Πλακιωτάκης: Κατατέθηκε το αναθεωρημένο Master Plan του ΟΛΠ
30.08.2019
16:29
Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα, είπε ο υπουργός - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη κατατέθηκε σήμερα από τη διοίκηση του ΟΛΠ το νέο βελτιωμένο master plan (επενδυτικό σχέδιο) του λιμανιού του Πειραιά που προβλέπει επιπλέον επενδύσεις.
Σύμφωνα με τον υπουργό, «η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην την δυναμική του, καθιστώντας το έναν αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στο παγκόσμια δια θαλάσσης εμπόριο.
Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα, συμπλήρωσε, επισημαίνοντας τρεις βασικούς λόγους:
-Πρώτον, γιατί το «ξεκλείδωμα» της επένδυσης της ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHIPPING στην Ελλάδα, η οποία – πρέπει να τονισθεί – γίνεται με ίδια εξασφαλισμένα κεφάλαια, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομία πως η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στο διεθνές οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον.
-Δεύτερον, γιατί καταδεικνύει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως είμαστε αποφασισμένοι να καταπολεμήσουμε κάθε γκρίζα ζώνη που θέτει σε αμφισβήτηση την ικανότητα της πατρίδας μας να ανταπεξέλθει και να απορροφήσει τόσο μεγάλες και τόσο σημαντικές διεθνείς επενδύσεις, και.
-Τρίτον, γιατί πρόκειται για μια επένδυση η οποία δεν θα ωφελήσει μόνον τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό.
Υπενθυμίζεται ότι το νέα βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στο κείμενο δεν γίνεται καμία αναφορά της λέξης «ναυπηγείο», που ήταν και το σημείο τριβής και ο λόγος που καθυστέρησε η κατάθεση του σχεδίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, γίνεται λόγος για ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», που ούτως ή άλλως, είναι μέσα στις υποχρεώσεις της Cosco.
Κύκλοι του λιμανιού τονίζουν ότι τώρα αναμένουν όλοι την αύξηση της απασχόλησης στον Πειραιά, τόσο στον τομέα κατασκευής έργων όσο και στη λειτουργία του λιμανιού με τις νέες επενδύσεις.
H επένδυση
Με τη νέα επένδυση για την κατασκευή τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων που εντάχθηκε στο επενδυτικό σχέδιο, η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά θα βρεθεί πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU. Ετσι, θα ξεπερνάει κατά πολύ το Αμβούργο, που ήταν τρίτο το 2018 με διακίνηση 8,73 εκατομμυρίων TEU, και θα βρίσκεται μια ανάσα πίσω από την Αμβέρσα.
Εκτός από την πρόσθετη επένδυση για την κατασκευή της προβλήτας που ανεβάζει το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής COSCO στα 800 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει και μία άλλη σημαντική αλλαγή.
Το εμπορικό κέντρο που βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρών αντιδράσεων θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί στη ζώνη εισόδου (δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων) του λιμένα κρουαζιερόπλοιων, μόνο για τους τουρίστες. Ωστόσο θα έχει τη μισή επιφάνεια (γύρω στα 20.000 τετραγωνικά μέτρα από τα περίπου 40.000 τ.μ.) σε σχέση με το αρχικό σχέδιο.
Σύμφωνα με τον υπουργό, «η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδίου, αφού εξετασθεί από την αρμόδια Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), συνεπάγεται εντυπωσιακά οφέλη για το λιμάνι του Πειραιά, καθώς προβλέπει την υλοποίηση σημαντικών έργων ύψους άνω των 700 εκατομμυρίων ευρώ, έργα που αλλάζουν άρδην την δυναμική του, καθιστώντας το έναν αδιαμφισβήτητο πρωταγωνιστή στο παγκόσμια δια θαλάσσης εμπόριο.
Η επένδυση αυτή αποτελεί ένα τεράστιο στοίχημα για την χώρα, συμπλήρωσε, επισημαίνοντας τρεις βασικούς λόγους:
-Πρώτον, γιατί το «ξεκλείδωμα» της επένδυσης της ΟΛΠ Α.Ε. – COSCO SHIPPING στην Ελλάδα, η οποία – πρέπει να τονισθεί – γίνεται με ίδια εξασφαλισμένα κεφάλαια, στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στην παγκόσμια οικονομία πως η Ελλάδα επιστρέφει δυναμικά στο διεθνές οικονομικό και επενδυτικό περιβάλλον.
-Δεύτερον, γιατί καταδεικνύει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο πως είμαστε αποφασισμένοι να καταπολεμήσουμε κάθε γκρίζα ζώνη που θέτει σε αμφισβήτηση την ικανότητα της πατρίδας μας να ανταπεξέλθει και να απορροφήσει τόσο μεγάλες και τόσο σημαντικές διεθνείς επενδύσεις, και.
-Τρίτον, γιατί πρόκειται για μια επένδυση η οποία δεν θα ωφελήσει μόνον τους επενδυτές, αλλά και τον Ελληνικό λαό.
Υπενθυμίζεται ότι το νέα βελτιωμένο σχέδιο του ΟΛΠ περιλαμβάνει την κατασκευή τέταρτου προβλήτα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το κέντρο εξυπηρέτησης επιβατών στους σταθμούς κρουαζιέρας με καταστήματα χωρίς δασμούς (Duty Free Shops).
Στο κείμενο δεν γίνεται καμία αναφορά της λέξης «ναυπηγείο», που ήταν και το σημείο τριβής και ο λόγος που καθυστέρησε η κατάθεση του σχεδίου. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, γίνεται λόγος για ανάπτυξη της «ναυπηγοεπισκευής», που ούτως ή άλλως, είναι μέσα στις υποχρεώσεις της Cosco.
Κύκλοι του λιμανιού τονίζουν ότι τώρα αναμένουν όλοι την αύξηση της απασχόλησης στον Πειραιά, τόσο στον τομέα κατασκευής έργων όσο και στη λειτουργία του λιμανιού με τις νέες επενδύσεις.
H επένδυση
Με τη νέα επένδυση για την κατασκευή τέταρτης προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων που εντάχθηκε στο επενδυτικό σχέδιο, η ετήσια δυναμικότητα του Πειραιά θα βρεθεί πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU. Ετσι, θα ξεπερνάει κατά πολύ το Αμβούργο, που ήταν τρίτο το 2018 με διακίνηση 8,73 εκατομμυρίων TEU, και θα βρίσκεται μια ανάσα πίσω από την Αμβέρσα.
Εκτός από την πρόσθετη επένδυση για την κατασκευή της προβλήτας που ανεβάζει το συνολικό επενδυτικό σχέδιο της κινεζικής COSCO στα 800 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί μέσα στην επόμενη τριετία, το αναθεωρημένο master plan του ΟΛΠ περιλαμβάνει και μία άλλη σημαντική αλλαγή.
Το εμπορικό κέντρο που βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρών αντιδράσεων θα κατασκευαστεί και θα λειτουργεί στη ζώνη εισόδου (δηλαδή πριν από τον έλεγχο διαβατηρίων) του λιμένα κρουαζιερόπλοιων, μόνο για τους τουρίστες. Ωστόσο θα έχει τη μισή επιφάνεια (γύρω στα 20.000 τετραγωνικά μέτρα από τα περίπου 40.000 τ.μ.) σε σχέση με το αρχικό σχέδιο.
Το νούμερο των 800 εκατ. ευρώ που προβλέπει το αναθεωρημένο επενδυτικό σχέδιο είναι υπερδιπλάσιο των υποχρεωτικών επενδύσεων -γύρω στα 294 εκατ.- που προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ. Η θυγατρική της COSCO έχει ήδη πραγματοποιήσει επενδύσεις γύρω στα 100 εκατ. ευρώ παρά τη γνωστή αδράνεια των κρατικών υπηρεσιών τα τελευταία χρόνια.
Πηγή: newmoney.gr
Πηγή: newmoney.gr
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr