Cosco και Hutchinson για τον Πειραιά

Εληξε στις 3 το απόγευμα η προθεσμία για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και η κινεζική Cosco καθώς και η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ κατέθεσαν προσφορές. Πρόκειται για δύο εταιρείες που συμμετέχουν αθροιστικά στη διαχείριση περισσοτέρων από 65 λιμανιών στην Ευρώπη και παγκοσμίως και διακινούν περισσότερα από 100εκ. TEU ετησίως. Μάλιστα η Hutchinson προσήλθε στον διαγωνισμό με δύο θυγατρικές της καθώς και σε συνεργασία με τις εταιρείες Alapis και ΛΥΔ του ομίλου Λαυρεντιάδη.<

Εληξε στις 3 το απόγευμα η προθεσμία για τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ και η κινεζική Cosco καθώς και η Hutchison από το Χονγκ Κονγκ κατέθεσαν προσφορές. Πρόκειται για δύο εταιρείες που συμμετέχουν αθροιστικά στη διαχείριση περισσοτέρων από 65 λιμανιών στην Ευρώπη και παγκοσμίως και διακινούν περισσότερα από 100εκ. TEU ετησίως. Μάλιστα η Hutchinson προσήλθε στον διαγωνισμό με δύο θυγατρικές της καθώς και σε συνεργασία με τις εταιρείες Alapis και ΛΥΔ του ομίλου Λαυρεντιάδη.

Κυβερνητικοί κύκλοι δηλώνουν ικανοποιημένοι από την εξέλιξη και θεωρούν ως επιτυχή τον διαγωνισμό, ενώ ανάλογη δήλωσε έκανε πριν από λίγο ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού κ.Νίκος Αναστασόπουλος.

Χαρακτηριστικά. Ο κ.Αναστασόπουλος δήλωσε ότι «η συμμετοχή της μεγαλύτερης παγκοσμίως εταιρείας διαχείρισης τερματικών σταθμών, Hutchison Port Holdings, καθώς και της 5ης μεγαλύτερης εταιρείας, Cosco Pacific, που εμφανίζει διψήφιους αριθμούς ανάπτυξης διακίνησης τα τελευταία χρόνια, δικαιώνουν πλήρως τις επιλογές της διοίκησης για τους όρους της διακήρυξης και το μοντέλο ανάπτυξης, καθώς και την Κυβερνητική πολιτική για μια νέα λιμενική βιομηχανία στη χώρα μας».

 O ίδιος μάλιστα πρόσθεσε ότι η εξέλιξη «επιβεβαιώνει την επιτυχή έκβαση της πρώτης φάσης του διαγωνισμού, παρά το αρνητικό πολιτικό κλίμα που έχει έντονα καλλιεργηθεί και διαψεύδει πλήρως τις όψιμες «Κασσάνδρες» για άγονο διαγωνισμό και αποτυχία της μεταρρύθμισης» 

Κλειδί η MSC

Οσον αφορά την MSC, τον μεγάλο παίκτη του λιμανιού του Πειραιά, ό,τι και να γίνει το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει το πάνω χέρι, αφού ο ανάδοχος θα πρέπει να συζητήσει μαζί της, γιατί είναι ο μεγάλος πελάτης της προβλήτας ΙΙ.

Ας μην ξεχνάμε ότι Cosco και MSC συνεργάζονται στο λιμάνι της Νάπολης.

Οι φάκελοι των δικαιολογητικών θα ανοίξουν τη Δευτέρα και θα εξετασθούν από την Επιτροπή Αξιολόγησης σε διαδοχικές συνεδριάσεις. Στη συνέχεια η Επιτροπή θα συντάξει πρακτικό αξιολόγησης και τα καταθέσει στο Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. Αφού εγκριθεί το πρακτικό τότε η Επιτροπή θα ανοίξει τις τεχνικές και οικονομικές προσφορές.

Ακολούθως το Δ.Σ. της ΟΛΠ Α.Ε. θα ενημερωθεί, θα συνεδριάσει και θα ανακηρύξει τον ανάδοχο, κάτι που αναμένεται να γίνει μέχρι τον Ιούλιο.

Το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας προβλέπει διαπραγματεύσεις μεταξύ ΟΛΠ και αναδόχου προκειμένου μέχρι το τέλος του 2008 να πέσουν οι υπογραφές στη σύμβαση παραχώρησης.

Και όλα αυτά εν μέσω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων των εργαζομένων.

Μεγάλο ενδιαφέρον για ΟΛΘ

Ομως τα μεγαλύτερο επενδυτικό ενδιαφέρον για τους ναυτιλιακούς κολοσσούς έχει η ΟΛΘ Α.Ε. Εκεί η προθεσμία λήγει στις 15 Μαΐου.

Οι Cosco,  Dubai Ports και Hutchison είναι οι τρεις που θα καταθέσουν προσφορές.

Η Dubai ήταν σίγουρη από τις αρχές του διαγωνισμού για το Σ.ΕΜΠΟ της ΟΛΘ Α.Ε., συμμετέχοντας, σύμφωνα με πληροφορίες, σε κοινοπραξία με τον όμιλο της Ελληνικής Τεχνοδομικής, την Τράπεζα Πειραιώς και τον όμιλο Κοπελούζου.

Οσον αφορά στην Cosco, από τα κεντρικά γραφεία στην Κίνα έχει δοθεί εντολή να κατατεθεί προσφορά και για τον ΟΛΘ. Αυτή τη στιγμή υπάρχει όμως θέμα εάν οι Κινέζοι θα κατέβουν μόνοι τους ή σε κοινοπραξία με τη Maersk. Η πρώτη προσπάθεια για την ΟΛΠ Α.Ε. χάλασε στο παραπέντε. Τώρα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την ΟΛΘ Α.Ε., το αποτέλεσμα των οποίων αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον.

Γρίφος παραμένει η στάση που θα κρατήσει η PSA, η οποία όμως έδειξε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στις ερωτήσεις στο Data Room για τον ΟΛΘ. Είναι χαρακτηριστικό ότι την προηγούμενη εβδομάδα είχε εγκατασταθεί στα γραφεία του ΟΛΘ κλιμάκιο που αποτελείτο από 10 στελέχη της εταιρείας. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφερόντων Σιγκαπούρης εταιρεία κάνει αγώνα δρόμου για να έχει έτοιμη την προσφορά έως τις 15 Μαΐου που λήγει ο διαγωνισμός.

Σε κάθε περίπτωση, στα κοινοπρακτικά σχήματα θα υπάρχει έντονο το ελληνικό στοιχείο αφού ελληνικοί όμιλοι θα αναλάβουν τη δανειοδότηση, κατασκευή και υποστήριξη των έργων που θα γίνουν στους Σταθμούς Εμπορευματοκιβωτίων.

Γιατί ενδιαφέρει η Θεσσαλονίκη

Το ενδιαφέρον για την ΟΛΘ ΑΕ έναντι της ΟΛΠ ΑΕ είναι μεγαλύτερο γιατί, σύμφωνα με στελέχη της Ακτής Μιαούλη, δεν αποτελεί πλέον πρώτη προτεραιότητα, αν και διαθέτει ακόμη σημαντικά γεωγραφικά πλεονεκτήματα.

Και αυτό συμβαίνει γιατί ενώ στην Ελλάδα η διαδικασία παραχώρησης των Σ.ΕΜΠΟ καθυστερεί, σχεδόν όλες οι γειτονικές και ανταγωνιστικές χώρες έχουν παραχωρήσει τα λιμάνια τους σε πολλές εταιρείες, ενώ παράλληλα έχουν ξεκινήσει ή ολοκληρώνουν τα επενδυτικά τους σχέδια για διπλασιασμό και τριπλασιασμό των υποδομών τους.

Επίσης, ο Πειραιάς έχει φτάσει στα όρια όγκου εξυπηρέτησης του εγχώριου φορτίου που μπορεί να έχει.

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr