«Το κράτος τιμωρεί τον Έλληνα επιβάτη»
15.11.2010
09:25
Διευκρινίσεις για την πρόσφατη υπουργική απόφαση με θέμα «Υ.Α. για τον καθορισμό του ύψους της εισφοράς για περιηγητικούς πλόες από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία Ελληνικό λιμένα και παροχή κινήτρων» ζητάει με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
Διευκρινίσεις για την πρόσφατη υπουργική απόφαση με θέμα «Υ.Α. για τον καθορισμό του ύψους της εισφοράς για περιηγητικούς πλόες από πλοία με σημαία τρίτων χωρών με αφετηρία Ελληνικό λιμένα και παροχή κινήτρων» ζητάει με ανακοίνωσή της η Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας.
«Το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών» επισημαίνει και προσθέτει:
«Αν τα ανωτέρω εντάσσονται στο πλαίσιο αναπτυξιακής πολιτικής, αυτονόητο είναι ότι οι κυβερνώντες τον Ελληνικό λαό είτε δε γνωρίζουν τίποτα από το κυριότερο κεφάλαιο της επιχειρηματικότητας, αυτό που λέγεται «προσέλκυση πελατείας για επιβίωση της επιχειρήσεως» είτε έχουν στόχο να εξαφανίσουν συνολικά την επιβατηγό ναυτιλία μας και τα συγγενή με αυτήν επαγγέλματα».
Αναλυτικά στην ανακοίνωση της ΕΕΝ αναφέρονται τα εξής:
«Αναμένουμε λοιπόν διευκρινίσεις από το Υ.Θ.Υ.Ν.Α. για τα κατωτέρω:
«Το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών» επισημαίνει και προσθέτει:
«Αν τα ανωτέρω εντάσσονται στο πλαίσιο αναπτυξιακής πολιτικής, αυτονόητο είναι ότι οι κυβερνώντες τον Ελληνικό λαό είτε δε γνωρίζουν τίποτα από το κυριότερο κεφάλαιο της επιχειρηματικότητας, αυτό που λέγεται «προσέλκυση πελατείας για επιβίωση της επιχειρήσεως» είτε έχουν στόχο να εξαφανίσουν συνολικά την επιβατηγό ναυτιλία μας και τα συγγενή με αυτήν επαγγέλματα».
Αναλυτικά στην ανακοίνωση της ΕΕΝ αναφέρονται τα εξής:
«Αναμένουμε λοιπόν διευκρινίσεις από το Υ.Θ.Υ.Ν.Α. για τα κατωτέρω:
α) Για κάθε επιβάτη κρουαζιερόπλοιου θα πρέπει σύμφωνα με την Υ.Α. να εισπράττεται ποσό 3, 95€ μειούμενο κατά 20% υπό την προϋπόθεση ότι απασχολεί Έλληνες ναυτικούς τουλάχιστον 1% του συνολικού αριθμού μελών πληρώματος.
* O υπολογισμός αφορά την υπάρχουσα σύνθεση ή αυτή του safe manning;
* Ποιος θα κάνει τον αριθμητικό και ποσοτικό έλεγχο πληρώματος και βάσει ποίων παραστατικών εγγράφων (crew list, article πλοίου, seamen’s book, ναυτικά φυλλάδια ή διαβατήρια κλπ);.
β) Το προκύπτον ποσοστό εισφοράς κατά τα ανωτέρω εις βάρος επί του κάθε κρουαζιερόπλοιου μετά τον σχετικό έλεγχο της συνθέσεως πληρώματος θα μειούται κατά ποσοστό 7% σύμφωνα με το πρόγραμμα ταξιδίων του ιδίου περιηγητικού πλου:
* Ο υπολογισμός θα γίνεται βάσει του δηλούμενου προγράμματος ή των εκτελουμένων εκάστοτε προσεγγίσεων πχ Μη προσέγγιση λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών κλπ.
Η βεβαίωση θα γίνεται κατά την έναρξη ή την λήξη εκάστου περιηγητικού πλου. Από ποιον θα υπολογίζεται και σε ποιόν θα αποδίδεται βάσει ποιών περαιτέρω γραφειοκρατικών διαδικασιών ελέγχου, τεκμηρίωσης και υποβολής;
γ) Αυτονόητο είναι ότι κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία για την υλοποίηση και απόδοση αρμοδίως των ανωτέρω ποσών θα πρέπει να συστήσει εντός του λογιστηρίου της ένα νέο λογιστήριο με επιπλέον λειτουργικό κόστος: Ποιος θα αναλάβει το επιπλέον αυτό κόστος;
δ) Περαιτέρω τα λιμενικά τέλη βάσει του τιμολογίου του ΟΛΠ ΑΕ ανά επιβάτη κρουαζιέρας σήμερα είναι 4,70€ και θα αυξηθούν μετά την 1-4-2011 σε 11,60€, ποσό στο οποίο θα προστεθεί επιπλέον ποσό 3,95€ για το τέλος κρουαζιέρας (συνολικά 15,55€). Θεωρείται το οποιοδήποτε τελικό συνολικό τέλος, ως χρηματικό ποσό προσέλκυσης επιβατών κρουαζιέρας ή αποτροπής τους, συγκρινόμενο πάντοτε με τα τέλη λιμένος σε άλλες ανταγωνιστικές χώρες πχ Τουρκία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιταλία, Κύπρος κλπ.
Ως γνωστόν ο επιβάτης κρουαζιέρας εν όψει της διεθνούς οικονομικής κρίσης θεωρείται ότι συμμετέχει σε ταξίδι αναψυχής σε αντίθεση με τον επιβάτη της ακτοπλοΐας, ο οποίος συμμετέχει ως επί το πλείστον σε πλου ανάγκης (επίσκεψη σε διοικητικά κέντρα, θέματα υγείας κλπ).
Ο μεν πρώτος πληρώνει κεφαλικό (συγκεκριμένο ποσό) χωρίς καταβολή Φ.Π.Α., ο δε δεύτερος ποσοστιαίο ποσό επί του ναύλου με καταβολή Φ.Π.Α. αν και ο πρώτος θεωρείται άτομο με υψηλές χρηματικές απολαβές, ενώ ο δεύτερος χαμηλόμισθος κινούμενος για την καθαρά συγκοινωνιακή ανάγκη μετακίνησής του.
Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας πληρώνει συνολικά μέχρι 52% κρατήσεις υπέρ τρίτων (ανταποδοτικές ή μη).
Εκ των ανωτέρω σαφώς προκύπτει ότι το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών.
Αν τα ανωτέρω εντάσσονται στο πλαίσιο αναπτυξιακής πολιτικής, αυτονόητο είναι ότι οι κυβερνώντες τον Ελληνικό λαό είτε δε γνωρίζουν τίποτα από το κυριότερο κεφάλαιο της επιχειρηματικότητας, αυτό που λέγεται «προσέλκυση πελατείας για επιβίωση της επιχειρήσεως» είτε έχουν στόχο να εξαφανίσουν συνολικά την επιβατηγό ναυτιλία μας και τα συγγενή με αυτήν επαγγέλματα».
* O υπολογισμός αφορά την υπάρχουσα σύνθεση ή αυτή του safe manning;
* Ποιος θα κάνει τον αριθμητικό και ποσοτικό έλεγχο πληρώματος και βάσει ποίων παραστατικών εγγράφων (crew list, article πλοίου, seamen’s book, ναυτικά φυλλάδια ή διαβατήρια κλπ);.
β) Το προκύπτον ποσοστό εισφοράς κατά τα ανωτέρω εις βάρος επί του κάθε κρουαζιερόπλοιου μετά τον σχετικό έλεγχο της συνθέσεως πληρώματος θα μειούται κατά ποσοστό 7% σύμφωνα με το πρόγραμμα ταξιδίων του ιδίου περιηγητικού πλου:
* Ο υπολογισμός θα γίνεται βάσει του δηλούμενου προγράμματος ή των εκτελουμένων εκάστοτε προσεγγίσεων πχ Μη προσέγγιση λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών κλπ.
Η βεβαίωση θα γίνεται κατά την έναρξη ή την λήξη εκάστου περιηγητικού πλου. Από ποιον θα υπολογίζεται και σε ποιόν θα αποδίδεται βάσει ποιών περαιτέρω γραφειοκρατικών διαδικασιών ελέγχου, τεκμηρίωσης και υποβολής;
γ) Αυτονόητο είναι ότι κάθε πλοιοκτήτρια εταιρεία για την υλοποίηση και απόδοση αρμοδίως των ανωτέρω ποσών θα πρέπει να συστήσει εντός του λογιστηρίου της ένα νέο λογιστήριο με επιπλέον λειτουργικό κόστος: Ποιος θα αναλάβει το επιπλέον αυτό κόστος;
δ) Περαιτέρω τα λιμενικά τέλη βάσει του τιμολογίου του ΟΛΠ ΑΕ ανά επιβάτη κρουαζιέρας σήμερα είναι 4,70€ και θα αυξηθούν μετά την 1-4-2011 σε 11,60€, ποσό στο οποίο θα προστεθεί επιπλέον ποσό 3,95€ για το τέλος κρουαζιέρας (συνολικά 15,55€). Θεωρείται το οποιοδήποτε τελικό συνολικό τέλος, ως χρηματικό ποσό προσέλκυσης επιβατών κρουαζιέρας ή αποτροπής τους, συγκρινόμενο πάντοτε με τα τέλη λιμένος σε άλλες ανταγωνιστικές χώρες πχ Τουρκία, Ισραήλ, Αίγυπτος, Ιταλία, Κύπρος κλπ.
Ως γνωστόν ο επιβάτης κρουαζιέρας εν όψει της διεθνούς οικονομικής κρίσης θεωρείται ότι συμμετέχει σε ταξίδι αναψυχής σε αντίθεση με τον επιβάτη της ακτοπλοΐας, ο οποίος συμμετέχει ως επί το πλείστον σε πλου ανάγκης (επίσκεψη σε διοικητικά κέντρα, θέματα υγείας κλπ).
Ο μεν πρώτος πληρώνει κεφαλικό (συγκεκριμένο ποσό) χωρίς καταβολή Φ.Π.Α., ο δε δεύτερος ποσοστιαίο ποσό επί του ναύλου με καταβολή Φ.Π.Α. αν και ο πρώτος θεωρείται άτομο με υψηλές χρηματικές απολαβές, ενώ ο δεύτερος χαμηλόμισθος κινούμενος για την καθαρά συγκοινωνιακή ανάγκη μετακίνησής του.
Ο επιβάτης της ακτοπλοΐας πληρώνει συνολικά μέχρι 52% κρατήσεις υπέρ τρίτων (ανταποδοτικές ή μη).
Εκ των ανωτέρω σαφώς προκύπτει ότι το κράτος τιμωρεί μόνο τον Έλληνα επιβάτη, νησιώτη και επιχειρηματία νησιών.
Αν τα ανωτέρω εντάσσονται στο πλαίσιο αναπτυξιακής πολιτικής, αυτονόητο είναι ότι οι κυβερνώντες τον Ελληνικό λαό είτε δε γνωρίζουν τίποτα από το κυριότερο κεφάλαιο της επιχειρηματικότητας, αυτό που λέγεται «προσέλκυση πελατείας για επιβίωση της επιχειρήσεως» είτε έχουν στόχο να εξαφανίσουν συνολικά την επιβατηγό ναυτιλία μας και τα συγγενή με αυτήν επαγγέλματα».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr