Με «εμφύλιο» απειλείται η ελληνική ακτοπλοΐα

Με «εμφύλιο» απειλείται η ελληνική ακτοπλοΐα

Με «εμφύλιο» απειλείται η ελληνική ακτοπλοΐα και με σχίσμα η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης. Αφορμή ή… αιτία ήταν η ανακοίνωση της Blue Star Ferries ότι παγώνει τις τιμές των ναύλων, την ίδια ώρα που ο πρόεδρος της ΕΕΑ, Μιχάλης Σακέλλης, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της Blue Star, έστελνε πρόσκληση και ζητούσε την έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης για να συζητήσουν τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος με τις αυξήσεις στα καύσιμα.

Με «εμφύλιο» απειλείται η ελληνική ακτοπλοΐα

Με «εμφύλιο» απειλείται η ελληνική ακτοπλοΐα και με σχίσμα η Ενωση Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας (ΕΕΑ), εν μέσω πετρελαϊκής κρίσης. Αφορμή ή… αιτία ήταν η ανακοίνωση της Blue Star Ferries ότι παγώνει τις τιμές των ναύλων, την ίδια ώρα που ο πρόεδρος της ΕΕΑ, Μιχάλης Σακέλλης, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της Blue Star, έστελνε πρόσκληση και ζητούσε την έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης για να συζητήσουν τον τρόπο αντιμετώπισης του προβλήματος με τις αυξήσεις στα καύσιμα.

Λίγες ώρες πριν από την έκτακτη συνεδρίαση του ΔΣ της ΕΕΑ, που είναι προγραμματισμένη για Τετάρτη 28 Μαΐου στις 12 μ.μ., η ΝΕΛ θα καταθέσει πρόταση μομφής κατά του προέδρου της Ενωσης, Μιχάλη Σακέλλη, με το αιτιολογικό ότι δεν υπερασπίζεται τα συμφέροντα των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων.
Σύμφωνα με το σκεπτικό της ΝΕΛ, θεωρείται άκαιρη η ανακοίνωση της Blue Star, στην οποία ο Μιχάλης Σακέλλης είναι διευθύνων σύμβουλος, να παγώσει τις τιμές, δύο μόλις ημέρες πριν από το έκτακτο ΔΣ της ΕΕΑ όπου θα συζητηθεί η κοινή στρατηγική των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων στην αντιμετώπιση του προβλήματος από την αύξηση των καυσίμων.
«Δεν είναι δυνατόν να κάνουμε κοινή προσπάθεια για να πείσουμε την κυβέρνηση να καταργήσει τις κρατήσεις υπέρ τρίτων γιατί δεν βγαίνουμε και μία από τις εταιρείες μέλη της ΕΕΑ να ανακοινώνει πάγωμα τιμών».
Ο αντιπρόεδρος της ΕΕΑ και στέλεχος του Ομίλου της ΑΝΕΚ, Μανώλης Γαλανάκης, μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Η κίνηση που έκανε ο πρόεδρος της ΕΕΑ, δύο μόλις ημέρες πριν το έκτακτο ΔΣ, για να αποφασίσουμε πώς θα αντιμετωπίσουμε την μπόρα των αυξήσεων στα καύσιμα, είναι άτοπη και άκαιρη».

Καύσιμα 69%

Από την πλευρά τους, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, μέσω της Ενωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, προϊδεάζουν για αυξήσεις έως το καλοκαίρι ύψους 14%, που υπό προϋποθέσεις θα έφθαναν το 25% σε σύγκριση με πέρσι.

Οι τιμές των καυσίμων το πρώτο δίμηνο του 2008 είναι αυξημένες κατά 69% σε σχέση με το 2007, ενώ και οι λοιποί συντελεστές κόστους έχουν αυξηθεί σε ποσοστό 7% - 15%.

Οι ακτοπλόοι ζητούν κατάργηση των κρατήσεων υπέρ τρίτων, του επίναυλου, των κρατήσεων υπέρ ΝΑΤ αλλά και το θέμα της επιβολής του ΦΠΑ που είναι 9% για τους επιβάτες και 19% για τα οχήματα.

Ομως αν καταργηθούν οι κρατήσεις υπέρ τρίτων, τότε θα πρέπει το υπουργείο Οικονομίας να βρει τρόπους για να καλύψει την μαύρη τρύπα που θα δημιουργηθεί στα Ταμεία - και όχι μόνο.

Η θέση του Γ. Βουλγαράκη

Στο περιθώριο της συγκέντρωσης περιφερειακών διοικητών και λιμεναρχών, ο υπουργός Ε.Ν. εστίασε στις τιμές των ναύλων και στην κατάργηση εισφορών υπέρ τρίτων.

Κλείσιμο

α) Για τις τιμές των ναύλων:

«Οπως ξέρετε, η αγορά είναι απελευθερωμένη και με βάση τις ευρωπαϊκές οδηγίες, οι δυνατότητες οι οποίες υπάρχουν από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας είναι συγκεκριμένες. Χαίρομαι πάρα πολύ που μια εταιρεία ανταποκρίθηκε στην έκκληση την οποία έκανα και ελπίζω και άλλες εταιρείες να ακολουθήσουν το παράδειγμά της, προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα οι κάτοικοι των νησιωτικών περιοχών καταρχήν αλλά και οι επισκέπτες στη συνέχεια, αφού το καλοκαίρι αναμένεται να αυξηθούν, να ταξιδέψουν στα νησιά χωρίς απαγορευτικά μέτρα».

β) Για τις εισφορές υπέρ τρίτων στις τιμές των ναύλων:

«Ολα αυτά είναι αντικείμενο διαλόγου, ο οποίος κρατά πολλά χρόνια και εξετάζεται. Αυτό που είναι σαφές και είναι απολύτως κατανοητό είναι ότι η αύξηση της τιμής του πετρελαίου έχει ανατρέψει τη ζωή των πολιτών σε παγκόσμιο επίπεδο. Βεβαίως, όλα αυτά έχουν από την άλλη πλευρά συνέπειες όχι μόνον σε επιχειρηματικό επίπεδο αλλά και σε επίπεδο βιοτικού επιπέδου. Πρέπει να βρεθεί η χρυσή τομή, γι’ αυτό και το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας χρησιμοποιεί όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του προκειμένου να εξευρεθεί αυτή η χρυσή τομή».

 

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης