Κόψαμε και το φαγητό εκτός σπιτιού
17.08.2010
22:24
Σταματημό δεν έχει η κοινωνική κατηφόρα στη χώρα μας. Κάπως έτσι, μετά τη μείωση των δαπανών για μετακινήσεις λόγω της αύξησης των τιμών στα καύσιμα, μια νέα έρευνα έρχεται να καταδείξει τη ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών μας...
Σταματημό δεν έχει η κοινωνική κατηφόρα στη χώρα μας. Κάπως έτσι, μετά τη μείωση των δαπανών για μετακινήσεις λόγω της αύξησης των τιμών στα καύσιμα, μια νέα έρευνα έρχεται να καταδείξει τη ραγδαία επιδείνωση των οικονομικών μας. Ο λόγος για την έρευνα του Icap Group που σημειώνει πτώση στις πωλήσεις έτοιμων φαγητών στη χώρα μας τα τελευταία δύο χρόνια. Το αγαπημένο δηλαδή χόμπι των Ελλήνων, το φαγητό εκτός σπιτιού, αποτελεί μια ανάμνηση λόγω της συρρίκνωσης του διαθέσιμου εισοδήματος.
Κι όμως. Πριν από λίγα χρόνια, όλοι οι ειδικοί του κλάδου διατροφής μιλούσαν για τη μείωση του διαθέσιμου χρόνου εξαιτίας των αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των μελών της οικογένειας που θα συνέβαλλε στην αυξημένη ζήτηση των νοικοκυριών για έτοιμο φαγητό.
Μάλιστα η συνολική αξία (πωλήσεις) της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών κινήθηκε ανοδικά την τελευταία δεκαετία, παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση 10%. Ειδικότερα, την περίοδο 2000-2007 ο μέσος ετήσιος ρυθμός της αγοράς κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα (13,3%). Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις, το 2008 παρατηρούνται σχετικά σταθεροποιητικές τάσεις (οριακή πτώση 0,4% της αξίας πωλήσεων), ενώ το 2009 η συνολική αξία εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 2,5% περίπου. Πολύ μεγάλο δηλαδή ποσοστό που δείχνει μια καθόλα ανησυχητική κοινωνικά τάση.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις των οκτώ εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν το 2008/2007 κατά 3,9%. Η μείωση του κόστους πωληθέντων με υψηλότερο ρυθμό (6,4%) οδήγησε σε αύξηση του μικτού κέρδους κατά 1,9%. Τούτο, σε συνδυασμό με τη μείωση των λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 6,8%, είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών κατά 19,7%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 15,9% την ίδια περίοδο.
Κι όμως. Πριν από λίγα χρόνια, όλοι οι ειδικοί του κλάδου διατροφής μιλούσαν για τη μείωση του διαθέσιμου χρόνου εξαιτίας των αυξημένων επαγγελματικών υποχρεώσεων των μελών της οικογένειας που θα συνέβαλλε στην αυξημένη ζήτηση των νοικοκυριών για έτοιμο φαγητό.
Μάλιστα η συνολική αξία (πωλήσεις) της εγχώριας αγοράς έτοιμων φαγητών κινήθηκε ανοδικά την τελευταία δεκαετία, παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση 10%. Ειδικότερα, την περίοδο 2000-2007 ο μέσος ετήσιος ρυθμός της αγοράς κυμάνθηκε σε υψηλότερα επίπεδα (13,3%). Σύμφωνα όμως με εκτιμήσεις, το 2008 παρατηρούνται σχετικά σταθεροποιητικές τάσεις (οριακή πτώση 0,4% της αξίας πωλήσεων), ενώ το 2009 η συνολική αξία εκτιμάται ότι μειώθηκε κατά 2,5% περίπου. Πολύ μεγάλο δηλαδή ποσοστό που δείχνει μια καθόλα ανησυχητική κοινωνικά τάση.
Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, οι συνολικές πωλήσεις των οκτώ εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν το 2008/2007 κατά 3,9%. Η μείωση του κόστους πωληθέντων με υψηλότερο ρυθμό (6,4%) οδήγησε σε αύξηση του μικτού κέρδους κατά 1,9%. Τούτο, σε συνδυασμό με τη μείωση των λοιπών λειτουργικών εξόδων κατά 6,8%, είχαν σαν αποτέλεσμα την αύξηση των συνολικών καθαρών κερδών κατά 19,7%. Τα κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά 15,9% την ίδια περίοδο.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr