Στα χέρια ελληνικών τραπεζών τα δάνεια της ακτοπλοΐας

Στα χέρια ελληνικών τραπεζών τα δάνεια της ακτοπλοΐας

Η κρίση στην τραπεζική πίστη της ελληνικής ακτοπλοΐας κατά την περίοδο 2002-2005 διαμόρφωσε ριζικά την αγορά της τραπεζικής χρηματοδότησης του κλάδου. Οι ελληνικές τράπεζες πλέον έχουν τη μερίδα του λέοντος, συμμετέχοντας κατά 60% περίπου στον συνολικό δανεισμό της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Το 2004 το αντίστοιχο ποσοστό των ελληνικών τραπεζών ήταν μόλις 27%, ενώ την πρωτοκαθεδρία είχε ο μόνιμα μεγαλύτερος χρηματοδότης της ελληνικής ακτοπλοΐας την τελευταία δεκαετία, η γερμανική αγορά, που

Στα χέρια ελληνικών τραπεζών τα δάνεια της ακτοπλοΐας

Η κρίση στην τραπεζική πίστη της ελληνικής ακτοπλοΐας κατά την περίοδο 2002-2005 διαμόρφωσε ριζικά την αγορά της τραπεζικής χρηματοδότησης του κλάδου. Οι ελληνικές τράπεζες πλέον έχουν τη μερίδα του λέοντος, συμμετέχοντας κατά 60% περίπου στον συνολικό δανεισμό της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Το 2004 το αντίστοιχο ποσοστό των ελληνικών τραπεζών ήταν μόλις 27%, ενώ την πρωτοκαθεδρία είχε ο μόνιμα μεγαλύτερος χρηματοδότης της ελληνικής ακτοπλοΐας την τελευταία δεκαετία, η γερμανική αγορά, που το 2004 συμμετείχε με ποσοστό 48% έναντι μόλις 22,26% το 2007. Ο κυριότερος λόγος αυτής της διαφοροποίησης ήταν η πώληση πλοίων της SUPERFAST που χρηματοδοτούνταν κυρίως από τη γερμανική KFW, καθώς επίσης και η αποχώρηση πολλών άλλων γερμανικών τραπεζών από τη συγκεκριμένη αγορά.

Τα ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα της XRTC - εταιρείας οικονομικών συμβούλων με εξειδίκευση στη ναυτιλία.

Από τις 11 γερμανικές τράπεζες που συμμετείχαν με διαφορετικούς τρόπους στη χρηματοδότηση της αγοράς το 2004, μόνο τέσσερις παραμένουν πλέον. Οι γαλλικές τράπεζες είναι στην τρίτη θέση της καταγραφής των εθνικοτήτων των τραπεζών με ποσοστό περίπου 11% από 7% που κατείχαν το 2004 ξεπερνώντας τις αντίστοιχες της Αμερικής (2004: 7,5%, 2007: 5,26%) και της Ολλανδίας (2004: 8%, 2007: 0,23%) που προηγούντο το 2004. Κύριος λόγος της ανόδου της γαλλικής αγοράς είναι η είσοδος της Natixis στην ελληνική αγορά, η οποία έχει μακροχρόνια εμπειρία στον κλάδο σε διεθνές επίπεδο και δίκτυο εξειδικευμένων συμβούλων στον χώρο της ακτοπλοΐας.

Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι τράπεζες πού έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην άνθηση της ελληνικής ακτοπλοΐας συμμετέχουν με μικρά ποσά η έχουν αποχωρήσει από τη χρηματοδότηση της αγοράς της ελληνικής ακτοπλοΐας  Ετσι στον σχετικό πίνακα δεν υπάρχουν πλέον η αμερικανική JP Morgan, η γαλλική Calyon, η ολλανδική Fortis, η νορβηγική Nordea και άλλες.

Από τις 34 τράπεζες που στήριζαν την ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά το 2004 μόλις 21 παραμένουν, εκ των οποίων 4 έχουν ελάχιστη συμμετοχή. Mόλις 7 τράπεζες έχουν δεσμεύσει πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ, ενώ 6 από τις 10 πρώτες τράπεζες είναι ελληνικές με πρώτη από όλες την Τράπεζα Πειραιώς. 

Από τις 21 συνολικά τράπεζες, οι 13 έχουν μία και μόνο σχέση με εταιρεία της ελληνικής ακτοπλοΐας, ενώ μόλις 6 έχουν πάνω από τρεις σχέσεις με εταιρείες του κλάδου. Η Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος στηρίζει τις περισσότερες εταιρείες (9) ακολουθούμενη από την Εμπορική (7) και τις Natixis και Πειραιώς με έξι σχέσεις . Η First Business Bank ακολουθεί με τρεις σχέσεις, ενώ οι Citibank και η DSB ακολουθούν με δύο μόλις σχέσεις.  

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Best of Network

Δείτε Επίσης