Μετρό Θεσσαλονίκης: Μειοδότης για την επέκταση στα δυτικά
05.11.2019
12:19
Πρώιμο το στάδιο, χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση η επέκταση του Μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη
Μειοδότης με ποσοστό 27,0% αναδείχθηκε η εταιρεία Ιντρακάτ στον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα έπειτα από δύο παρατάσεις.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για την ουσιαστική έναρξη των εργασιών της επέκτασης. Ειδικότερα, παρότι προεκλογικά είχε διαφανεί πως η επέκταση στα δυτικά άρχισε να δρομολογείται, η σημερινή διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» επισημαίνει πως αυτή τη στιγμή, αν δε διασφαλιστούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις (δηλαδή τα κονδύλια), είναι εξαιρετικά πρώιμο να συζητούμε για τη συγκεκριμένη επέκταση. «Χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς μελέτη ανάλυσης κόστους και χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση, επέκταση στα δυτικά για το μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει», αναφέρουν χαρακτηριστικά στέλεχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», στη Voria.gr.
Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, αν και η «Αττικό Μετρό ΑΕ» συνεχίζει τις πρόδρομες διαδικασίες, προκειμένου να έχει ετοιμότητα για την επέκταση στα δυτικά, εντούτοις, τα στελέχη της δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την ανυπαρξία διασφαλισμένης χρηματοδότησης, που μπορεί να πάει το συγκεκριμένο τμήμα χρονικά πολύ πίσω. Η βαρύτητα αυτή τη στιγμή πέφτει στην ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και στην παράδοσή της στην κυκλοφορία, όπως και στην επίλυση των συσσωρευμένων ζητημάτων στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά.
Αυτά είναι πρώτες προτεραιότητες για τη διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με την επέκταση στα δυτικά να είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, όπως άλλωστε και δημοσίως δήλωσε σε πρόσφατο συνέδριο ο πρόεδρος της εταιρίας Νίκος Ταχιάος.
Οι πρόδρομες εργασίες και η συνέχεια
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την επέκταση στα δυτικά θα περάσει το επόμενο διάστημα από το διοικητικό συμβούλιο της «Αττικό Μετρό ΑΕ», προκειμένου να συζητηθεί. Τι περιλαμβάνουν οι πρόδρομες εργασίες; Μια σειρά αναγκαίων μελετών, αλλά και αρχαιολογικές εργασίες, διερεύνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας στη σχεδιασμένη χάραξη και ειδικά στους προβλεπόμενους σταθμούς του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, τι θα απαιτηθεί σε επίπεδο κυκλοφοριακών παρακάμψεων και εργασιών.
Αφού γίνουν όλα αυτά, που απαιτούν ένα διάστημα δύο ετών, κι αφού εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για τη δυτική επέκταση, θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για έναρξη εργασιών και για χρονοδιαγράμματα.
Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, η ολοκλήρωση του διαγωνισμού δεν σημαίνει και πολλά πράγματα για την ουσιαστική έναρξη των εργασιών της επέκτασης. Ειδικότερα, παρότι προεκλογικά είχε διαφανεί πως η επέκταση στα δυτικά άρχισε να δρομολογείται, η σημερινή διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ» επισημαίνει πως αυτή τη στιγμή, αν δε διασφαλιστούν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις (δηλαδή τα κονδύλια), είναι εξαιρετικά πρώιμο να συζητούμε για τη συγκεκριμένη επέκταση. «Χωρίς προϋπολογισμό, χωρίς μελέτη ανάλυσης κόστους και χωρίς διασφαλισμένη χρηματοδότηση, επέκταση στα δυτικά για το μετρό Θεσσαλονίκης δεν υπάρχει», αναφέρουν χαρακτηριστικά στέλεχη της «Αττικό Μετρό ΑΕ», στη Voria.gr.
Όπως επισημαίνει το δημοσίευμα, αν και η «Αττικό Μετρό ΑΕ» συνεχίζει τις πρόδρομες διαδικασίες, προκειμένου να έχει ετοιμότητα για την επέκταση στα δυτικά, εντούτοις, τα στελέχη της δεν κρύβουν τον προβληματισμό τους για την ανυπαρξία διασφαλισμένης χρηματοδότησης, που μπορεί να πάει το συγκεκριμένο τμήμα χρονικά πολύ πίσω. Η βαρύτητα αυτή τη στιγμή πέφτει στην ολοκλήρωση της βασικής γραμμής και στην παράδοσή της στην κυκλοφορία, όπως και στην επίλυση των συσσωρευμένων ζητημάτων στην επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά.
Αυτά είναι πρώτες προτεραιότητες για τη διοίκηση της «Αττικό Μετρό ΑΕ», με την επέκταση στα δυτικά να είναι ακόμη σε πολύ πρώιμο στάδιο, όπως άλλωστε και δημοσίως δήλωσε σε πρόσφατο συνέδριο ο πρόεδρος της εταιρίας Νίκος Ταχιάος.
Οι πρόδρομες εργασίες και η συνέχεια
Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού για την επέκταση στα δυτικά θα περάσει το επόμενο διάστημα από το διοικητικό συμβούλιο της «Αττικό Μετρό ΑΕ», προκειμένου να συζητηθεί. Τι περιλαμβάνουν οι πρόδρομες εργασίες; Μια σειρά αναγκαίων μελετών, αλλά και αρχαιολογικές εργασίες, διερεύνηση των δικτύων κοινής ωφέλειας στη σχεδιασμένη χάραξη και ειδικά στους προβλεπόμενους σταθμούς του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη, τι θα απαιτηθεί σε επίπεδο κυκλοφοριακών παρακάμψεων και εργασιών.
Αφού γίνουν όλα αυτά, που απαιτούν ένα διάστημα δύο ετών, κι αφού εξασφαλιστούν οι αναγκαίοι πόροι για τη δυτική επέκταση, θα είμαστε σε θέση να μιλήσουμε για έναρξη εργασιών και για χρονοδιαγράμματα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr