«Πράσινο φως» για τον Μητσοτάκη για το master plan του ΟΛΠ
13.08.2019
07:43
Tο master plan θα κατατεθεί εκ νέου μεταξύ 25-28 Αυγούστου - Οι Κινέζοι υπολογίζουν ότι τα έργα για την υλοποίηση των επενδύσεων θα ξεκινήσουν το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου
Go on με το master plan του ΟΛΠ είναι η ξεκάθαρη εντολή προς τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έδωσε, σύμφωνα με πληροφορίες, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Ο ΟΛΠ θα ξανακαταθέσει το master plan μεταξύ 25-28 Αυγούστου. Θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και οι Κινέζοι υπολογίζουν ότι το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσουν τα έργα για την υλοποίηση των επενδύσεων.
Το θέμα που έχει προκύψει με την αδειοδότηση και την χωροθέτηση ναυπηγείου εντός της ζώνης παραχώρησης της εισηγμένης.
Κύκλοι του λιμανιού επεσήμαναν στο ΝΜ ότι «ναι μεν δεν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης η δημιουργία ναυπηγείου αλλά δεν απαγορεύεται κιόλας. Είναι μία γκρίζα ζώνη και για αυτόν τον λόγο ο ΟΛΠ προσέφυγε στο ΣτΕ μετά τη μη αδειοδότηση από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις αρμόδιες Αρχές».
Για τις αντιδράσεις που υπάρχουν από μικρές ναυπηγικές επιχειρήσεις στο Πέραμα και συνεργεία κύκλοι του λιμανιού τόνισαν ότι «δεν υπάρχει κίνδυνος να… εξαφανιστούν αφού αφενός η Cosco θα μετατρέψει την περιοχή σε διεθνές Ναυπηγοεπισκευαστικό κέντρο οπότε θα υπάρχουν δουλειές για όλους».
Οι Κινέζοι θέλουν να εγκριθεί το master plan με το ναυπηγείο να περιλαμβάνεται μέσα σε αυτό και με αστερίσκο να αρχίσει η υλοποίηση του έργου εφόσον εγκριθεί από το ΣτΕ.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είναι γνώστης του θέματος το οποίο όμως αντιμετωπίζει σαν καυτή πατάτα, σε μία λογική «μην αγγίζετε». Φαίνεται να προσπαθεί να αλλάξει γνώμη στους Κινέζους αφού δεν θέλει…. ντράβαλα με τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις.
Κύκλοι του λιμανιού είπαν στο ΝΜ: «Ο υπουργός θα πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση κατευνασμού των αντιδρούντων αφού στην ουσία δεν υπαλρχει βάσιμος λόγος για τις αντιδράσεις αυτές».
Το θέμα με την κατασκευή Mall φαίνεται ότι ξεπεράστηκε αφού σε πρώτη φάση τουλάχιστον θα εξυπηρετεί τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Πριν από λίγες ημέρες, στην διάρκεια της επίσκεψής του στο ΥΝΑ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του έκανε ειδική αναφορά στα λιμάνια. Επί λέξει είπε:
«Πυλώνας πολιτικής είναι τα λιμάνια μας. Ξεκινώντας με το εμβληματικό, σημαντικό λιμάνι του Πειραιά πως θα μπορέσουμε να δρομολογήσουμε γρήγορα, σε συνεργασία με τους ιδιώτες επενδυτές, σημαντικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν τον Πειραιά και θα τον καταστήσουν ένα, παγκόσμια, ανταγωνιστικό λιμάνι αλλά και το πώς θα εξορθολογήσουμε συνολικά τη λιμενική μας πολιτική ώστε τα λιμάνια μας να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια».
Μια εβδομάδα νωρίτερα στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο ΥΝΑΝΠ Γιάννης Πλακιωτάκης είχε δηλώσει αναφερόμενος στο master plan του ΟΛΠ: «Θέλουμε να στείλουμε ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι φιλική σε επενδύσεις με σεβασμό στους νόμους του κράτους».
Ο ΟΛΠ θα ξανακαταθέσει το master plan μεταξύ 25-28 Αυγούστου. Θα χρειαστούν περίπου δύο μήνες για να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και οι Κινέζοι υπολογίζουν ότι το αργότερο μέχρι το τέλος του χρόνου θα ξεκινήσουν τα έργα για την υλοποίηση των επενδύσεων.
Το θέμα που έχει προκύψει με την αδειοδότηση και την χωροθέτηση ναυπηγείου εντός της ζώνης παραχώρησης της εισηγμένης.
Κύκλοι του λιμανιού επεσήμαναν στο ΝΜ ότι «ναι μεν δεν προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης η δημιουργία ναυπηγείου αλλά δεν απαγορεύεται κιόλας. Είναι μία γκρίζα ζώνη και για αυτόν τον λόγο ο ΟΛΠ προσέφυγε στο ΣτΕ μετά τη μη αδειοδότηση από την προηγούμενη κυβέρνηση και τις αρμόδιες Αρχές».
Για τις αντιδράσεις που υπάρχουν από μικρές ναυπηγικές επιχειρήσεις στο Πέραμα και συνεργεία κύκλοι του λιμανιού τόνισαν ότι «δεν υπάρχει κίνδυνος να… εξαφανιστούν αφού αφενός η Cosco θα μετατρέψει την περιοχή σε διεθνές Ναυπηγοεπισκευαστικό κέντρο οπότε θα υπάρχουν δουλειές για όλους».
Οι Κινέζοι θέλουν να εγκριθεί το master plan με το ναυπηγείο να περιλαμβάνεται μέσα σε αυτό και με αστερίσκο να αρχίσει η υλοποίηση του έργου εφόσον εγκριθεί από το ΣτΕ.
Ο υπουργός Ναυτιλίας είναι γνώστης του θέματος το οποίο όμως αντιμετωπίζει σαν καυτή πατάτα, σε μία λογική «μην αγγίζετε». Φαίνεται να προσπαθεί να αλλάξει γνώμη στους Κινέζους αφού δεν θέλει…. ντράβαλα με τις ναυπηγοεπισκευαστικές επιχειρήσεις.
Κύκλοι του λιμανιού είπαν στο ΝΜ: «Ο υπουργός θα πρέπει να κινηθεί προς την κατεύθυνση κατευνασμού των αντιδρούντων αφού στην ουσία δεν υπαλρχει βάσιμος λόγος για τις αντιδράσεις αυτές».
Το θέμα με την κατασκευή Mall φαίνεται ότι ξεπεράστηκε αφού σε πρώτη φάση τουλάχιστον θα εξυπηρετεί τους επιβάτες κρουαζιέρας.
Πριν από λίγες ημέρες, στην διάρκεια της επίσκεψής του στο ΥΝΑ, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στις δηλώσεις του έκανε ειδική αναφορά στα λιμάνια. Επί λέξει είπε:
«Πυλώνας πολιτικής είναι τα λιμάνια μας. Ξεκινώντας με το εμβληματικό, σημαντικό λιμάνι του Πειραιά πως θα μπορέσουμε να δρομολογήσουμε γρήγορα, σε συνεργασία με τους ιδιώτες επενδυτές, σημαντικές επενδύσεις που θα αναβαθμίσουν τον Πειραιά και θα τον καταστήσουν ένα, παγκόσμια, ανταγωνιστικό λιμάνι αλλά και το πώς θα εξορθολογήσουμε συνολικά τη λιμενική μας πολιτική ώστε τα λιμάνια μας να λειτουργούν με αποτελεσματικότητα και ασφάλεια».
Μια εβδομάδα νωρίτερα στη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο ΥΝΑΝΠ Γιάννης Πλακιωτάκης είχε δηλώσει αναφερόμενος στο master plan του ΟΛΠ: «Θέλουμε να στείλουμε ισχυρό μήνυμα ότι η Ελλάδα είναι φιλική σε επενδύσεις με σεβασμό στους νόμους του κράτους».
Για περισσότερα οικονομικά νέα στο newmoney
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr