Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης: «Πρώτοι απ' όλους οι Έλληνες πρέπει να επενδύουμε στην Ελλάδα»
03.06.2018
08:13
Μήνυμα μέσα από το protothema.gr - «Η επένδυση στο Ελληνικό θα έχει απτά αποτελέσματα για την οικονομία της Ελλάδας, ενώ θα συμβάλλει στη δημιουργία θετικής ψυχολογίας ότι γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα» δηλώνει ο επιχειρηματίας
Με αφορμή την παγκόσμια ναυτιλιακή Έκθεση των Ποσειδωνίων, που πραγματοποιείται στις 4-8 Ιουνίου στην Ελλάδα, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης μίλησε στο protothema.gr για τα σχέδια του όσον αφορά, κυρίως, τη ναυτιλιακή εταιρεία του Ομίλου, τη Latsco, της οποίας ηγείται και για τη φιλοσοφία του στο επιχειρείν, ενώ μέσα από τη συζήτηση αναδείχθηκε η οικολογική του συνείδηση και το καθήκον που έχει η νέα γενιά να προστατεύσει το περιβάλλον.
Πριν αναφερθεί στα ναυτιλιακά θέματα, όπου η Latsco αναπτύσσεται ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο ενισχύοντας τον στόλο της με νεότευκτα, υπερσύγχρονα πλοία, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης μίλησε για τη γενικότερη στάση του Ομίλου και την δραστηριότητά του στην Ελλάδα, με αφορμή και το μεγάλο project στο Ελληνικό, στέλνοντας ένα ξεχωριστό μήνυμα: «Η επένδυση στο Ελληνικό θα έχει απτά αποτελέσματα για την οικονομία της Ελλάδας, ενώ θα συμβάλλει στη δημιουργία θετικής ψυχολογίας ότι γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα. Πρώτοι απ' όλους οι Έλληνες πρέπει να επενδύουμε στην Ελλάδα, για να μπορέσει η χώρα να προσελκύει ξένους επενδυτές».
Μιλώντας για τη Latsco και τα σχέδια του γι' αυτή, επισήμανε: «Ολοκληρώσαμε ένα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε περίπου πριν από πέντε χρόνια, για 24 νεότευκτα πλοία, τα οποία είναι product tankers και LPG. Η αναδιοργάνωση του στόλου και ο εκσυγχρονισμός του ήταν προτεραιότητα για μένα, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την εταιρεία και αποτελεί μία απόδειξη αφενός ότι μας ενδιαφέρει η ασφάλεια και η ποιότητα και αφετέρου, ότι μπορούμε να παρέχουμε τα πιο καλά services στους πελάτες μας. Ο στόλος της Latsco έχει σχεδόν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια».
Και συνέχισε: «Εκτός από τη Latsco έχω αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες σε ένα πλαίσιο asset play, σε κλάδους οι οποίοι είναι ελκυστικοί για να εισέλθει κανείς αυτή την χρονική περίοδο. Ξεκινήσαμε με την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, που εστιάζει στον κλάδο των φορτηγών πλοίων. Πριν από δύο μήνες συστήσαμε μία καινούργια κοινοπραξία. Δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμη την ονομασία της, και αν υπάρχουν άλλοι επενδυτές, αλλά έχει στόχο τη δευτερογενή αγορά των crude tankers. Είναι μία προσωπική επιχειρηματική κίνηση, όπως και εκείνη που προανέφερα με τα φορτηγά πλοία».
Στην ερώτηση αν υπάρχουν σχέδια για επέκταση των δραστηριοτήτων στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τόνισε: «Το LNG έχει να κάνει με το περιβάλλον. Είναι καθήκον για τη δική μας γενιά να είμαστε "pro environment". Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς η Latsco είναι στις καθαρές πηγές ενέργειας, έρχεται φυσιολογικά, ως το επόμενο βήμα για εμάς, να εισέλθουμε στην αγορά των πλοίων LNG. Προς αυτή την επιχειρηματική κατεύθυνση είναι το μυαλό μας».
Έχοντας στο τιμόνι της τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, η Latsco, η ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Λάτση, διαθέτει πλέον στόλο, ο οποίος αποτελείται από 27 πλοία. Μέσα στο 2018 παρέλαβε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών με τα οποία ολοκληρώθηκε το ναυπηγικό της πρόγραμμα.
Από αυτά, 13 είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, MR (Medium Range), πέντε δεξαμενόπλοια LRII (Longe Range II) μεταφοράς πετρελαίου και εννέα LPG εκ των οποίων τα επτά είναι VLGC (Very Large Gas Carrier) και δύο LGC.
H «μαμά» εταιρεία έχει δύο θυγατρικές. Την CMM, που κάνει την τεχνική και λειτουργική διαχείριση αυτού του στόλου και την Latsco London, που ασχολείται με το εμπορικό κομμάτι του στόλου, δηλαδή με τις ναυλώσεις. Η εταιρεία, πριν εισέλθει στην νέα εποχή διέθετε το 2009 στόλο με εννέα μόλις πλοία.
Από την πρώτη στιγμή, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης έθεσε ως στόχο την ενίσχυση του στόλου της εταιρείας με νεότευκτα πλοία για αυτό και έβαλε αμέσως παραγγελίες. Εκτός από τα δεξαμενόπλοια όμως, ήθελε η εταιρεία να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς στον τομέα μεταφοράς πετρελαϊκού αερίου με πλοία τύπου VLGC κάτι που τέσσερα χρόνια αργότερα τo πέτυχε.
Η CMM είναι η πρώτη εταιρεία με πλοία LPG που πιστοποιήθηκε με το Green Award ενώ συνέβαλε στη δημιουργία του προγράμματος για την αξιολόγηση εταιρεία που διαχειρίζονται LPG.
Για την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC με κύρια επιδίωξη τις επενδύσεις σε πλοία ξηρού φορτίου τύπο μαζί με άλλους δύο, παγκοσμίου βεληνεκούς, επενδυτές, ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης είχε δηλώσει τον περασμένο Αύγουστο: «Το 2014 θέσαμε ως στόχο την αύξηση του στόλου μας στα LPG και τα δεξαμενόπλοια, που είναι ο παραδοσιακός χώρος δραστηριοποίησης μας. Τρία χρόνια μετά ο στόχος έχει επιτευχθεί με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες λάβαμε την απόφαση να διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας στον τομέα των φορτηγών πλοίων με τη συνεργασία πολύ σημαντικών, διεθνών, στρατηγικών επενδυτών. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τη συνεργασία αυτή και με μεγάλη αυτοπεποίθηση προσβλέπουμε στην επίτευξη των νέων στόχων που από κοινού θέσαμε».
Πριν αναφερθεί στα ναυτιλιακά θέματα, όπου η Latsco αναπτύσσεται ραγδαία σε παγκόσμιο επίπεδο ενισχύοντας τον στόλο της με νεότευκτα, υπερσύγχρονα πλοία, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης μίλησε για τη γενικότερη στάση του Ομίλου και την δραστηριότητά του στην Ελλάδα, με αφορμή και το μεγάλο project στο Ελληνικό, στέλνοντας ένα ξεχωριστό μήνυμα: «Η επένδυση στο Ελληνικό θα έχει απτά αποτελέσματα για την οικονομία της Ελλάδας, ενώ θα συμβάλλει στη δημιουργία θετικής ψυχολογίας ότι γίνονται επενδύσεις στην Ελλάδα. Πρώτοι απ' όλους οι Έλληνες πρέπει να επενδύουμε στην Ελλάδα, για να μπορέσει η χώρα να προσελκύει ξένους επενδυτές».
Μιλώντας για τη Latsco και τα σχέδια του γι' αυτή, επισήμανε: «Ολοκληρώσαμε ένα φιλόδοξο ναυπηγικό πρόγραμμα, το οποίο ξεκίνησε περίπου πριν από πέντε χρόνια, για 24 νεότευκτα πλοία, τα οποία είναι product tankers και LPG. Η αναδιοργάνωση του στόλου και ο εκσυγχρονισμός του ήταν προτεραιότητα για μένα, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα την εταιρεία και αποτελεί μία απόδειξη αφενός ότι μας ενδιαφέρει η ασφάλεια και η ποιότητα και αφετέρου, ότι μπορούμε να παρέχουμε τα πιο καλά services στους πελάτες μας. Ο στόλος της Latsco έχει σχεδόν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια».
Και συνέχισε: «Εκτός από τη Latsco έχω αναλάβει κάποιες πρωτοβουλίες σε ένα πλαίσιο asset play, σε κλάδους οι οποίοι είναι ελκυστικοί για να εισέλθει κανείς αυτή την χρονική περίοδο. Ξεκινήσαμε με την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC, που εστιάζει στον κλάδο των φορτηγών πλοίων. Πριν από δύο μήνες συστήσαμε μία καινούργια κοινοπραξία. Δεν μπορώ να αποκαλύψω ακόμη την ονομασία της, και αν υπάρχουν άλλοι επενδυτές, αλλά έχει στόχο τη δευτερογενή αγορά των crude tankers. Είναι μία προσωπική επιχειρηματική κίνηση, όπως και εκείνη που προανέφερα με τα φορτηγά πλοία».
Στην ερώτηση αν υπάρχουν σχέδια για επέκταση των δραστηριοτήτων στα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου, τόνισε: «Το LNG έχει να κάνει με το περιβάλλον. Είναι καθήκον για τη δική μας γενιά να είμαστε "pro environment". Σε αυτό το πλαίσιο και καθώς η Latsco είναι στις καθαρές πηγές ενέργειας, έρχεται φυσιολογικά, ως το επόμενο βήμα για εμάς, να εισέλθουμε στην αγορά των πλοίων LNG. Προς αυτή την επιχειρηματική κατεύθυνση είναι το μυαλό μας».
Έχοντας στο τιμόνι της τον Πάρι Κασιδόκωστα-Λάτση, η Latsco, η ναυτιλιακή εταιρεία της οικογένειας Λάτση, διαθέτει πλέον στόλο, ο οποίος αποτελείται από 27 πλοία. Μέσα στο 2018 παρέλαβε δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών με τα οποία ολοκληρώθηκε το ναυπηγικό της πρόγραμμα.
Από αυτά, 13 είναι δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών, MR (Medium Range), πέντε δεξαμενόπλοια LRII (Longe Range II) μεταφοράς πετρελαίου και εννέα LPG εκ των οποίων τα επτά είναι VLGC (Very Large Gas Carrier) και δύο LGC.
H «μαμά» εταιρεία έχει δύο θυγατρικές. Την CMM, που κάνει την τεχνική και λειτουργική διαχείριση αυτού του στόλου και την Latsco London, που ασχολείται με το εμπορικό κομμάτι του στόλου, δηλαδή με τις ναυλώσεις. Η εταιρεία, πριν εισέλθει στην νέα εποχή διέθετε το 2009 στόλο με εννέα μόλις πλοία.
Από την πρώτη στιγμή, ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης έθεσε ως στόχο την ενίσχυση του στόλου της εταιρείας με νεότευκτα πλοία για αυτό και έβαλε αμέσως παραγγελίες. Εκτός από τα δεξαμενόπλοια όμως, ήθελε η εταιρεία να εξελιχθεί σε σημείο αναφοράς στον τομέα μεταφοράς πετρελαϊκού αερίου με πλοία τύπου VLGC κάτι που τέσσερα χρόνια αργότερα τo πέτυχε.
Η CMM είναι η πρώτη εταιρεία με πλοία LPG που πιστοποιήθηκε με το Green Award ενώ συνέβαλε στη δημιουργία του προγράμματος για την αξιολόγηση εταιρεία που διαχειρίζονται LPG.
Για την κοινοπραξία Ivy Shipping LLC με κύρια επιδίωξη τις επενδύσεις σε πλοία ξηρού φορτίου τύπο μαζί με άλλους δύο, παγκοσμίου βεληνεκούς, επενδυτές, ο κ. Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης είχε δηλώσει τον περασμένο Αύγουστο: «Το 2014 θέσαμε ως στόχο την αύξηση του στόλου μας στα LPG και τα δεξαμενόπλοια, που είναι ο παραδοσιακός χώρος δραστηριοποίησης μας. Τρία χρόνια μετά ο στόχος έχει επιτευχθεί με πολύ ικανοποιητικά αποτελέσματα. Λαμβάνοντας υπόψη τις τρέχουσες συνθήκες λάβαμε την απόφαση να διευρύνουμε τις δραστηριότητές μας στον τομέα των φορτηγών πλοίων με τη συνεργασία πολύ σημαντικών, διεθνών, στρατηγικών επενδυτών. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για τη συνεργασία αυτή και με μεγάλη αυτοπεποίθηση προσβλέπουμε στην επίτευξη των νέων στόχων που από κοινού θέσαμε».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr