Λιμάνια: Νέες ενστάσεις, παρασκήνιο και stop από πελάτες

Εντονο παρασκήνιο με νέες ενστάσεις και παράπλευρες απώλειες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά στην υπόθεση των λιμένων.

Οι παρενέργειες από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων επηρέασαν μέχρι και τις εταιρείες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, οι οποίες σταμάτησαν τα δρομολόγια προς Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Εκαναν το λεγόμενο stop booking. Πρόκειται για τη ΖΙΜ, ισραηλινών συμφερόντων, και τη Maersk, δανέζικων συμφερόντων.

Η Maersk σταμάτησε τη γραμμή για τα λιμάνια του Πειραιά και

Εντονο παρασκήνιο με νέες ενστάσεις και παράπλευρες απώλειες είναι τα κύρια χαρακτηριστικά στην υπόθεση των λιμένων.

Οι παρενέργειες από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων επηρέασαν μέχρι και τις εταιρείες που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια, οι οποίες σταμάτησαν τα δρομολόγια προς Πειραιά και Θεσσαλονίκη. Εκαναν το λεγόμενο stop booking. Πρόκειται για τη ΖΙΜ, ισραηλινών συμφερόντων, και τη Maersk, δανέζικων συμφερόντων.

Η Maersk σταμάτησε τη γραμμή για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης από το Πορτ Σάιντ. Οπως αναφέρει η εταιρεία στους πελάτες της, αυτό γίνεται επειδή ήδη το Πορτ Σάιντ έχει γεμίσει από φορτία με προορισμό την Ελλάδα και δεν θα εξυπηρετεί τη γραμμή με νέες παραγγελίες μέχρι να προωθηθεί το υπάρχον φορτίο.

 Η Maersk συνεχίζει να εξυπηρετεί την ελληνική αγορά με feeder από την Ευρώπη που μεταφέρουν ξηρό φορτίο προς τα λιμάνια του Ηρακλείου και του Λαυρίου.

Η ΖΙΜ από την πλευρά της έχει διακόψει το service με Ισραήλ και Αμερική με προορισμό την Ελλάδα, όμως κρατάει ανοιχτό το Far East.
Kαι οι δύο εταιρείες επικαλούνται ως αιτία της απόφασής τους τα προβλήματα που έχουν δημιουργήσει οι κινητοποιήσεις των εργαζομένων.

Αναβολή στην ΟΛΘ Α.Ε.
Στο μεταξύ, χθες, στα γραφεία των εταιρειών Cosco, Dubai Ports και Hutschison έφθασε memo από τη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε. ότι η προγραμματισμένη για σήμερα συνεδρίαση της Επιτροπής Αξιολόγησης ανεβλήθη για την επόμενη Τετάρτη.

Η επιτροπή, παρουσία των δικηγόρων των τριών εταιρειών, θα ελέγξει τα δικαιολογητικά που έχουν κατατεθεί για τον διαγωνισμό παραχώρησης του ΣΕΜΠΟ. Οι τρεις εταιρείες θα έχουν περιθώριο 24 ωρών για την κατάθεση ενστάσεων.

Η ένσταση της Cosco
Eξονυχιστικό αλληλο-έλεγχο στα δικαιολογητικά που κατατέθηκαν στην ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος διήρκεσε 5 ώρες και 30 λεπτά, έκαναν η Cosco και η Hutschison το απόγευμα της Δευτέρας. Η κάθε εταιρεία εξέταζε τα δικαιολογητικά της άλλης παρουσία των μελών της επιτροπής του διαγωνισμού.  Και όπως μετέδωσε από χτες το protothema.gr , η Cosco τελικά κατέθεσε ένσταση κατά του φακέλου της Hutchison, με αντικείμενο την εγγυητική επιστολή που συνοδεύει την προσφορά για τον διαγωνισμό. 

«Φιλοδοξούμε ότι θα είμαστε εντάξει»
Το θέμα με τα λιμάνια απασχόλησε την Κυβερνητική Επιτροπή. Ο ΥΕΝ Γ. Βουλγαράκης  τόνισε: «Ο διαγωνισμός εξελίσσεται κανονικά και φιλοδοξούμε ότι θα είμαστε εντάξει στα χρονοδιαγράμματά μας και μέχρι τέλους του έτους θα έχουν πιθανότατα υπογραφεί οι συμβάσεις με τις εταιρίες οι οποίες θα έχουν ανακηρυχθεί ως ανάδοχοι και στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.

Με αυτή τη σπουδαία μεταρρύθμιση η Ελλάδα αναβαθμίζεται όσον αφορά στη γεωστρατηγική της θέση και δίνεται η δυνατότητα στη χώρα μας να παίξει έναν καταλυτικό ρόλο ως πύλη εισόδου της Ευρώπης. Ρόλο τον οποίο μέχρι τώρα δεν είχαμε εκμεταλλευτεί. Θέλω να ελπίζω ότι όλες οι εξελίξεις θα είναι ομαλές από τώρα και έπειτα και η διαδικασία θα ολοκληρωθεί μέσα στους χρόνους που είχαμε πει από την αρχή».

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr