Ν.Ευθυμίου: «Εχουμε ετοιμάσει το τραπέζι για τον Πειραιά»
Το θέμα της δημιουργίας Διεθνούς Ναυτιλιακού και Χρηματοπιστωτικού Κέντρου στον Πειραιά, ως βασική προϋπόθεση στενότερης σύνδεσης ναυτιλίας και οικονομίας, επανέφερε στην επιφάνεια ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκος Ευθυμίου.
«Οι άνθρωποι της θάλασσας, οι εφοπλιστές και οι ναυτικοί, με πολλή δουλειά και κόπο και μεγάλους κινδύνους έχουν “ετοιμάσει το τραπέζι” για την ανάπτυξη τέτοιας κλίμακας. Εδώ είμαστε για να συνεχίσουμε μαζί σε αυτήν την πρόοδο», τόνισε ο Ν
Το θέμα της δημιουργίας Διεθνούς Ναυτιλιακού και Χρηματοπιστωτικού Κέντρου στον Πειραιά, ως βασική προϋπόθεση στενότερης σύνδεσης ναυτιλίας και οικονομίας, επανέφερε στην επιφάνεια ο πρόεδρος της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Νίκος Ευθυμίου.
«Οι άνθρωποι της θάλασσας, οι εφοπλιστές και οι ναυτικοί, με πολλή δουλειά και κόπο και μεγάλους κινδύνους έχουν “ετοιμάσει το τραπέζι” για την ανάπτυξη τέτοιας κλίμακας. Εδώ είμαστε για να συνεχίσουμε μαζί σε αυτήν την πρόοδο», τόνισε ο Νίκος Ευθυμίου.
Τα βόρεια προάστια
Η ιδέα της δημιουργίας Διεθνούς Ναυτιλιακού και Χρηματοπιστωτικού Κέντρου στον Πειραιά είχε τεθεί από την Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για πρώτη φορά στις αρχές της δεκαετίας του ’80. Συνεστήθη μάλιστα και μια άτυπη επιτροπή ναυτιλιακών παραγόντων και τεχνοκρατών τότε, της οποίας τα πορίσματα υπεβλήθησαν στα αρμόδια υπουργεία για να γίνουν δεκτά με ενθουσιασμό μεν, χωρίς να υπάρξει συνέχεια δε.
«Ομως, η δυναμική της ναυτιλιακής ανάπτυξης και βαθιά επιθυμία του ελληνικού εφοπλισμού να στεγάσει την επιχειρηματική του δραστηριότητα στην πατρίδα στον βαθμό που αυτό ήταν κάθε φορά εφικτό, είχε ως αποτέλεσμα να αρχίσει να λειτουργεί ο Πειραιάς ως άτυπο Ναυτιλιακό Κέντρο, δηλαδή, πολύ απλά, εκ των ενόντων», επισημαίνει ο πρόεδρος της ΕΕΕ:
«Διότι, στο μεταξύ δεν είχαμε διασφαλίσει, τότε, το βασικό αιτούμενο, το κατάλληλο θεσμικό περιβάλλον και την αναγκαία υλικοτεχνική υποδομή. Μια υποδομή ευρύτατου φάσματος που έπρεπε να περιλαμβάνει πολεοδομικές διευθετήσεις από τη μία και εκσυγχρονισμένα δίκτυα από την άλλη, οικονομικών, νομικών και κυρίως τεχνικών υπηρεσιών, για τις ανάγκες πλοίων και γραφείων.
Αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης ήταν να διασπαστεί ο γεωγραφικός πυρήνας του κέντρου και πολλές από τις ναυτιλιακές εταιρείες που λειτουργούσαν στην περιοχή του πρώτου λιμανιού της χώρας, μαζί με εκατοντάδες άλλες του παραναυτιλιακού πλέγματος, να τραπούν σε διαφορετικά σημεία του ιστού της πρωτεύουσας, από τα βόρεια μέχρι και τα ανατολικά της προάστια και, ακόμη, να μη λειτουργήσει στον επιβαλλόμενο βαθμό το άτυπο αυτό κέντρο για την εθνική οικονομία.
- Απόδειξη, το μεγαλύτερο κομμάτι διαρροής του εισαγόμενου ναυτιλιακού συναλλάγματος, που το 2007 έφτασε τα 25 με 26 δισεκατομμύρια δολάρια, ξεπέρασε δηλαδή τα 17 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι υπηρεσίες αυτές, που δεν μπορούσαμε και δεν μπορούμε ακόμη να έχουμε στον Πειραιά πήγαν στο εξωτερικό, όπως οι επισκευές, οι οποίες είναι ένα βασικό κριτήριο για τη δημιουργία ενός μεγάλου κέντρου.
Βουλγαρία και Ρουμανία
«Μπορείτε να δείτε δίπλα μας τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τις νέες χώρες που μπήκαν στην Ε.Ε., ακόμη και τη Μάλτα, να κερδίζουν πολλά από μια μεγάλη ελληνική πελατεία, ενώ η δική μας βάση επισκευών στο Πέραμα, αλλά και οι ναυπηγικές εγκαταστάσεις βρίσκονται σε διαρκή κρίση», επεσήμανε ο Νίκος Ευθυμίου.
«Ολα αυτά όταν στη διαχείριση των Ελλήνων εφοπλιστών περιλαμβάνονται σήμερα 3.200 ποντοπόρα, πλοία 170 εκατομμυρίων περίπου τόνων, και εκκρεμούν παραγγελίες στα ναυπηγεία της Απω Ανατολής άλλων περίπου 1.000 πλοίων, 80 εκατομμυρίων τόνων», συμπλήρωσε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr