Περιμένουν να “μπουν” σε ΤΕΒΕ και αναπτυξιακό οι φορτηγατζήδες
Περιμένουν να “μπουν” σε ΤΕΒΕ και αναπτυξιακό οι φορτηγατζήδες
Άρση της επίταξης από την κυβέρνηση, αλλά ο διάλογος με τον κλάδο θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον
Επιστρέψουν στο τιμόνι οι φορτηγατζήδες για να ξεκινήσει η τροφοδοσία της αγοράς κανονικά από το πρωί της Δευτέρας, μετά την απόφαση που έλαβαν για αναστολή των απεργιακών τους κινητοποιήσεων
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων, έπειτα από συνεδρίαση διάρκειας 4 ωρών, κατέληξαν σε συμφωνία για την έναρξη ενός νέου γύρου διαλόγου για τα ασφαλιστικά δικαιώματα τους, αφήνοντας πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέο γύρο κινητοποιήσεων σε περίπτωση που ο διάλογος δεν καρποφορήσει.
Η αγορά έχει ήδη αρχίσει να τροφοδοτείται μερικώς με καύσιμα από ιδιωτικά, επιταγμένα βυτιοφόρα, καθώς και τα βυτιοφόρα του στρατού.
Όπως αναμενόταν, τώρα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους, η πολιτική επίταξη καθίσταται άνευ αντικειμένου.
Τα θέματα που ήταν ήδη σε διάλογο και αφορούν στην ασφαλή ένταξη των μεταφορέων «στη νέα πραγματικότητα (αναπτυξιακό, φορολογικό, ασφαλιστικό), η κυβέρνηση τα αντιμετωπίζει παραλλήλως με τις ουσιαστικές και θετικές προτάσεις που έχει παρουσιάσει» ανέφερε η κυβερνητική ανακοίνωση.
«Η αγορά των μεταφορών θα ανοίξει, η μεταρρύθμιση αυτή είναι αναγκαία για την οικονομία και τους πολίτες και γι' αυτό το Νομοσχέδιο θα προχωρήσει» τονίζει η ανακοίνωση.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών αυτοκινήτων και βυτιοφόρων, έπειτα από συνεδρίαση διάρκειας 4 ωρών, κατέληξαν σε συμφωνία για την έναρξη ενός νέου γύρου διαλόγου για τα ασφαλιστικά δικαιώματα τους, αφήνοντας πάντως ανοιχτό το ενδεχόμενο για νέο γύρο κινητοποιήσεων σε περίπτωση που ο διάλογος δεν καρποφορήσει.
Η αγορά έχει ήδη αρχίσει να τροφοδοτείται μερικώς με καύσιμα από ιδιωτικά, επιταγμένα βυτιοφόρα, καθώς και τα βυτιοφόρα του στρατού.
Όπως αναμενόταν, τώρα, η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι εφόσον οι μεταφορείς επανέλθουν στα καθήκοντά τους, η πολιτική επίταξη καθίσταται άνευ αντικειμένου.
Τα θέματα που ήταν ήδη σε διάλογο και αφορούν στην ασφαλή ένταξη των μεταφορέων «στη νέα πραγματικότητα (αναπτυξιακό, φορολογικό, ασφαλιστικό), η κυβέρνηση τα αντιμετωπίζει παραλλήλως με τις ουσιαστικές και θετικές προτάσεις που έχει παρουσιάσει» ανέφερε η κυβερνητική ανακοίνωση.
«Η αγορά των μεταφορών θα ανοίξει, η μεταρρύθμιση αυτή είναι αναγκαία για την οικονομία και τους πολίτες και γι' αυτό το Νομοσχέδιο θα προχωρήσει» τονίζει η ανακοίνωση.
Το κλείσιμο, πάντως, της απεργίας ήταν επεισοδιακό, Σε βουλγάρικα πρακτορεία, όπως το novinite που μάλιστα επικαλείται το ΑΠΕ – ΜΠΕ, το πρώτο θέμα γύρω στις 20.00 αναφερόταν στην επίθεση απεργών κατά Βουλγάρων μεταφορέων κοντά στα διυλιστήρια Ελευσίνας , με αποτέλεσμα να χρειαστεί επέμβαση αστυνομικών δυνάμεων.
Τι περιμένουν…
Στον διάλογο που ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη με το υπουργείο Υποδομών επιστρέφουν οι αυτοκινητιστές, χωρίς όμως καμία ελπίδα να αλλάξουν την μεταρρύθμιση που οδήγησε στην παράλυση της αγοράς και η οποία ανατρέπει πλήρως όσα ίσχυαν για τις χερσαίες μεταφορές έως σήμερα.
Η κυβέρνηση ωστόσο θα περιμένει την εξομάλυνση της αγοράς για να άρει την επίταξη και την πολιτική επιστράτευση και προειδοποιεί ότι δεν θα ανεχτεί φαινόμενα πισωγυρισμάτων, υπονοώντας ότι η κοινωνία δεν μπορεί να είναι όμηρος των συνδικαλιστικών φορέων των οδικών μεταφορών και η χώρα να διασύρεται διεθνώς.
Είναι άλλωστε φανερό ότι από αυτή τη μάχη λαβωμένοι εξέρχονται οι μεταφορείς, οι οποίοι τράβηξαν το σχοινί χωρίς να προβλέψουν ότι θα πέσουν στο κενό ενώ η κυβέρνηση έδειξε ισχυρή πυγμή και έστειλε ένα σαφές μήνυμα και προς τις άλλες επαγγελματικές τάξεις (μηχανικούς, αρχιτέκτονες, συμβολαιογράφους, φαρμακοποιούς) ότι η χώρα πρέπει να κοιτάξει μπροστά.
Με τα δεδομένα αυτά, από σήμερα οι οδηγοί ξαναπιάνουν τιμόνι. Ζητούν όμως την σύσταση ομάδων εργασίας με το υπουργείο Υποδομών, που θα επεξεργαστούν το νομοσχέδιο για να πάρουν κοινές αποφάσεις. Βάζουν μάλιστα καταληκτική ημερομηνία την 27η Αυγούστου, ζητώντας, μέχρι τότε να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα από την διαβούλευση.
Δύο είναι τα βασικά στοιχεία που καλείται τώρα να διασφαλίσει ο κλάδος με βάση τα περιθώρια που δίνει η κυβέρνηση για να γίνουν βελτιώσεις στο νόμο. Το πρώτο και βασικό είναι οι φορολογικές ελαφρύνσεις και τα μέτρα εκείνα που θα βοηθήσουν ώστε να παραταθεί ο χρόνος απόσβεσης των αδειών.
Ποιοι πλήττονται
Το νομοσχέδιο πλήττει κυρίως όσους απέκτησαν έναντι αστρονομικών ποσών τα τελευταία δύο έως τρία χρόνια άδειες φορτηγών ή βυτιοφόρων, οποίοι από το 2011 θα δοθούν την αξία τους να μειώνεται κατά 30% και επιπλέον 70% έως το 2013.
Το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχουν αδικίες σε αυτό το επίπεδο και δέχεται να προχωρήσει σε πρόσθετες ρυθμίσεις που δεν θα αποδεκατίζουν τους μεταφορείς. Μένει να φανεί στην πράξη ποια είναι τα περιθώρια αυτής της ρύθμισης.
Το άλλο σημείο για το οποίο επιμένουν οι επαγγελματίες είναι να υπάρξει σαφής και ξεκάθαρη αναφορά στον αναπτυξιακό νόμο για την ένταξη του κλάδου. Οι αυτοκινητιστές ζητούν να υπάρξει πρόβλεψη για χρηματοδότηση αντικατάστασης τροχαίου υλικού, σημείο το οποίο η κυβέρνηση συζητά σε σοβαρή βάση.
Επιπλέον στα αιτήματα του κλάδου περιλαμβάνονται: η μεταβατική περίοδος μέχρι το άνοιγμα του επαγγέλματος να ξεκινήσει ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και όχι από τον Ιούνιο του 2010 όπως προβλέπεται σήμερα καθώς και να υπάρξει εξίσωση του κλάδου στις συντάξεις για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα με όσα ισχύουν για τους πρώην ασφαλισμένους στο ΤΕΒΕ.
Τέλος ζητούν στο επάγγελμα να έχουν πρόσβαση μόνο πολίτες της Ε.Ε. και όχι Κινέζοι, Τούρκοι κ.α.
Τι περιμένουν…
Στον διάλογο που ξεκίνησαν την περασμένη Τετάρτη με το υπουργείο Υποδομών επιστρέφουν οι αυτοκινητιστές, χωρίς όμως καμία ελπίδα να αλλάξουν την μεταρρύθμιση που οδήγησε στην παράλυση της αγοράς και η οποία ανατρέπει πλήρως όσα ίσχυαν για τις χερσαίες μεταφορές έως σήμερα.
Η κυβέρνηση ωστόσο θα περιμένει την εξομάλυνση της αγοράς για να άρει την επίταξη και την πολιτική επιστράτευση και προειδοποιεί ότι δεν θα ανεχτεί φαινόμενα πισωγυρισμάτων, υπονοώντας ότι η κοινωνία δεν μπορεί να είναι όμηρος των συνδικαλιστικών φορέων των οδικών μεταφορών και η χώρα να διασύρεται διεθνώς.
Είναι άλλωστε φανερό ότι από αυτή τη μάχη λαβωμένοι εξέρχονται οι μεταφορείς, οι οποίοι τράβηξαν το σχοινί χωρίς να προβλέψουν ότι θα πέσουν στο κενό ενώ η κυβέρνηση έδειξε ισχυρή πυγμή και έστειλε ένα σαφές μήνυμα και προς τις άλλες επαγγελματικές τάξεις (μηχανικούς, αρχιτέκτονες, συμβολαιογράφους, φαρμακοποιούς) ότι η χώρα πρέπει να κοιτάξει μπροστά.
Με τα δεδομένα αυτά, από σήμερα οι οδηγοί ξαναπιάνουν τιμόνι. Ζητούν όμως την σύσταση ομάδων εργασίας με το υπουργείο Υποδομών, που θα επεξεργαστούν το νομοσχέδιο για να πάρουν κοινές αποφάσεις. Βάζουν μάλιστα καταληκτική ημερομηνία την 27η Αυγούστου, ζητώντας, μέχρι τότε να υπάρξουν χειροπιαστά αποτελέσματα από την διαβούλευση.
Δύο είναι τα βασικά στοιχεία που καλείται τώρα να διασφαλίσει ο κλάδος με βάση τα περιθώρια που δίνει η κυβέρνηση για να γίνουν βελτιώσεις στο νόμο. Το πρώτο και βασικό είναι οι φορολογικές ελαφρύνσεις και τα μέτρα εκείνα που θα βοηθήσουν ώστε να παραταθεί ο χρόνος απόσβεσης των αδειών.
Ποιοι πλήττονται
Το νομοσχέδιο πλήττει κυρίως όσους απέκτησαν έναντι αστρονομικών ποσών τα τελευταία δύο έως τρία χρόνια άδειες φορτηγών ή βυτιοφόρων, οποίοι από το 2011 θα δοθούν την αξία τους να μειώνεται κατά 30% και επιπλέον 70% έως το 2013.
Το υπουργείο αναγνωρίζει ότι υπάρχουν αδικίες σε αυτό το επίπεδο και δέχεται να προχωρήσει σε πρόσθετες ρυθμίσεις που δεν θα αποδεκατίζουν τους μεταφορείς. Μένει να φανεί στην πράξη ποια είναι τα περιθώρια αυτής της ρύθμισης.
Το άλλο σημείο για το οποίο επιμένουν οι επαγγελματίες είναι να υπάρξει σαφής και ξεκάθαρη αναφορά στον αναπτυξιακό νόμο για την ένταξη του κλάδου. Οι αυτοκινητιστές ζητούν να υπάρξει πρόβλεψη για χρηματοδότηση αντικατάστασης τροχαίου υλικού, σημείο το οποίο η κυβέρνηση συζητά σε σοβαρή βάση.
Επιπλέον στα αιτήματα του κλάδου περιλαμβάνονται: η μεταβατική περίοδος μέχρι το άνοιγμα του επαγγέλματος να ξεκινήσει ένα χρόνο μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου και όχι από τον Ιούνιο του 2010 όπως προβλέπεται σήμερα καθώς και να υπάρξει εξίσωση του κλάδου στις συντάξεις για όσους θεμελιώνουν δικαίωμα με όσα ισχύουν για τους πρώην ασφαλισμένους στο ΤΕΒΕ.
Τέλος ζητούν στο επάγγελμα να έχουν πρόσβαση μόνο πολίτες της Ε.Ε. και όχι Κινέζοι, Τούρκοι κ.α.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα