Ναυτιλία: Ανακάμπτει η ναυλαγορά στα προ της κρίσης επίπεδα
22.10.2010
07:56
Σε επίπεδα προ της κρίσης του 2008 αναμένουν οι οικονομικοί αναλυτές την επιστροφή της ναυλαγοράς - και μάλιστα άμεσα...
Σε επίπεδα προ της κρίσης του 2008 αναμένουν οι οικονομικοί αναλυτές την επιστροφή της ναυλαγοράς - και μάλιστα άμεσα.
«Καθώς ο όγκος του παγκοσμίου εμπορίου έχει σχεδόν ανακάμψει στα προ της κρίσης επίπεδα του Μαΐου 2008, με προβλεπόμενη αύξηση 4%-5% το 2011 και μάλλον ταχύτερη τα επόμενα χρόνια, με βάση την υπόθεση ανάκαμψης και των ανεπτυγμένων, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου δεν αναμένεται να αντιμετωπίσει κρίση όγκου εμπορίου και ζήτησης τονάζ, αλλά μόνο την κατά 10%-11% ετήσια αύξηση της προσφοράς από νεότευκτα», επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S.A.
«Επειδή ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων δεν θα διαφέρει πολύ από φέτος κατά τα προσεχή 2 χρόνια, το πρόβλημα θα είναι διαχειρίσιμο, όπως ήταν κατά το δωδεκάμηνο 5/2009-5/2010, αλλά και μετέπειτα μέχρι τώρα με χαμηλότερη έστω ναυλαγορά που οφείλεται στη νέα οικονομική επιβράδυνση των ανεπτυγμένων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Αλλαγή στο περιβάλλον ζήτησης θα υπάρξει μεσο-μακροπρόθεσμα στο υγρό φορτίο, εάν προωθηθεί νέο κύμα ενεργειακής υποκατάστασης από πυρηνική ενέργεια, επί πλέον των άλλων εν εξελίξει περιοριστικών παραγόντων διακίνησης πετρελαίου, π.χ. αέριο, ασιατικοί και ευρωπαϊκοί αγωγοί, πράσινη ενέργεια, βραζιλιάνικα κοιτάσματα κ.λπ.
Δεδομένη είναι και η επιτάχυνση της Ρωσίας, της οποίας ο ρυθμός ανάπτυξης είναι βέβαια ο μισός των άλλων BRICs, αλλά δεν είναι άνευ σημασίας. Τα ήδη αυξημένα συναλλαγματικά αποθέματα φέτος και η ανοδική πορεία των τιμών των πρώτων υλών, προ παντός δε η αναμενόμενη κίνηση του OPEC για αύξηση των τιμών του πετρελαίου λόγω πτώσης του δολαρίου, σηματοδοτούν την αναπτυξιακή επιτάχυνση και της χώρας αυτής».
«Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού φορτίου, η ζήτηση παραμένει ισχυρή, με το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών χύδην φορτίων να αναμένεται να αυξηθεί το 2010 κατά 9%, ενώ για το 2011 οι πρώτες προβλέψεις για αύξηση είναι μεταξύ 6%-7%», πρόσθεσε ο κ. Αναστάσιος Παντελιάς, εμπορικός διευθυντής της εισηγμένης Hellenic Carriers Ltd στο 3ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία»:
«Οσον αφορά στην προσφορά, οι παραδόσεις νέων πλοίων επιταχύνονται και ο ρυθμός παραδόσεων εξακολουθεί να επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη στενότητα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ενώ τα επίπεδα απόσυρσης παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Τόνισε ότι την προσφορά επηρεάζουν παράγοντες όπως η συμφόρηση των λιμανιών που αυξάνεται σταδιακά στη διάρκεια του 2010 και η αυξανόμενη απασχόληση του στόλου με νέα και συνήθως μακρύτερα δρομολόγια.
«Καθώς ο όγκος του παγκοσμίου εμπορίου έχει σχεδόν ανακάμψει στα προ της κρίσης επίπεδα του Μαΐου 2008, με προβλεπόμενη αύξηση 4%-5% το 2011 και μάλλον ταχύτερη τα επόμενα χρόνια, με βάση την υπόθεση ανάκαμψης και των ανεπτυγμένων, η ναυλαγορά ξηρού φορτίου δεν αναμένεται να αντιμετωπίσει κρίση όγκου εμπορίου και ζήτησης τονάζ, αλλά μόνο την κατά 10%-11% ετήσια αύξηση της προσφοράς από νεότευκτα», επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος G.Moundreas S.A.
«Επειδή ο ρυθμός παράδοσης νεότευκτων δεν θα διαφέρει πολύ από φέτος κατά τα προσεχή 2 χρόνια, το πρόβλημα θα είναι διαχειρίσιμο, όπως ήταν κατά το δωδεκάμηνο 5/2009-5/2010, αλλά και μετέπειτα μέχρι τώρα με χαμηλότερη έστω ναυλαγορά που οφείλεται στη νέα οικονομική επιβράδυνση των ανεπτυγμένων», αναφέρει χαρακτηριστικά.
«Αλλαγή στο περιβάλλον ζήτησης θα υπάρξει μεσο-μακροπρόθεσμα στο υγρό φορτίο, εάν προωθηθεί νέο κύμα ενεργειακής υποκατάστασης από πυρηνική ενέργεια, επί πλέον των άλλων εν εξελίξει περιοριστικών παραγόντων διακίνησης πετρελαίου, π.χ. αέριο, ασιατικοί και ευρωπαϊκοί αγωγοί, πράσινη ενέργεια, βραζιλιάνικα κοιτάσματα κ.λπ.
Δεδομένη είναι και η επιτάχυνση της Ρωσίας, της οποίας ο ρυθμός ανάπτυξης είναι βέβαια ο μισός των άλλων BRICs, αλλά δεν είναι άνευ σημασίας. Τα ήδη αυξημένα συναλλαγματικά αποθέματα φέτος και η ανοδική πορεία των τιμών των πρώτων υλών, προ παντός δε η αναμενόμενη κίνηση του OPEC για αύξηση των τιμών του πετρελαίου λόγω πτώσης του δολαρίου, σηματοδοτούν την αναπτυξιακή επιτάχυνση και της χώρας αυτής».
«Σε ό,τι αφορά την αγορά ξηρού φορτίου, η ζήτηση παραμένει ισχυρή, με το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο ξηρών χύδην φορτίων να αναμένεται να αυξηθεί το 2010 κατά 9%, ενώ για το 2011 οι πρώτες προβλέψεις για αύξηση είναι μεταξύ 6%-7%», πρόσθεσε ο κ. Αναστάσιος Παντελιάς, εμπορικός διευθυντής της εισηγμένης Hellenic Carriers Ltd στο 3ο Ετήσιο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Capital Link με θέμα «Επενδύσεις στη Διεθνή Ναυτιλία»:
«Οσον αφορά στην προσφορά, οι παραδόσεις νέων πλοίων επιταχύνονται και ο ρυθμός παραδόσεων εξακολουθεί να επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη στενότητα στις χρηματοπιστωτικές αγορές, ενώ τα επίπεδα απόσυρσης παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα. Τόνισε ότι την προσφορά επηρεάζουν παράγοντες όπως η συμφόρηση των λιμανιών που αυξάνεται σταδιακά στη διάρκεια του 2010 και η αυξανόμενη απασχόληση του στόλου με νέα και συνήθως μακρύτερα δρομολόγια.
Επίσης, πρόσθεσε ότι οι αγορές εμπορευματικών μεταφορών παραμένουν ανθεκτικές, ενώ τα ναύλα το 2011 αναμένονται να δεχτούν πιέσεις λόγω της εισροής παραδόσεων νέων πλοίων. «Η τύχη της ναυτιλίας ξηρού χύδην είναι πολύ συνυφασμένη με αυτή των αναδυόμενων οικονομιών - και ιδιαίτερα της Κίνας και της Ινδίας».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr