«Ματώνουν» στην Αδριατική οι ακτοπλοϊκοί Όμιλοι
13.10.2010
07:55
Την εξασφάλιση ανταγωνιστικών όρων στη λειτουργία των πλοίων διεθνών πλόων στις γραμμές Ελλάδος – Ιταλίας ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση και ειδικότερα τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη οι Όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Την εξασφάλιση ανταγωνιστικών όρων στη λειτουργία των πλοίων διεθνών πλόων στις γραμμές Ελλάδος – Ιταλίας ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση και ειδικότερα τον υπουργό Θαλασσίων Υποθέσεων, Γιάννη Διαμαντίδη οι Όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην Αδριατική.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και μείωση μεταφορικού έργου εν μέσω οικονομικής κρίσης αλλά και ο ανταγωνισμός από την ιταλική κυρίως σημαία θεωρούνται οι μεγάλες πληγές της Αδριατικής που προκαλούν οικονομική «αιμορραγία» στις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,(ΣΕΕΝ), με αφορμή τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Αδριατική ζήτησε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών ώστε και τα υπό ελληνική σημαία πλοία να μπορούν να ανταγωνίζονται τα κοινοτικά στα οποία επιδοτούνται οι εισφορές όπως συμβαίνει με την ιταλική σημαία.
Το 2009 παρουσιάσθηκε μείωση στην διακίνηση φορτηγών οχημάτων κατά 16,16% (80.000 φορτηγά) καθώς και των επιβατών κατά 3%.
Σε ό,τι αφορά το κόστος των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μείωση των τιμών στις αρχές της περιόδου, τελικά αυτές κινήθηκαν ανοδικά με αποτέλεσμα οι τιμές για παράδειγμα της 3/3/2010 να είναι ακριβότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές κατά 71%.
«Σαν συνέπεια των ανωτέρω δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι για τα αποτελέσματα των πλοίων» επισημαίνει ο ΣΕΕΝ.
Η υπερπροσφορά χωρητικότητας και μείωση μεταφορικού έργου εν μέσω οικονομικής κρίσης αλλά και ο ανταγωνισμός από την ιταλική κυρίως σημαία θεωρούνται οι μεγάλες πληγές της Αδριατικής που προκαλούν οικονομική «αιμορραγία» στις ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας,(ΣΕΕΝ), με αφορμή τα προβλήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών στην Αδριατική ζήτησε την επιδότηση των ασφαλιστικών εισφορών ώστε και τα υπό ελληνική σημαία πλοία να μπορούν να ανταγωνίζονται τα κοινοτικά στα οποία επιδοτούνται οι εισφορές όπως συμβαίνει με την ιταλική σημαία.
Το 2009 παρουσιάσθηκε μείωση στην διακίνηση φορτηγών οχημάτων κατά 16,16% (80.000 φορτηγά) καθώς και των επιβατών κατά 3%.
Σε ό,τι αφορά το κόστος των καυσίμων, παρά το γεγονός ότι παρατηρήθηκε μείωση των τιμών στις αρχές της περιόδου, τελικά αυτές κινήθηκαν ανοδικά με αποτέλεσμα οι τιμές για παράδειγμα της 3/3/2010 να είναι ακριβότερες σε σχέση με τις αντίστοιχες περσινές κατά 71%.
«Σαν συνέπεια των ανωτέρω δεν είμαστε καθόλου αισιόδοξοι για τα αποτελέσματα των πλοίων» επισημαίνει ο ΣΕΕΝ.
Στις γραμμές Ελλάδας Ιταλίας δραστηριοποιούνται 25 πλοία εκ των οποίων τα 10 είναι νεότευκτα.
Οι Μινωικές δραστηριοποιούνται στις γραμμές Πάτρα-Βενετία και Πάτρα -Ανκόνα με δύο πλοία σε κάθε γραμμή. Η ΑΝΕΚ έχει από δύο πλοία στις γραμμές Πάτρα-Ανκόνα και Πάτρα-Βενετία.
Η Superfast έχει από δύο πλοία στις γραμμές Πάτρα-Μπάρι και Πάτρα-Ανκόνα.
“Δεν μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε”
«Σε ό,τι αφορά τα επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μηνύματα που φτάνουν από τις γραμμές των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Ιταλίας είναι εξίσου απογοητευτικά» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ,Κλάδου Κρουαζιεροπλοίων:
«Αδύνατος ο ανταγωνισμός των υπό Ελληνική σημαία επιβατηγών-οχηματαγωγών με τα υπό ξένες σημαίες και ιδιαίτερα με το Ιταλικό δεύτερο νηολόγιο.
Η διαφορά του λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο πιο πάνω αναφερθέντων κατηγοριών επιβατηγών-οχηματαγωγών, Ιταλικού και Ελληνικού, είναι αρκετά σημαντική ούτως ώστε να καθιστά το Ελληνικό πλοίο μη ανταγωνιστικό» και προσθέτει:
«Οι κυριότερες διαφορές εστιάζονται στη στελέχωση των πλοίων.
Στην Ιταλία με το δεύτερο νηολόγιο δεν υφίσταται θέμα συνθέσεων πληρώματος, ενώ οι Ιταλοί καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και επιδοτούν τις ανάγκες σε αναβάθμιση του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων σε ό,τι αφορά μετασκευές και επισκευές. Αυτά στην Ελλάδα δεν ισχύουν.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ασφυξία στις γραμμές της Ιταλίας και πολύ φοβούμεθα ότι εάν δεν ληφθούν σύντομα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών οχηματαγωγών θα δούμε με απογοήτευση την υποστολή της Γαλανόλευκης με δυσάρεστες συνέπειες γι’ αυτό τον τόσο ζωτικό κλάδο του Ελληνικού Επιβατηγού πλοίου».
Οι Μινωικές δραστηριοποιούνται στις γραμμές Πάτρα-Βενετία και Πάτρα -Ανκόνα με δύο πλοία σε κάθε γραμμή. Η ΑΝΕΚ έχει από δύο πλοία στις γραμμές Πάτρα-Ανκόνα και Πάτρα-Βενετία.
Η Superfast έχει από δύο πλοία στις γραμμές Πάτρα-Μπάρι και Πάτρα-Ανκόνα.
“Δεν μπορούμε να τους ανταγωνιστούμε”
«Σε ό,τι αφορά τα επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα μηνύματα που φτάνουν από τις γραμμές των πλοίων που δραστηριοποιούνται στη γραμμή της Ιταλίας είναι εξίσου απογοητευτικά» επισημαίνει ο Μιχάλης Λάμπρος, Αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας ,Κλάδου Κρουαζιεροπλοίων:
«Αδύνατος ο ανταγωνισμός των υπό Ελληνική σημαία επιβατηγών-οχηματαγωγών με τα υπό ξένες σημαίες και ιδιαίτερα με το Ιταλικό δεύτερο νηολόγιο.
Η διαφορά του λειτουργικού κόστους μεταξύ των δύο πιο πάνω αναφερθέντων κατηγοριών επιβατηγών-οχηματαγωγών, Ιταλικού και Ελληνικού, είναι αρκετά σημαντική ούτως ώστε να καθιστά το Ελληνικό πλοίο μη ανταγωνιστικό» και προσθέτει:
«Οι κυριότερες διαφορές εστιάζονται στη στελέχωση των πλοίων.
Στην Ιταλία με το δεύτερο νηολόγιο δεν υφίσταται θέμα συνθέσεων πληρώματος, ενώ οι Ιταλοί καλύπτουν τις ασφαλιστικές εισφορές πλοιοκτητών και ναυτικών και επιδοτούν τις ανάγκες σε αναβάθμιση του ξενοδοχειακού τμήματος των πλοίων σε ό,τι αφορά μετασκευές και επισκευές. Αυτά στην Ελλάδα δεν ισχύουν.
Όλα αυτά έχουν δημιουργήσει ασφυξία στις γραμμές της Ιταλίας και πολύ φοβούμεθα ότι εάν δεν ληφθούν σύντομα μέτρα ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών οχηματαγωγών θα δούμε με απογοήτευση την υποστολή της Γαλανόλευκης με δυσάρεστες συνέπειες γι’ αυτό τον τόσο ζωτικό κλάδο του Ελληνικού Επιβατηγού πλοίου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr