Δυσοίωνες προβλέψεις για τον κλάδο του αυτοκινήτου
14.10.2010
15:11
Απολύσεις εργαζομένων στον κλάδο του αυτοκινήτου, οι οποίες εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσουν μέχρι και στις 25.000, από το 2008 μέχρι το τέλος του 2010, καθώς και «λουκέτο» σε 2.500 επιχειρήσεις -στο σύνολο του κλάδου αυτοκινήτου- από 6.000 σημεία πώλησης, είναι το αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, αλλά και των πολιτικών που ακολουθούνται από την κυβέρνηση στο συγκεκριμένο κλάδο.
Απολύσεις εργαζομένων στον κλάδο του αυτοκινήτου, οι οποίες εκτιμάται ότι μπορεί
να φτάσουν μέχρι και στις 25.000, από το 2008 μέχρι το τέλος του 2010, καθώς και «λουκέτο» σε 2.500 επιχειρήσεις -στο σύνολο του κλάδου
αυτοκινήτου- από 6.000 σημεία πώλησης, είναι το αποτέλεσμα της
οικονομικής κρίσης, αλλά και των πολιτικών που ακολουθούνται από την
κυβέρνηση στο συγκεκριμένο κλάδο.
Αυτό αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε την Πέμπτη ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ). Συγκεκριμένα, όπως είπε ο πρόεδρος του συνδέσμου, Απ. Πετιμεζάς, από το καλοκαίρι του 2008 η πτώση των πωλήσεων είναι 65,3% με τάσεις περαιτέρω μείωσης, 60% η πτώση του κύκλου εργασιών, 10% ανεργία στον κλάδο, με πρόβλεψη να διπλασιαστεί τους επόμενους τρεις μήνες 300 εκατ. ευρώ λιγότερα στα δημόσια ταμεία σε σχέση με το 2009 και τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2008, ενώ ανάλογη είναι η πτώση σε πλήθος επαγγελμάτων που δραστηριοποιούνται γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων.
Ακόμα, το έτος 2010 αναμένεται να κλείσει στις 160.000 επιβατικά ΙΧ, κάτι που σημαίνει μείωση 36%, ενώ εκτιμάται ότι, αν δεν υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις στην αγορά, οι πωλήσεις αυτοκίνητων το έτος 2011 δεν θα ξεπεράσουν τις 90.000.
Ο σύνδεσμος προτείνει μείωση του τέλους ταξινόμησης και επαναφορά των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκινήτων, κατάργηση του φόρου πολυτελείας και άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Αυτό αναφέρθηκε σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε την Πέμπτη ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ). Συγκεκριμένα, όπως είπε ο πρόεδρος του συνδέσμου, Απ. Πετιμεζάς, από το καλοκαίρι του 2008 η πτώση των πωλήσεων είναι 65,3% με τάσεις περαιτέρω μείωσης, 60% η πτώση του κύκλου εργασιών, 10% ανεργία στον κλάδο, με πρόβλεψη να διπλασιαστεί τους επόμενους τρεις μήνες 300 εκατ. ευρώ λιγότερα στα δημόσια ταμεία σε σχέση με το 2009 και τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2008, ενώ ανάλογη είναι η πτώση σε πλήθος επαγγελμάτων που δραστηριοποιούνται γύρω από την εμπορία αυτοκινήτων.
Ακόμα, το έτος 2010 αναμένεται να κλείσει στις 160.000 επιβατικά ΙΧ, κάτι που σημαίνει μείωση 36%, ενώ εκτιμάται ότι, αν δεν υπάρξουν διορθωτικές κινήσεις στην αγορά, οι πωλήσεις αυτοκίνητων το έτος 2011 δεν θα ξεπεράσουν τις 90.000.
Ο σύνδεσμος προτείνει μείωση του τέλους ταξινόμησης και επαναφορά των κινήτρων αντικατάστασης των παλαιάς τεχνολογίας ρυπογόνων αυτοκινήτων, κατάργηση του φόρου πολυτελείας και άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr