Ξεπερνούν τους Ιάπωνες, αλλά έχουν ανάγκη τους Έλληνες!
11.10.2010
06:46
Κλειδί για την κινεζική οικονομία η ναυτιλία μας, αφού οι εφοπλιστές μας ναυπηγούν αυτήν την περίοδο 325 πλοία στην αχανή χώρα
Λίγοι μήνες ακόμη!
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η κατά τεκμήριο πιο ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία στον πλανήτη, πιθανότατα θα ξεπεράσει μέχρι τα τέλη του έτους την Ιαπωνία όχι μόνο στη συνολική «δυναμική» της οικονομίας της, αλλά ακόμα και στην κατάταξη των πιο πλούσιων χωρών του κόσμου.
Με τους ειδικούς της Credit Suisse να καταγράφουν στην σχετική έκθεσή τους «Global Wealth Report» πως η Κίνα βρίσκεται ουσιαστικά μιαν ανάσα από το να καταστεί η δεύτερη πλουσιότερη χώρα στον πλανήτη, πίσω μόνον από τις ΗΠΑ και πάνω από την πρώτη σε πλούτο ευρωπαϊκή χώρα που, αντίθετα με όσα ενδεχομένως πιστεύουν οι περισσότεροι, ΔΕΝ είναι η Γερμανία αλλά η Γαλλία!
Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Credit Suisse εκτιμούν πως αυτή τη στιγμή η Κίνα έχει μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό της λεγόμενης «μεσαίας τάξης», ήτοι εύπορους κατοίκους με μέσο όρο ετησίων εισοδημάτων έως 100.000 δολάρια.
Σε απόλυτους αριθμούς οι «μεσαίοι» της Κίνας αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού πληθυσμού της χώρας και το 23,5% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ παράλληλα ελέγχουν, ούτε λίγο – ούτε πολύ, το 16,5% του παγκόσμιου πλούτου.
Μας έχουν ανάγκη...
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά του κόσμου, η κατά τεκμήριο πιο ταχέως αναπτυσσόμενη οικονομία στον πλανήτη, πιθανότατα θα ξεπεράσει μέχρι τα τέλη του έτους την Ιαπωνία όχι μόνο στη συνολική «δυναμική» της οικονομίας της, αλλά ακόμα και στην κατάταξη των πιο πλούσιων χωρών του κόσμου.
Με τους ειδικούς της Credit Suisse να καταγράφουν στην σχετική έκθεσή τους «Global Wealth Report» πως η Κίνα βρίσκεται ουσιαστικά μιαν ανάσα από το να καταστεί η δεύτερη πλουσιότερη χώρα στον πλανήτη, πίσω μόνον από τις ΗΠΑ και πάνω από την πρώτη σε πλούτο ευρωπαϊκή χώρα που, αντίθετα με όσα ενδεχομένως πιστεύουν οι περισσότεροι, ΔΕΝ είναι η Γερμανία αλλά η Γαλλία!
Συγκεκριμένα, οι αναλυτές της Credit Suisse εκτιμούν πως αυτή τη στιγμή η Κίνα έχει μακράν το μεγαλύτερο ποσοστό της λεγόμενης «μεσαίας τάξης», ήτοι εύπορους κατοίκους με μέσο όρο ετησίων εισοδημάτων έως 100.000 δολάρια.
Σε απόλυτους αριθμούς οι «μεσαίοι» της Κίνας αντιστοιχούν στο 60% του συνολικού πληθυσμού της χώρας και το 23,5% του παγκόσμιου πληθυσμού, ενώ παράλληλα ελέγχουν, ούτε λίγο – ούτε πολύ, το 16,5% του παγκόσμιου πλούτου.
Μας έχουν ανάγκη...
Πάντως οι Κινέζοι έχουν επιλέξει την χώρα μας για να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στη ναυτιλία.
Η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο, στην Αθήνα ανέδειξε τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί όχι μόνο τον καλύτερο πρέσβη της γαλανόλευκης σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και τον πυλώνα ανάπτυξης της Ελλάδας και στήριξης της οικονομίας της.
Με παραγγελίες για ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων που αγγίζουν τα 15 δισ. δολάρια δικαίως οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πλέον τον τίτλο «γητευτές του κόκκινου δράκου». Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Αυτό που δεν κατάλαβαν πολλοί ήταν ότι ναι μεν οι Κινέζοι θα συμβάλουν με επενδύσεις στην ελληνική οικονομία όμως παράλληλα ήρθαν να ζητήσουν και από τους Έλληνες να κάνουν επενδύσεις στην μακρινή Κίνα και άπλωσαν επενδυτικό χέρι φιλίας προς τους Έλληνες εφοπλιστές.
Ο ίδιος ο Κινέζος πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη σύσταση ταμείου με 5 δισ.δολ. προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων ελληνικών συμφερόντων στην Κίνα. Πρόκειται στην ουσία για πίστωση προς τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι είναι οι καλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων και στοχεύει να προσελκύσει παραγγελίες για τους επόμενους 18 μήνες.
Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.
325 ελληνόκτητα πλοία
Σήμερα στην Κίνα κατασκευάζονται 3.159 πλοία εκ των οποίων τα 325 είναι ελληνόκτητα με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από 70 εταιρείες.
Τα είδη των πλοίων που χτίζονται στην Κίνα είναι στην πλειοψηφία τους φορτηγά αφού η τεχνογνωσία των Κινέζων επικεντρώνεται στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 325 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζονται στην Κίνα τα 235 είναι φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκ. τόνων και 28 δεξαμενόπλοια.
Στη λίστα των ελληνικών εταιρειών που χτίζουν τα περισσότερα πλοία με βάση τη συνολική τους χωρητικότητα, βρίσκουμε:
στην πρώτη θέση τη Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 22 πλοία και 4,05 εκ. τόνους ενώ ακολουθούν
- η Enterprise Shipping του Βίκτωρα Ρέστη με 10 πλοία και 1,6 εκ. τόνους
- η Transmed του Χαράλαμπου Μυλωνά με 11 πλοία και 1,5 εκ. τόνους,
- ο Γιώργος Οικονόμου με 8 συνολικά πλοία και 1,5 εκ. τόνους
- ο Όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με 10 πλοία χωρητικότητας 1,1 εκ. τόνων.
Στη λίστα υπάρχουν και άλλα μεγάλα ονόματα του Ελληνικού εφοπλισμού όπως είναι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, οι Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, ο δρ Ιωάννης Κούστας, ο Δημήτρης Προκοπίου, ο Θεόδωρος Βενιάμης ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Συμεών Παληός, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, ο Πάρης Δράγνης, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος και ο Νίκος Νοτιάς.
Η επίσκεψη του Κινέζου πρωθυπουργού Γουέν Τζιαμπάο, στην Αθήνα ανέδειξε τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας που αποτελεί όχι μόνο τον καλύτερο πρέσβη της γαλανόλευκης σε ολόκληρο τον κόσμο αλλά και τον πυλώνα ανάπτυξης της Ελλάδας και στήριξης της οικονομίας της.
Με παραγγελίες για ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων που αγγίζουν τα 15 δισ. δολάρια δικαίως οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πλέον τον τίτλο «γητευτές του κόκκινου δράκου». Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Αυτό που δεν κατάλαβαν πολλοί ήταν ότι ναι μεν οι Κινέζοι θα συμβάλουν με επενδύσεις στην ελληνική οικονομία όμως παράλληλα ήρθαν να ζητήσουν και από τους Έλληνες να κάνουν επενδύσεις στην μακρινή Κίνα και άπλωσαν επενδυτικό χέρι φιλίας προς τους Έλληνες εφοπλιστές.
Ο ίδιος ο Κινέζος πρωθυπουργός ανακοίνωσε τη σύσταση ταμείου με 5 δισ.δολ. προκειμένου να χρηματοδοτούνται οι ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων ελληνικών συμφερόντων στην Κίνα. Πρόκειται στην ουσία για πίστωση προς τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι είναι οι καλύτεροι πελάτες των κινεζικών ναυπηγείων και στοχεύει να προσελκύσει παραγγελίες για τους επόμενους 18 μήνες.
Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.
325 ελληνόκτητα πλοία
Σήμερα στην Κίνα κατασκευάζονται 3.159 πλοία εκ των οποίων τα 325 είναι ελληνόκτητα με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από 70 εταιρείες.
Τα είδη των πλοίων που χτίζονται στην Κίνα είναι στην πλειοψηφία τους φορτηγά αφού η τεχνογνωσία των Κινέζων επικεντρώνεται στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 325 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζονται στην Κίνα τα 235 είναι φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκ. τόνων και 28 δεξαμενόπλοια.
Στη λίστα των ελληνικών εταιρειών που χτίζουν τα περισσότερα πλοία με βάση τη συνολική τους χωρητικότητα, βρίσκουμε:
στην πρώτη θέση τη Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 22 πλοία και 4,05 εκ. τόνους ενώ ακολουθούν
- η Enterprise Shipping του Βίκτωρα Ρέστη με 10 πλοία και 1,6 εκ. τόνους
- η Transmed του Χαράλαμπου Μυλωνά με 11 πλοία και 1,5 εκ. τόνους,
- ο Γιώργος Οικονόμου με 8 συνολικά πλοία και 1,5 εκ. τόνους
- ο Όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με 10 πλοία χωρητικότητας 1,1 εκ. τόνων.
Στη λίστα υπάρχουν και άλλα μεγάλα ονόματα του Ελληνικού εφοπλισμού όπως είναι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, οι Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, ο δρ Ιωάννης Κούστας, ο Δημήτρης Προκοπίου, ο Θεόδωρος Βενιάμης ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Συμεών Παληός, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, ο Πάρης Δράγνης, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος και ο Νίκος Νοτιάς.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr