Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν και το 2018
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μειώθηκαν και το 2018
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, ο αριθμός των εταιρειών από 597 το 2017 μειώθηκε στις 588 το 2018 ποσοστό 1,5%
Συνεχίζεται η πτωτική πορεία του αριθμού των ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακών εταιρειών έστω και με χαμηλότερους ρυθμούς και το 2018.
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, ο αριθμός των εταιρειών από 597 το 2017 μειώθηκε στις 588 το 2018 ποσοστό 1,5%. Στην εικόνα αυτή θα πρέπει να προσθέσουμε και αρκετές νέες εταιρείες που άρχισαν την πορεία τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Κυρίως η ανάκαμψη της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου ήταν η αιτία που πολλές μικρές ναυτιλιακές εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν την κερδοφορία των πλοίων τους. Αυτός είναι και ο λόγος που κάποια -μεγάλης ηλικίας- πλοία παρέμειναν στον ελληνόκτητο στόλο και δεν οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Οι πλοιοκτήτες με στόλο του οποίου η χωρητικότητα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο τόνους αυξήθηκε σε 77 το 2018 έναντι 75 το 2017 και 68 το 2016. Αυτοί οι 77 αντιπροσωπεύουν το 80% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 79,5% το 2017, 77,4% το 2016 και 76,7% το 2015.
Οι υπερήλικοι στόλοι άνω των 20 ετών μειώθηκαν στους 198 έναντι 200 το 2017 και 235 το 2016.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται καινούργιους στόλους ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν κατά 12 το 2018 και αριθμούν 172 από 184 το 2017 και 187 το 2016 λόγω της μείωσης των νεότευκτων οδηγώντας σε αύξηση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου.
Επίσης, μειώθηκαν οι μικρές εταιρείες με 1-2 πλοία σε 218 το 2018 από 233 το 2017 και 265 το 2016. Ο λόγος είναι ότι συνεχίζονται οι συγχωνεύσεις μεταξύ των μικρών εταιρειών, ώστε να αντέξουν στον ανταγωνισμό.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε από τα 11,8 έτη στα 12,08.
Πηγή: www.newmoney.gr
Σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Petrofin Research, ο αριθμός των εταιρειών από 597 το 2017 μειώθηκε στις 588 το 2018 ποσοστό 1,5%. Στην εικόνα αυτή θα πρέπει να προσθέσουμε και αρκετές νέες εταιρείες που άρχισαν την πορεία τους στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Κυρίως η ανάκαμψη της ναυλαγοράς του ξηρού φορτίου ήταν η αιτία που πολλές μικρές ναυτιλιακές εταιρείες κατάφεραν να διατηρήσουν την κερδοφορία των πλοίων τους. Αυτός είναι και ο λόγος που κάποια -μεγάλης ηλικίας- πλοία παρέμειναν στον ελληνόκτητο στόλο και δεν οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια.
Οι πλοιοκτήτες με στόλο του οποίου η χωρητικότητα ξεπερνά το ένα εκατομμύριο τόνους αυξήθηκε σε 77 το 2018 έναντι 75 το 2017 και 68 το 2016. Αυτοί οι 77 αντιπροσωπεύουν το 80% του ελληνόκτητου στόλου έναντι 79,5% το 2017, 77,4% το 2016 και 76,7% το 2015.
Οι υπερήλικοι στόλοι άνω των 20 ετών μειώθηκαν στους 198 έναντι 200 το 2017 και 235 το 2016.
Είναι αξιοσημείωτο ότι οι εταιρείες που διαχειρίζονται καινούργιους στόλους ηλικίας 0-9 ετών μειώθηκαν κατά 12 το 2018 και αριθμούν 172 από 184 το 2017 και 187 το 2016 λόγω της μείωσης των νεότευκτων οδηγώντας σε αύξηση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου.
Επίσης, μειώθηκαν οι μικρές εταιρείες με 1-2 πλοία σε 218 το 2018 από 233 το 2017 και 265 το 2016. Ο λόγος είναι ότι συνεχίζονται οι συγχωνεύσεις μεταξύ των μικρών εταιρειών, ώστε να αντέξουν στον ανταγωνισμό.
Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνόκτητου στόλου αυξήθηκε από τα 11,8 έτη στα 12,08.
Πηγή: www.newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα