Σπίρτζης: Υπάρχουν μέσα αντίδρασης στην αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού
27.06.2019
17:05
«Δεν μπορεί να υπάρξει αντίδραση της Πολιτείας μέσω της σύμβασης που έχει υπογράφει, άλλα υπάρχουν και άλλοι τρόποι», είπε σε ραδιοφωνική του συνέντευξη ο υπουργός Μεταφορών
Μέσα στα επόμενα 24 ώρα και σίγουρα πριν την 1η Ιουλίου, η Πολιτεία θα αντιδράσει για την επικείμενη αύξηση των διοδίων στην Αττική Οδό, δήλωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης. «Πολύ σύντομα θα το μάθετε» δήλωσε το πρωί στο Ραδιοσταθμό «Στο Κόκκινο». «Τυπικά, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε η Αττική Οδός είναι για την 1η Ιουλίου, άρα μέχρι τότε θα έχουμε πάρει κι εμείς πρωτοβουλίες. Μπορεί και σήμερα…» τόνισε ο κ. Σπίρτζης και διευκρίνισε ότι «Δεν μπορεί να υπάρξει αντίδραση της Πολιτείας μέσω της σύμβασης που έχει υπογράφει άλλα υπάρχουν και άλλοι τρόποι».
Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης «η πολιτεία μπορεί να αντιδράσει, γιατί η Αττική Οδός δεν έχει δείξει μέχρι σήμερα τους λόγους, τις αιτίες, τα στοιχεία, το μοντέλο, βάσει του οποίου, όπως ισχυρίζεται, δεν έχει γίνει από απόσβεση του επενδυμένου κεφαλαίου και του μέγιστου κέρδους που προβλέπεται να έχει η Αττική Οδός».
Στο ερώτημα του δημοσιογράφου, για τον αν το Δημόσιο διαθέτει τα εργαλεία για να αντιδράσει, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε: «Έχει εργαλεία, όχι μέσω της σύμβασης που έχει κάνει η ΝΔ. Έχει άλλου είδους εργαλεία, νομοθετικές πρωτοβουλίες και ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τους ισχυρισμούς της Αττικής Οδού. Πολύ σύντομα θα το μάθετε».
Ο υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε την αύξηση των διοδίων κίνηση «πρόκληση πολιτική και διαχειριστική», τη στιγμή μάλιστα, όπως είπε, που «βρισκόμασταν, εδώ και καιρό σε διαπραγματεύσεις για μείωση των διοδίων». Τόνισε, μάλιστα, ότι υπάρχει συγκεκριμένη και πολιτική στόχευση από την Αττική Οδό και τους μετόχους της.
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε επίσης ότι η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πραγματικότητα δεν έχει πρόγραμμα για τις Υποδομές Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ μένουν σταθερά προσηλωμένοι στις λογικές του παρελθόντος. Υπογράμμισε μάλιστα, ότι ο σχεδιασμός της στο τομέα αυτό, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τη χώρα, τις κοινωνικές ανάγκες και τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, αλλά έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση: Είναι προσηλωμένος σε υποδομές που εξυπηρετούν όχι το κοινωνικό σύνολο, αλλά τον έναν επενδυτή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ως πρώτο παραδείγματα, ανέφερε, το οδικό έργο Ελευσίνα-Θήβα –Υλίκη που εξήγγειλε στον προγραμματισμό της η ΝΔ, για το οποίο ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε, ότι τυχόν υλοποίησή του, θα επέφερε αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους της Ιόνιας Οδού και του Ε65. «Είχε προγραμματιστεί από τον κ. Σουφλιά. Ακυρώσαμε αυτό το έργο, γιατί σύμφωνα με τις συμβάσεις της Ιόνιας Οδού και του Ε65 που είχε υπογράψει η ΝΔ το 2007 και στη συνέχεια αναθεώρησε το 2013, προβλέπεται, ότι αν γίνει αυτό το έργο, θα δοθούν αποζημιώσεις σ΄αυτές τις παραχωρήσεις. Και είναι να απορεί κανείς, όταν η ΝΔ το γνωρίζει, καθώς έχει υπογράψει αυτές τις συμβάσεις, ανακοινώνει ότι θα υλοποιήσει ένα έργο για το οποίο προβλέπονται αποζημιώσεις».
Ως δεύτερο παράδειγμα, ανέφερε την επέκταση της Αττική Οδού από την Κατεχάκη μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, που υποστηρίζεται από τη Νέα Δημοκρατία. Υπογράμμισε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προωθεί τη συγκεκριμένη επέκταση στοχεύοντας πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του επενδυτή και αφήνει στο περιθώριο τις οδικές και σιδηροδρομικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς το Λαύριο, τη Ραφήνα τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, αλλά και την επέκταση της Αττικής Οδού προς τις δυτικές συνοικίες. «Όλες τις κρίσιμες υποδομές δηλαδή, που θα έδιναν ανάσα στο λεκανοπέδιο και εξυπηρετούν ζωτικής σημασίας κοινωνικές ανάγκες εκατομμυρίων ανθρώπων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σπίρτζης, τόνισε επίσης, ότι στη λογική εξυπηρέτησης του επενδυτή, κινήθηκε και ο σχεδιασμός της Αττικής οδού: «Δεν έγινε για να εξυπηρετήσει το κοινωνικό σύνολο αλλά τον επενδυτή του αεροδρομίου».
Όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης «η πολιτεία μπορεί να αντιδράσει, γιατί η Αττική Οδός δεν έχει δείξει μέχρι σήμερα τους λόγους, τις αιτίες, τα στοιχεία, το μοντέλο, βάσει του οποίου, όπως ισχυρίζεται, δεν έχει γίνει από απόσβεση του επενδυμένου κεφαλαίου και του μέγιστου κέρδους που προβλέπεται να έχει η Αττική Οδός».
Στο ερώτημα του δημοσιογράφου, για τον αν το Δημόσιο διαθέτει τα εργαλεία για να αντιδράσει, ο υπουργός Υποδομών ανέφερε: «Έχει εργαλεία, όχι μέσω της σύμβασης που έχει κάνει η ΝΔ. Έχει άλλου είδους εργαλεία, νομοθετικές πρωτοβουλίες και ελεγκτικούς μηχανισμούς που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τους ισχυρισμούς της Αττικής Οδού. Πολύ σύντομα θα το μάθετε».
Ο υπουργός Υποδομών χαρακτήρισε την αύξηση των διοδίων κίνηση «πρόκληση πολιτική και διαχειριστική», τη στιγμή μάλιστα, όπως είπε, που «βρισκόμασταν, εδώ και καιρό σε διαπραγματεύσεις για μείωση των διοδίων». Τόνισε, μάλιστα, ότι υπάρχει συγκεκριμένη και πολιτική στόχευση από την Αττική Οδό και τους μετόχους της.
Ο κ. Σπίρτζης δήλωσε επίσης ότι η Νέα Δημοκρατία και ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην πραγματικότητα δεν έχει πρόγραμμα για τις Υποδομές Όπως ανέφερε ο κ. Σπίρτζης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η ΝΔ μένουν σταθερά προσηλωμένοι στις λογικές του παρελθόντος. Υπογράμμισε μάλιστα, ότι ο σχεδιασμός της στο τομέα αυτό, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τη χώρα, τις κοινωνικές ανάγκες και τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις, αλλά έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση: Είναι προσηλωμένος σε υποδομές που εξυπηρετούν όχι το κοινωνικό σύνολο, αλλά τον έναν επενδυτή», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ως πρώτο παραδείγματα, ανέφερε, το οδικό έργο Ελευσίνα-Θήβα –Υλίκη που εξήγγειλε στον προγραμματισμό της η ΝΔ, για το οποίο ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε, ότι τυχόν υλοποίησή του, θα επέφερε αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους της Ιόνιας Οδού και του Ε65. «Είχε προγραμματιστεί από τον κ. Σουφλιά. Ακυρώσαμε αυτό το έργο, γιατί σύμφωνα με τις συμβάσεις της Ιόνιας Οδού και του Ε65 που είχε υπογράψει η ΝΔ το 2007 και στη συνέχεια αναθεώρησε το 2013, προβλέπεται, ότι αν γίνει αυτό το έργο, θα δοθούν αποζημιώσεις σ΄αυτές τις παραχωρήσεις. Και είναι να απορεί κανείς, όταν η ΝΔ το γνωρίζει, καθώς έχει υπογράψει αυτές τις συμβάσεις, ανακοινώνει ότι θα υλοποιήσει ένα έργο για το οποίο προβλέπονται αποζημιώσεις».
Ως δεύτερο παράδειγμα, ανέφερε την επέκταση της Αττική Οδού από την Κατεχάκη μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, που υποστηρίζεται από τη Νέα Δημοκρατία. Υπογράμμισε ότι η αξιωματική αντιπολίτευση προωθεί τη συγκεκριμένη επέκταση στοχεύοντας πρωτίστως στην εξυπηρέτηση του επενδυτή και αφήνει στο περιθώριο τις οδικές και σιδηροδρομικές επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς το Λαύριο, τη Ραφήνα τη σύνδεση της Λεωφόρου Κύμης με την Εθνική Οδό, αλλά και την επέκταση της Αττικής Οδού προς τις δυτικές συνοικίες. «Όλες τις κρίσιμες υποδομές δηλαδή, που θα έδιναν ανάσα στο λεκανοπέδιο και εξυπηρετούν ζωτικής σημασίας κοινωνικές ανάγκες εκατομμυρίων ανθρώπων», τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Σπίρτζης, τόνισε επίσης, ότι στη λογική εξυπηρέτησης του επενδυτή, κινήθηκε και ο σχεδιασμός της Αττικής οδού: «Δεν έγινε για να εξυπηρετήσει το κοινωνικό σύνολο αλλά τον επενδυτή του αεροδρομίου».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr