Οδηγός ΑΑΔΕ για τα ανασφάλιστα οχήματα: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
22.02.2018
11:31
Σε 30 ημέρες έρχεται η νέα διασταύρωση
Στη σύνταξη και δημοσίευση ενός Πληροφοριακού Οδηγού για την έγκαιρη αντιμετώπιση προβλημάτων που αφορούν τα ανασφάλιστα οχήματα, ώστε να αποτραπεί ο εντοπισμός, ως ανασφάλιστων, οχημάτων σε μια σειρά περιπτώσεων, προχώρησαν το Υπουργείο Οικονομικών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και η Γενική Δεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Αττικής.
Ο Πληροφοριακός Οδηγός έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων (FAQ) και αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, οι οποίοι έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά το διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 06.06.2017, όσο και εκείνους που, ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, γνωρίζουν ότι εμπίπτουν σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.
Σημειώνεται ότι η διενέργεια της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία έχει αυξημένη κοινωνική σημασία, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 06.06.2017, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και επέφερε ένα απτό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και δενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα. Συνεπώς, χάρη στη νέα αυτή δράση, ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων, μειώθηκε δραστικά.
Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται, τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν-, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών.
Σε συνέχεια της πρώτης διασταύρωσης, η δημόσια διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος. Η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα επιφέρει, στο προσεχές διάστημα, μείωση της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετζονται με την ιδιοκτησία οχήματος και που έχουν προηγουμένως δηλωθεί σε άλλη δημόσια υπηρεσία.
Ο Πληροφοριακός Οδηγός έχει τη μορφή συχνών ερωτήσεων - απαντήσεων (FAQ) και αφορά τόσο τους κατόχους οχημάτων, οι οποίοι έλαβαν ειδοποιητήρια ανασφάλιστου οχήματος κατά το διασταυρωτικό έλεγχο που πραγματοποιήθηκε την 06.06.2017, όσο και εκείνους που, ενώ δεν έλαβαν ειδοποιητήρια στο πλαίσιο της πρώτης διασταύρωσης, γνωρίζουν ότι εμπίπτουν σε μια από τις περιπτώσεις που αναφέρονται στον Οδηγό και θα πρέπει να μεριμνήσουν, ώστε να μην εντοπιστούν ως ανασφάλιστα τα οχήματά τους κατά τους επόμενους διασταυρωτικούς ελέγχους.
Σημειώνεται ότι η διενέργεια της ηλεκτρονικής διασταύρωσης για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, η οποία έχει αυξημένη κοινωνική σημασία, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στις 06.06.2017, από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, και επέφερε ένα απτό αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, διαπιστώθηκε ότι κατά το διάστημα που μεσολάβησε από τον Ιούνιο του 2017, οπότε και δενεργήθηκε η πρώτη διασταύρωση, οι ασφαλίσεις οχημάτων αυξήθηκαν κατά 510.000, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, αγγίζοντας, για πρώτη φορά, το ιστορικό μέγεθος των 6,26 εκ. ασφαλισμένων οχημάτων στη χώρα. Συνεπώς, χάρη στη νέα αυτή δράση, ο δημόσιος κίνδυνος από την κυκλοφορία στους δρόμους ενός τόσο μεγάλου αριθμού ανασφάλιστων οχημάτων, μειώθηκε δραστικά.
Ταυτόχρονα όμως, η ηλεκτρονική διασταύρωση κατέδειξε και μια σειρά αστοχιών που οφείλονται, τόσο σε εσωτερικές διοικητικές αδυναμίες -που ξεκινούν αρκετά χρόνια πριν-, όσο και στην κακή ενημέρωση ή αμέλεια των πολιτών.
Σε συνέχεια της πρώτης διασταύρωσης, η δημόσια διοίκηση ανέλαβε πρωτοβουλίες αλλαγής του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου, ώστε να δώσει στους πολίτες τη δυνατότητα να διορθώσουν την «εικόνα» του οχήματός τους, όπως αυτή τηρείται στο Μητρώο Οχημάτων. Παράλληλα, αναπτύχθηκε έντονη συνεργασία μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων Υπηρεσιών, με σκοπό την αναβάθμιση της επικοινωνίας των πληροφοριακών συστημάτων που παρακολουθούν και ενημερώνουν την κατάσταση και τον κύκλο ζωής κάθε οχήματος. Η συνεργασία αυτή και ο ανασχεδιασμός των διαδικασιών θα επιφέρει, στο προσεχές διάστημα, μείωση της γραφειοκρατίας και της προσέλευσης των πολτών στις Δ.Ο.Υ., για τη δήλωση γεγονότων που σχετζονται με την ιδιοκτησία οχήματος και που έχουν προηγουμένως δηλωθεί σε άλλη δημόσια υπηρεσία.
Ενόψει των ανωτέρω υπογραμμίζεται ότι, ο έλεγχος της ασφάλισης των οχημάτων αποτελεί δράση κοινωνικής ευθύνης και για το λόγο αυτό η τήρηση της συγκεκριμένης υποχρέωσης από τους πολίτες θα πρέπει να είναι διαρκής.
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr