Γέμισαν πλοία οι θάλασσες, πιέζονται οι τιμές
13.09.2010
06:45
Οι αυξημένες παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων δημιουργούν έντονους πονοκεφάλους στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών...
Οι αυξημένες παραγγελίες για ναυπηγήσεις φορτηγών πλοίων δημιουργούν έντονους πονοκεφάλους στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιρειών.
Και αυτό γιατί μπαίνουν συνεχώς καινούργια πλοία στη θάλασσα χωρίς να αποσύρονται τα παλιά με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερπροσφορά τονάζ-χωρητικότητας και οι τιμές των ναύλων να πέφτουν ζημιώνονται στους πλοιοκτήτες οι οποίοι βλέπουν ότι δεν θα κάνουν απόσβεση των επενδύσεών τους.
Στο πρώτο οκτάμηνο του 2010 οι παραδόσεις πλοίων γίνονται ανησυχητικές και τα σημάδια είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2009, τα μεγάλα Bulk Carriers-φορτηγά πλοία (Capes, Panamax, Supramax, Handymax & Handies) έχουν αυξηθεί κατά 728 πλοία και η συνολική χωρητικότητά τους αυξήθηκε κατά 64εκ. τόνους. Συνολικά αριθμούν τώρα 7.778 Bulk Carriers και με 489εκ τόνους μεταφορική ικανότητα.
«Όποιος υποστηρίζει ότι οι πλοιοκτήτες έχουν τον έλεγχο των ναύλων κάνουν λάθος. Είναι η αγορά των ναυλωτών και θα είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα» επισημαίνει ο οικονομολόγος-ναυλομεσίτης Γιάννης Κοτζιάς:
«Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι όταν οι ίδιοι οι εφοπλιστές ορμώμενοι από την υπεραισιοδοξία και τις αναλύσεις ότι επιχειρηματικά μία επένδυση, παραγγείλανε και παραγγέλνουν νέα πλοία σαν «ζεστά ψωμάκια» που λένε οι Εγγλέζοι.
Και αυτό γιατί μπαίνουν συνεχώς καινούργια πλοία στη θάλασσα χωρίς να αποσύρονται τα παλιά με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερπροσφορά τονάζ-χωρητικότητας και οι τιμές των ναύλων να πέφτουν ζημιώνονται στους πλοιοκτήτες οι οποίοι βλέπουν ότι δεν θα κάνουν απόσβεση των επενδύσεών τους.
Στο πρώτο οκτάμηνο του 2010 οι παραδόσεις πλοίων γίνονται ανησυχητικές και τα σημάδια είναι κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικά.
Σε σύγκριση με τον Αύγουστο του 2009, τα μεγάλα Bulk Carriers-φορτηγά πλοία (Capes, Panamax, Supramax, Handymax & Handies) έχουν αυξηθεί κατά 728 πλοία και η συνολική χωρητικότητά τους αυξήθηκε κατά 64εκ. τόνους. Συνολικά αριθμούν τώρα 7.778 Bulk Carriers και με 489εκ τόνους μεταφορική ικανότητα.
«Όποιος υποστηρίζει ότι οι πλοιοκτήτες έχουν τον έλεγχο των ναύλων κάνουν λάθος. Είναι η αγορά των ναυλωτών και θα είναι για μεγάλο χρονικό διάστημα» επισημαίνει ο οικονομολόγος-ναυλομεσίτης Γιάννης Κοτζιάς:
«Δεν πρέπει να παραβλέπουμε ότι όταν οι ίδιοι οι εφοπλιστές ορμώμενοι από την υπεραισιοδοξία και τις αναλύσεις ότι επιχειρηματικά μία επένδυση, παραγγείλανε και παραγγέλνουν νέα πλοία σαν «ζεστά ψωμάκια» που λένε οι Εγγλέζοι.
Ουσιαστικά κατάφεραν και θα καταφέρουν ακόμα περισσότερο να αφαιρέσουν την δύναμη από τους ίδιους στο να μπορούν να διαπραγματευτούν σκληρά έναν καλύτερο ναύλο» και προσθέτει:
« Και αυτό γιατί οι ναυλωτές απλά έχουν περισσότερη «ποικιλία» στην επιλογή τους με περισσότερα πλοία στο νερό προς διαπραγμάτευση και φυσικά οι ίδιοι οι ναυλωτές θα έχουν την ικανότητα να επιλέξουν το πλοίο με τις καλύτερες αποδόσεις και προδιαγραφές (ηλικία, συντήρηση, κατανάλωση, ταχύτητα, gear, etc) για αυτούς».
« Και αυτό γιατί οι ναυλωτές απλά έχουν περισσότερη «ποικιλία» στην επιλογή τους με περισσότερα πλοία στο νερό προς διαπραγμάτευση και φυσικά οι ίδιοι οι ναυλωτές θα έχουν την ικανότητα να επιλέξουν το πλοίο με τις καλύτερες αποδόσεις και προδιαγραφές (ηλικία, συντήρηση, κατανάλωση, ταχύτητα, gear, etc) για αυτούς».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr