Η τουριστική μετάλλαξη του Δάιου…
Στην τελική φάση του πρώτου σκέλους των επενδύσεών της εισέρχεται η εισηγμένη εταιρεία Δάιος η οποία έχει επιλέξει τη στρατηγική μετάλλαξή της σε ξενοδοχειακό όμιλο. Μετά λοιπόν την περαίωση της επένδυσης της θυγατρικής HellasHolidaysHotels στην Κρήτη με τη δημιουργία μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, ο επιχειρηματίας Αστέριος Δάιος προβλέπει ότι μέχρι το 2012 ο τζίρος από την παραγωγή πλαστικών δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 16-17 εκατ. ευρώ, έναντι 12,5 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα, όταν από τον
Στην τελική φάση του πρώτου σκέλους των επενδύσεών της εισέρχεται η εισηγμένη εταιρεία Δάιος η οποία έχει επιλέξει τη στρατηγική μετάλλαξή της σε ξενοδοχειακό όμιλο. Μετά λοιπόν την περαίωση της επένδυσης της θυγατρικής HellasHolidaysHotels στην Κρήτη με τη δημιουργία μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, ο επιχειρηματίας Αστέριος Δάιος προβλέπει ότι μέχρι το 2012 ο τζίρος από την παραγωγή πλαστικών δεν πρόκειται να ξεπεράσει τα 16-17 εκατ. ευρώ, έναντι 12,5 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα, όταν από τον κλάδο των ξενοδοχείων αναμένει τζίρο μεγαλύτερο των 30 εκατ. ευρώ.
Ήδη ο σχεδιασμός της εταιρείας που σε ένα πρωτότυπο πείραμα ανατρέπει την εικόνα των δραστηριοτήτων της, προβλέπει ότι το 2009, όταν θα λειτουργήσει η μονάδα στην Κρήτη, θα υπάρξουν άμεσα έσοδα 10 εκατ. ευρώ, ενώ το ξενοδοχείο Daios Luxury στη Θεσσαλονίκη που ανήκει στην ίδια εισηγμένη θα έχει έσοδα της τάξης των 3,2 εκατ. ευρώ.
Ποντάρει στο δίπολο αγροτιά και τουρισμός
Ο πρόεδρος της Δάιος Πλαστικά, ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία την επαγγελματική του σταδιοδρομία. Ήταν μόλις 19 ετών, όταν το 1974 μαζί με δύο φίλους του αποφάσισαν να ασχοληθούν με τα πλαστικά και ειδικότερα με τη δημιουργία σάκων.
Η ομάδα ξεκίνησε με μεράκι, όμως με τις πρώτες παιδικές ασθένειες, διαλύθηκε. Αφού λοιπόν έμεινε μόνος του, ο Αστέριος Δάιος προχώρησε στην υλοποίηση ανώνυμης εταιρείας με επικέντρωση στα φιλμ θερμοκηπίων και τις εξειδικευμένες αγροτικές εφαρμογές. Σύντομα παρουσιάζει προϊόντα που δίνουν λύσεις στους παραγωγούς και γνωρίζει μια πρωτόγνωρη επιτυχία. Ο λόγος ήταν απλός. Οι Έλληνες αγρότες αξιοποιώντας τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα και την φιλοαγροτική πολιτική των πρώτων ημερών του ΠΑΣΟΚ διέθεταν πλέον τα αναγκαία κεφάλαια για να «αγοράσουν» αγροτικές …λύσεις.
Ομολογουμένως, η χρυσή δεκαετία της Δάιος Πλαστικά ΑΒΕΕ υπήρξε το ’80. Στις αρχές της δεκαετίας η εταιρεία παρουσιάζει ένα καινούργιο προϊόν που απευθύνεται στους παραγωγούς επιτραπέζιου σταφυλιού ενώ στα μέσα της ξεκινάει την παραγωγή αρδευτικών σωλήνων. Κάπου εκεί ξεκινούν και οι διεθνείς συνεργασίες, με αρχική αυτή της ισραηλινής Plastro Gvat. Στη συνέχεια, ο Αστέριος Δάιος κάνει την μεγάλη έκπληξη υπογράφοντας ευρεία συνεργασία με μια από τις γνωστότερες επιχειρήσεις του χώρου, την πολυεθνική Dow Chemicals. Γρήγορα οι δύο επιχειρήσεις παράγουν τη σειρά προϊόντων Dalin για τους βαμβακοπαραγωγούς, ενώ ξεκινά από την ελληνική μεριά ένα πρωτόγνωρο ράλι υποβολής πατεντών. Η εταιρεία κατακτά 16 διπλώματα ευρεσιτεχνίας, αριθμό ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Κι όχι μόνο. Το 1988 περνάει στη βιομηχανική παραγωγή σπαραγγιών και τα οικονομικά της αποτελέσματα εκτοξεύονται.
Μια πολυεθνική από τη Νάουσα
Η Δάιος Πλαστικά από νωρίς ξεκίνησε την εξαγωγική της προσπάθεια. Οι εξαγωγές της φθάνουν στο 50% των συνολικών της πωλήσεων, γεγονός σπάνιο για ελληνική εταιρεία. Όμως ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει κι ένα ακόμα γεγονός. Η εταιρεία δεν εξάγει κατά την πάγια συνήθεια των υπολοίπων ελληνικών ομίλων στα Βαλκάνια ή την ανατολική Ευρώπη. Ο κύριος όγκος των προϊόντων της καταλήγει στις ανεπτυγμένες δυτικοευρωπαϊκές αγορές. Μεγάλοι πελάτες βρίσκονται στη Γερμανία, τη Γαλλία, την Ολλανδία ή την Αυστρία. Παράλληλα η βορειοελλαδίτικη επιχείρηση διατηρεί εμπορικές σχέσεις στη Νότια Αφρική και το Ισραήλ. Επόμενος στόχος οι ΗΠΑ. Η επιτυχία της Δάιος Πλαστικά είναι τέτοια που φθάνει σήμερα να κατέχει το 75% της αγοράς προϊόντων σπαραγγιού στη Γερμανία.
Επόμενος μεγάλος σταθμός για τον Ναουσαίο επιχειρηματία, ήταν η Σοφοκλέους, όπου η μετοχή της εταιρείας του διαπραγματεύεται από το 2000. Μπορεί όμως ένας «αγρότης – βιομήχανος» να πετύχει στο χώρο των luxury hotels; Ήδη προγραμματίζει τις ενέργειές του για τη δημιουργία του ξενοδοχειακού συγκροτήματος Daios Luxury Living σε ακίνητο που αγόρασε στη Λεωφόρο Νίκης στη Θεσσαλονίκη. Η αγορά του ακινήτου πραγματοποιήθηκε από τον όμιλο Μυτιληναίου και το κόστος μετατροπής ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ. Επίσης ο επιχειρηματίας μελετά χώρους στην Αττική.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr