρεία των ομοσπονδιών έκριναν ότι η σοβαρότητα του θέματος είναι μεγάλη για να αποφασιστεί η τύχη των κινητοποιήσεων από τα πρωτοβάθμια όργανα και έτσι νομοτελειακά το μπαλάκι μεταφέρεται στην συγκέντρωση της Παρασκευής που υπολογίζεται να λάβουν μέρος έως και 1.500 μέλη.
Είχε προηγηθεί νωρίς το μεσημέρι μαραθώνια συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, παρουσία του υπουργού κ. Δημήτρη Ρέππα, του υφυπουργού κ. Νίκου Σηφουνάκη και του Γενικού Γραμματέα κ. Χάρη Τσιόκα, από την οποία διαφάνηκε προσπάθεια αποκλιμάκωσης της έντασης και από τις δύο πλευρές χωρίς ωστόσο να υπάρξουν ικανοποιητικές δεσμεύσεις.
Επί πέντε ώρες η συζήτηση επικεντρώθηκε στα άρθρα του νομοσχεδίου και σε πιθανές βελτιώσεις τους, με το υπουργείο να επικαλείται τις δεσμεύσεις του μνημονίου για να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, βασικό σημείο τριβής είναι η αναγνώριση της αξίας των υφιστάμενων αδειών χρήσης, οι οποίες απομειώνονται κλιμακωτά από το 2011 και μηδενίζονται το 2013.
Οι συνδικαλιστές ζητούν να αποζημιωθούν για τις παλιές άδειες για τις οποίες έχουν καταβάλλει ολόκληρες περιουσίες αλλά η κυβέρνηση δεν έχει να τους δώσει πολλά.
Τα προεδρεία των ομοσπονδιών έκριναν ότι η σοβαρότητα του θέματος είναι μεγάλη για να αποφασιστεί η τύχη των κινητοποιήσεων από τα πρωτοβάθμια όργανα και έτσι νομοτελειακά το μπαλάκι μεταφέρεται στην συγκέντρωση της Παρασκευής που υπολογίζεται να λάβουν μέρος έως και 1.500 μέλη.
Είχε προηγηθεί νωρίς το μεσημέρι μαραθώνια συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, παρουσία του υπουργού κ. Δημήτρη Ρέππα, του υφυπουργού κ. Νίκου Σηφουνάκη και του Γενικού Γραμματέα κ. Χάρη Τσιόκα, από την οποία διαφάνηκε προσπάθεια αποκλιμάκωσης της έντασης και από τις δύο πλευρές χωρίς ωστόσο να υπάρξουν ικανοποιητικές δεσμεύσεις.
Επί πέντε ώρες η συζήτηση επικεντρώθηκε στα άρθρα του νομοσχεδίου και σε πιθανές βελτιώσεις τους, με το υπουργείο να επικαλείται τις δεσμεύσεις του μνημονίου για να προχωρήσει σε ριζικές αλλαγές.
Σύμφωνα με πληροφορίες, βασικό σημείο τριβής είναι η αναγνώριση της αξίας των υφιστάμενων αδειών χρήσης, οι οποίες απομειώνονται κλιμακωτά από το 2011 και μηδενίζονται το 2013.
Οι συνδικαλιστές ζητούν να αποζημιωθούν για τις παλιές άδειες για τις οποίες έχουν καταβάλλει ολόκληρες περιουσίες αλλά η κυβέρνηση δεν έχει να τους δώσει πολλά.
Σύμφωνα με τον κ. Αγγελο Φαλάρη, γενικό γραμματέα βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, ο κ. Ρέππας δεσμεύτηκε μόνο στο κομμάτι που αφορά το αίτημα για φορολογικές ελαφρύνσεις του κλάδου (ΦΠΑ, απαλλαγή φόρων) όχι όμως στην τριετία όπως ζητά ο κλάδος, αλλά σε βάθος χρόνου έως και δέκα χρόνια.
Υπάρχουν και άλλα σημεία τριβής, όπως είναι η εξίσωση των συντάξεων με τους πρώην ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ αλλά και η ένταξη των οδικών μεταφορών στον αναπτυξιακό νόμο. Οι εκπρόσωποι του κλάδου σημειώνουν ότι στον αναπτυξιακό νόμο που σήμερα παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αντικατάσταση οχημάτων.
Διαφωνίες διατυπώνονται και ως προς το μεταβατικό στάδιο του επικείμενου νόμου, καθώς αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών είναι το νομοσχέδιο να τεθεί σε ισχύ μετά από ένα έως δύο χρόνια από την ψήφισή του.
Η κυβέρνηση επέλεξε την λύση της επίταξης για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά αλλά ο κρατικός μηχανισμός αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ανέτοιμος να ενεργοποιήσει γρήγορα τις διαδικασίες επίδοσης των φύλλων επίταξης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα έπρεπε να μοιραστούν 66.000 κλήσεις επίταξης από τις οποίες μέχρι αργά χθες το βράδυ είχαν επιδοθεί ελάχιστες.
Υπάρχουν και άλλα σημεία τριβής, όπως είναι η εξίσωση των συντάξεων με τους πρώην ασφαλισμένους του ΤΕΒΕ αλλά και η ένταξη των οδικών μεταφορών στον αναπτυξιακό νόμο. Οι εκπρόσωποι του κλάδου σημειώνουν ότι στον αναπτυξιακό νόμο που σήμερα παρουσιάστηκε στο Υπουργικό Συμβούλιο δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για αντικατάσταση οχημάτων.
Διαφωνίες διατυπώνονται και ως προς το μεταβατικό στάδιο του επικείμενου νόμου, καθώς αίτημα των ιδιοκτητών φορτηγών είναι το νομοσχέδιο να τεθεί σε ισχύ μετά από ένα έως δύο χρόνια από την ψήφισή του.
Η κυβέρνηση επέλεξε την λύση της επίταξης για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση στην αγορά αλλά ο κρατικός μηχανισμός αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ανέτοιμος να ενεργοποιήσει γρήγορα τις διαδικασίες επίδοσης των φύλλων επίταξης.
Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών, θα έπρεπε να μοιραστούν 66.000 κλήσεις επίταξης από τις οποίες μέχρι αργά χθες το βράδυ είχαν επιδοθεί ελάχιστες.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα