ΕΛΣΤΑΤ: Πατάτες, λαχανικά και καύσιμα «ανέβασαν» τον πληθωρισμό τον Μάρτιο
ΕΛΣΤΑΤ: Πατάτες, λαχανικά και καύσιμα «ανέβασαν» τον πληθωρισμό τον Μάρτιο
Ο πληθωρισμός αυξήθηκε κατά 0,9% τον μήνα Μάρτιο – Δείτε ποια προϊόντα έγιναν πιο ακριβά
Την ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές σε βασικά είδη διατροφής και διαβίωσης, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που ανακοίνωσε αύξηση 0,9% στον πληθωρισμό τον μήνα Μάρτιο εφέτος, έναντι αύξησης 0,6% τον Φεβρουάριο 2019 και μείωσης 0,2% τον Μάρτιο πέρυσι.
Σε σχέση με τον Μάρτιο πέρυσι, άλμα 42,2% σημείωσε η τιμή της πατάτας, κατά 27,3% στα νωπά λαχανικά και 4% στα νωπά ψάρια. Αύξηση σημείωσαν επίσης το φρέσκο γάλα (3,1%) και το χοιρινό (3,5%). Το Φυσικό Αέριο ακρίβυνε 14,5% ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης 7,3% και 2% τα καύσιμα και τα λιπαντικά. Τα εισιτήρια αεροπλάνων αυξήθηκαν 13,2% και τα ξενοδοχεία 2,4%.
Αντιθέτως μειώθηκε σημαντικά η τιμή του ελαιολάδου (-13,7%), στα φρούτα και στα πουλερικά (-4%) , στο αρνί και το κατσίκι (-4,3%), στις ηλεκτρονικές συσκευές (-9,7%), στα έπιπλα (-4,1%), στα τυριά (-1,9%) και στην ένδυση και υπόδηση (-3,5%).
Ανά κλάδο, οι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση καταγράφηκαν στις τηλεφωνικές υπηρεσίες, στα καύσιμα, στο πετρέλαιο θέρμανσης, στη διατροφή και στα φαρμακευτικά προϊόντα. Ενώ σε μηνιαία σύγκριση (Μάρτιος προς Φεβρουάριο), ανατιμήσεις υπήρξαν σε ένδυση- υπόδηση (28,4%) λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ εκπτώσεων επίπεδα, στη βενζίνη, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,9% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε πουλερικά, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, αλλαντικά.
*1,3% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
*1,8% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
*1,1% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
*2,3% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
*6,9% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Σε σχέση με τον Μάρτιο πέρυσι, άλμα 42,2% σημείωσε η τιμή της πατάτας, κατά 27,3% στα νωπά λαχανικά και 4% στα νωπά ψάρια. Αύξηση σημείωσαν επίσης το φρέσκο γάλα (3,1%) και το χοιρινό (3,5%). Το Φυσικό Αέριο ακρίβυνε 14,5% ενώ το πετρέλαιο θέρμανσης 7,3% και 2% τα καύσιμα και τα λιπαντικά. Τα εισιτήρια αεροπλάνων αυξήθηκαν 13,2% και τα ξενοδοχεία 2,4%.
Αντιθέτως μειώθηκε σημαντικά η τιμή του ελαιολάδου (-13,7%), στα φρούτα και στα πουλερικά (-4%) , στο αρνί και το κατσίκι (-4,3%), στις ηλεκτρονικές συσκευές (-9,7%), στα έπιπλα (-4,1%), στα τυριά (-1,9%) και στην ένδυση και υπόδηση (-3,5%).
Ανά κλάδο, οι κυριότερες ανατιμήσεις σε ετήσια βάση καταγράφηκαν στις τηλεφωνικές υπηρεσίες, στα καύσιμα, στο πετρέλαιο θέρμανσης, στη διατροφή και στα φαρμακευτικά προϊόντα. Ενώ σε μηνιαία σύγκριση (Μάρτιος προς Φεβρουάριο), ανατιμήσεις υπήρξαν σε ένδυση- υπόδηση (28,4%) λόγω επαναφοράς των τιμών στα προ εκπτώσεων επίπεδα, στη βενζίνη, στο πετρέλαιο θέρμανσης και στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή κατά 0,9% προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:
*1,4% στη «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε ψωμί και δημητριακά, μοσχάρι, χοιρινό, νωπά ψάρια, γάλα νωπό πλήρες, νωπά λαχανικά, πατάτες. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε πουλερικά, αρνί και κατσίκι, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, νωπά φρούτα, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, αλλαντικά.
*1,3% στα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
*1,8% στη «Στέγαση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε πετρέλαιο θέρμανσης, φυσικό αέριο.
*1,1% στην «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
*2,3% στις «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
*6,9% στις «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
*0,5% στα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*3,5% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*1,4% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
*1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
*0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
*0,5% στα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.
Ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 1,8% τον Μάρτιο 2019 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 1% τον Μάρτιο εφέτος, από αύξηση 0,8% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 0,2% τον Μάρτιο πέρυσι. Μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών κατά:
*3,5% στην «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
*1,4% στα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε έπιπλα και διακοσμητικά, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, οικιακές συσκευές και επισκευές.
*1,7% στην «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό- υπολογιστές- επισκευές.
*0,8% στην «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
*0,5% στα «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα οχημάτων.
Ο γενικός δείκτης σημείωσε αύξηση 1,8% τον Μάρτιο 2019 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2019, έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Όσον αφορά στον εναρμονισμένο πληθωρισμό, αυτός αυξήθηκε 1% τον Μάρτιο εφέτος, από αύξηση 0,8% τον Φεβρουάριο εφέτος και έναντι αύξησης 0,2% τον Μάρτιο πέρυσι. Μεταξύ Μαρτίου και Φεβρουαρίου εφέτος ο εναρμονισμένος πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 1,4%, έναντι αύξησης 1,2% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα