«Πρασίνισε» η ναυλαγορά, στο «κόκκινο» η αγωνία

Μετά από μήνες  ελεύθερης πτώσης που προκάλεσε  έντονο πονοκέφαλο στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, η ναυλαγορά στο…έμπα του Αυγούστου δείχνει να παίρνει τις πρώτες της βαθιές ανάσες.

Μετά από μήνες  ελεύθερης πτώσης που προκάλεσε  έντονο πονοκέφαλο στον τομέα των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, η ναυλαγορά στο…έμπα του Αυγούστου δείχνει να παίρνει τις πρώτες της βαθιές ανάσες.

«Για δεύτερη συνεχόμενη εβδομάδα που όλοι οι δείκτες είναι πράσινοι, όμως αυτό που περιβάλει όλη την ναυλαγορά σε όλα τα μεγέθη είναι η περιρρέουσα αβεβαιότητα και το βασικότερο ότι δεν υπάρχει ορατή καμιά τάση κατεύθυνσης» επισημαίνει ο οικονομολόγος-ναυλομεσίτης, Γιάννης Κοτζιάς.

«Δεν βλέπουμε ούτε θετική πορεία, καθώς δεν  υπάρχουν σημαντικά σημάδια οικονομικής αλλαγής στο γεωπολιτικό και οικονομο?πολιτικό προσκήνιο που να έχουν δώσει άλλη δυναμική τουλάχιστον αυτή την τρέχουσα εβδομάδα. Στον αντίποδα όμως δεν έχουμε ούτε και περισσότερα αρνητικά σημάδια, άλλα από αυτά που έχουμε αναλύσει και εξετάσει διεξοδικά που μας έχουν οδηγήσει στην απότομη και έντονη πτώση των ναύλων να αναφέρουμε. Γενικά το καλοκαίρι έρχεται στην Ασία και οι αργίες θα κόψουν και άλλο κάθε πιθανή θεαματική βελτίωση των ναύλων.», προσθέτει.

Ο δείκτης BDI αυτή την  εβδομάδα μας δίνει από την περασμένη Παρασκευή δειλά αλλά ευπρόσδεκτα σημάδια ανάκαμψης και κλείνει στις 30/07 με μικρή

άνοδο στις 1967 μονάδες  αλλά με μια ικανοποιητική εβδομαδιαία άνοδο 7.72% και 141 μονάδες.  

Η τιμή κλεισίματος της Πέμπτης 15 Ιουλίου 2010 (1700) ήταν

και η χαμηλότερη του έτους. Ο μηνιαίος μέσος όρος βρίσκεται πολύ χαμηλά και είναι ανεβασμένος λίγο σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα στις 1910 μονάδες.

Ο μηνιαίος μέσος  όρος του Ιουνίου ως μέτρο σύγκρισης της ραγδαίας πτώσης που είδαμε ήταν στις 3089 μονάδες.

«Από τα παραπάνω Συν και Πλην στην οικονομία, μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι ο συνολικός αντίκτυπος στις ναυλαγορές θα είναι μάλλον θετικός αλλά όχι ισχυρά ανοδικός τουλάχιστον μέχρι το τέλος του τριμήνου» επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.A.Moundreas SA:  
 
«H επιτάχυνση των παραδόσεων νεότευκτου τονάζ από τις παρατάσεις παραγγελιών και μεταπωλήσεις ακυρωμένων, μένει ακάλυπτη από τις αναπτυξιακές παλινωδίες των ανεπτυγμένων χωρών, οι οποίες έτσι δεν θα συντελέσουν προς το παρόν δραστικά στην απορρόφηση του τονάζ. Αυτό είχε επιτευχθεί ικανοποιητικά στην περίοδο 5/2009 - 5/2010, με ώθηση του BDI περιπτωσιακά ακόμα και άνω των 4.000 μονάδων» και προσθέτει:  
 
«Η αύξηση του παγκοσμίου εμπορίου κατά 10% εφέτος που είχε προβλέψει ο ΠΟΕ, θα ήταν επαρκής για να επαναφέρει την ναυλαγορά στα ψηλότερα αυτά επίπεδα, αλλά για να πραγματοποιηθεί , θα πρέπει να επανέλθουν γρήγορα οι ρυθμοί ανάπτυξης στα επίπεδα α΄ τριμήνου. Οι θεσμικές όμως αλλαγές και οι ρυθμιστικοί μηχανισμοί σε ΗΠΑ - ΕΕ και ο αναπροσανατολισμός της Κινέζικής ανάπτυξης, θα προωθήσουν μεν την ποιότητα αλλά εις βάρος της ταχύτητας.

 
Γι’ αυτό ο Stephen Roach προβλέπει μέση παγκόσμια ανάπτυξη 3,25-3,5% την προσεχή 5ετία, έναντι 4,7% της 5ετίας μέχρι το 2008, που διασταυρώνεται με την πάγια εκτίμηση αυτής της ανασκόπησης ότι θα αποφευχθεί μεν το double dip σε οικονομία και ναυλαγορά αλλά χωρίς ταχεία επάνοδο σε ανθηρά επίπεδα.» 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr