Βάζουν «φωτιά» στα καύσιμα οι πολιτικές για την εξοικονόμηση ενέργειας
03.04.2018
07:56
Οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπες με την ευρωπαϊκή πολιτική που επιτάσσει αυξημένο βηματισμό στους τομείς της εξοικονόμησης ενέργειας και της μείωσης των εκπομπών στα καύσιμα κατά 6%
«Θηλιά» που σφίγγει το λαιμό του κλάδου των πετραλαιοειδών αποτελούν οι πολιτικές μείωσης της ενεργειακής κατανάλωσης, φέρνοντας την αγορά αντιμέτωπη με μια ζοφερή πραγματικότητα που συνεχώς μεγενθύνεται. Όπως υποστήριξε χθες στην ημερίδα για τον ενεργειακό σχεδιασμό που διοργάνωσε το υπουργείο Περιβάλλοντος, ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος κ. Βασίλης Σεραφειμάκης από την AVIIOIL, είναι δύσκολο να επιτευχθεί ανάπτυξη με μείωση της ηλεκτρικής κατανάλωσης.
Οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπες με την ευρωπαϊκή πολιτική που επιτάσσει αυξημένο βηματισμό στους τομείς της εξοικονόμησης ενέργειας και της μείωσης των εκπομπών στα καύσιμα κατά 6%. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΛΙΝΟΙΛ κ. Γιάννη Αληγιζάκη με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι θα υπάρχει ένα έλλειμμα 2%, το οποίο θα κληθούν μέσω προστίμων να πληρώσουν οι εταιρίες καυσίμων. Ακόμη και η ηλεκτροκίνηση είναι ένα μέτρο που θα πλήξει τα πρατήρια και κυρίως τις εταιρείες που έχουν αναπτυχθεί στα νησιά αφού εκτιμάται ότι ο νησιωτικός χώρος είναι το σημείο από το οποίο θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται δίκτυα φόρτισης. Το ίδιο συμβαίνει και με τα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, όπως είναι το Πρόγραμμα Εξοικονομώ Κατ' Οίκον, το οποίο προβλέπεται ότι θα περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου καθώς επίσης και με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών, οι οποίες με την σειρά τους θα περιορίσουν την χρήση μαζούτ και ντήζελ.
Μεγάλη όμως είναι η αιμοραγγία του κλάδου και από το λαθρεμπόριο καυσίμων και τις πειραγμένες αντλίες. Μέσα στην κρίση η παραβατικότητα στα καύσιμα υπολογίζεται ότι εξαφάνισε από την αγορά 3.000 πρατήρια. Ο τομέας των καυσίμων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΙΛ συρρικνώθηκε κατά 43% κατά την επίμαχη περίοδο, για αυτό και τα περιθώρια περαιτέρω μείωσης προκαλούν μεγάλο προβληματισμό στον κλάδο. Και ενώ έχουν γίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις από τις εταιρείες καυσίμων και τους πρατηριούχους σε συστήματα εισρών-εκροών εντούτοις δεν έχουν αποδώσει καρπούς «με την παραβατικότητα να συνεχίζεται με μεγάλη ένταση στο δίκτυο πρατηρίων με τις πειραγμένες αντλείες». Οι εκπρόσωποι του κλάδου αναφέρουν ότι σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση που έχουν από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και τα συναρμόδια υπουργεία, τα συστήματα αυτά θα μπορούν να παράξουν αποτελέσματα από τον προσεχή Δεκέμβρη. Μέχρι τότε, θα γίνουν πιο αυστηρές οι ποινές ως προς την επαναλειτουργία πρατηρίων για πάνω από 1 χρόνο για όσους εντοπίζονται με παραβατική συμπεριφορά και αυστηροί έλεγχοι σε όλα τα σημεία (δίκτυο, σλέπια, εγκαταστάσεις).
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Οι εταιρείες του κλάδου βρίσκονται αντιμέτωπες με την ευρωπαϊκή πολιτική που επιτάσσει αυξημένο βηματισμό στους τομείς της εξοικονόμησης ενέργειας και της μείωσης των εκπομπών στα καύσιμα κατά 6%. Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΛΙΝΟΙΛ κ. Γιάννη Αληγιζάκη με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται ότι θα υπάρχει ένα έλλειμμα 2%, το οποίο θα κληθούν μέσω προστίμων να πληρώσουν οι εταιρίες καυσίμων. Ακόμη και η ηλεκτροκίνηση είναι ένα μέτρο που θα πλήξει τα πρατήρια και κυρίως τις εταιρείες που έχουν αναπτυχθεί στα νησιά αφού εκτιμάται ότι ο νησιωτικός χώρος είναι το σημείο από το οποίο θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται δίκτυα φόρτισης. Το ίδιο συμβαίνει και με τα προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης, όπως είναι το Πρόγραμμα Εξοικονομώ Κατ' Οίκον, το οποίο προβλέπεται ότι θα περιορίσει την κατανάλωση πετρελαίου καθώς επίσης και με τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών, οι οποίες με την σειρά τους θα περιορίσουν την χρήση μαζούτ και ντήζελ.
Μεγάλη όμως είναι η αιμοραγγία του κλάδου και από το λαθρεμπόριο καυσίμων και τις πειραγμένες αντλίες. Μέσα στην κρίση η παραβατικότητα στα καύσιμα υπολογίζεται ότι εξαφάνισε από την αγορά 3.000 πρατήρια. Ο τομέας των καυσίμων, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΕΛΙΝΟΙΛ συρρικνώθηκε κατά 43% κατά την επίμαχη περίοδο, για αυτό και τα περιθώρια περαιτέρω μείωσης προκαλούν μεγάλο προβληματισμό στον κλάδο. Και ενώ έχουν γίνει πολύ μεγάλες επενδύσεις από τις εταιρείες καυσίμων και τους πρατηριούχους σε συστήματα εισρών-εκροών εντούτοις δεν έχουν αποδώσει καρπούς «με την παραβατικότητα να συνεχίζεται με μεγάλη ένταση στο δίκτυο πρατηρίων με τις πειραγμένες αντλείες». Οι εκπρόσωποι του κλάδου αναφέρουν ότι σύμφωνα με την νεότερη ενημέρωση που έχουν από την Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και τα συναρμόδια υπουργεία, τα συστήματα αυτά θα μπορούν να παράξουν αποτελέσματα από τον προσεχή Δεκέμβρη. Μέχρι τότε, θα γίνουν πιο αυστηρές οι ποινές ως προς την επαναλειτουργία πρατηρίων για πάνω από 1 χρόνο για όσους εντοπίζονται με παραβατική συμπεριφορά και αυστηροί έλεγχοι σε όλα τα σημεία (δίκτυο, σλέπια, εγκαταστάσεις).
Διαβάστε περισσότερα στο www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr