Ένα βήμα πιο κοντά στην συγχώνευση Iberia-British Airways
23.09.2010
12:53
Ένα βήμα πιο κοντά στην μεταξύ τους συγχώνευση οδηγούνται η ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia και η βρετανική British Airways
Ένα βήμα πιο κοντά στην μεταξύ τους συγχώνευση οδηγούνται η ισπανική αεροπορική εταιρεία Iberia και η βρετανική British Airways μετά την πρωτοβουλία του ισπανικού αερομεταφορέα να στηρίξει δημοσίως τα σχέδια της διοίκησης της British Airways για αναχρηματοδότηση της "μαύρης τρύπας" των 3,7 δισεκατομμυρίων λιρών στο συνταξιοδοτικό ταμείο των εργαζομένων της.
Οι δύο εταιρείες εδώ και μήνες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την τελική συγχώνευσή τους, ουσιαστικά την ανακοίνωσαν τον περασμένο Απρίλιο, μια κίνηση που θα αλλάξει δραστικά το χάρτη των πανευρωπαϊκών αεροπορικών μεταφορών και θα δημιουργήσει μια εταιρεία ανάλογη αν όχι μεγαλύτερη της σημερινής ηγέτιδας του κλάδου, της γερμανικής Lufthansa. Πλην όμως η διαδικασία προσώρας "κολλάει" στα χρέη της βρετανικής εταιρείας.
ΜΕ βάση το αρχικό μνημόνιο συνεργασίας των δύο εταιρειών, η Iberia διατηρεί το δικαίωμα να αποχωρήσει από τη διαδικασία, εφόσον κρίνει πως οι υποχρεώσεις της British αποτελούν "βαρίδι" για τα οικονομικά του υπό διαμόρφωση ομίλου. Η διοίκηση της ισπανικής εταιρείας όμως επέλεξε να μην ασκήσει αυτό το δικαίωμα και τώρα εμπράκτως το αποδεικνύει.
Τον περασμένο Ιούνιο η διοίκησης της British Airways παρουσίασε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης των χρεών της, που βασίζεται ουσιαστικά στην "αποταμίευση", στην δέσμευση δηλαδή κεφαλαίων της τάξης των 330 εκατομμυρίων λιρών ετησίως μέχρι το 2026, προκειμένου να καλυφθούν τα χρέη της χωρίς τη λήψη νέων δανείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα κεφάλαια αυτά θα αφαιρούνται κάθε χρόνο και για τουλάχιστον μια 15ετία από τον κύκλο εργασιών της εταιρείας που θα προκύψει μετά τη συγχώνευσή της με την Iberia. Μιας εταιρείας που έχει μέχρι και όνομα, αυτό της International Airlines Group, αλλά δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί. Όταν αυτό θα συμβεί οι σημερινοί μέτοχοι της British Airways θα ελέγχουν το 56% του μετοχικού κεφαλαίου και αυτοί της Iberia το 44%.
Οι δύο εταιρείες εδώ και μήνες βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για την τελική συγχώνευσή τους, ουσιαστικά την ανακοίνωσαν τον περασμένο Απρίλιο, μια κίνηση που θα αλλάξει δραστικά το χάρτη των πανευρωπαϊκών αεροπορικών μεταφορών και θα δημιουργήσει μια εταιρεία ανάλογη αν όχι μεγαλύτερη της σημερινής ηγέτιδας του κλάδου, της γερμανικής Lufthansa. Πλην όμως η διαδικασία προσώρας "κολλάει" στα χρέη της βρετανικής εταιρείας.
ΜΕ βάση το αρχικό μνημόνιο συνεργασίας των δύο εταιρειών, η Iberia διατηρεί το δικαίωμα να αποχωρήσει από τη διαδικασία, εφόσον κρίνει πως οι υποχρεώσεις της British αποτελούν "βαρίδι" για τα οικονομικά του υπό διαμόρφωση ομίλου. Η διοίκηση της ισπανικής εταιρείας όμως επέλεξε να μην ασκήσει αυτό το δικαίωμα και τώρα εμπράκτως το αποδεικνύει.
Τον περασμένο Ιούνιο η διοίκησης της British Airways παρουσίασε ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης των χρεών της, που βασίζεται ουσιαστικά στην "αποταμίευση", στην δέσμευση δηλαδή κεφαλαίων της τάξης των 330 εκατομμυρίων λιρών ετησίως μέχρι το 2026, προκειμένου να καλυφθούν τα χρέη της χωρίς τη λήψη νέων δανείων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως τα κεφάλαια αυτά θα αφαιρούνται κάθε χρόνο και για τουλάχιστον μια 15ετία από τον κύκλο εργασιών της εταιρείας που θα προκύψει μετά τη συγχώνευσή της με την Iberia. Μιας εταιρείας που έχει μέχρι και όνομα, αυτό της International Airlines Group, αλλά δεν έχει ακόμα ενεργοποιηθεί. Όταν αυτό θα συμβεί οι σημερινοί μέτοχοι της British Airways θα ελέγχουν το 56% του μετοχικού κεφαλαίου και αυτοί της Iberia το 44%.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr