Τελική ευθεία για τους ξένους στην κρουαζιέρα

Στην τελική ευθεία εισέρχεται  η σύμβαση με βάση την οποία οι ξένες εταιρείες, μη κοινοτικών κρουαζιερόπλοιων, θα εκτελούν περιηγητικούς πλόες στο ελληνικό cabotage.

Στην τελική ευθεία εισέρχεται  η σύμβαση με βάση την οποία οι ξένες εταιρείες, μη κοινοτικών κρουαζιερόπλοιων, θα εκτελούν περιηγητικούς πλόες στο ελληνικό cabotage.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το αρχικό κείμενο της σύμβασης έχει υποστεί  αλλαγές με βάση τα όσα συζητήθηκαν μεταξύ υπηρεσιακών παραγόντων του Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων και εκπροσώπων των επιχειρήσεων.

Οι εταιρείες ζήτησαν μείωση γραφειοκρατίας, να υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία και να αποσαφηνιστούν πλήρως  με τους οποίους θα είναι δυνατή η πρόσληψη Ελλήνων ναυτικών.

Σήμερα το απόγευμα είναι προγραμματισμένη η συνάντηση μεταξύ του υπουργού Θαλασσίων Υποθέσεων Γιάννη Διαμαντίδη και του υπουργού Πολιτισμού, Παύλου Γερουλάνου ο οποίος έχει συναρμοδιότητα στην υπογραφή των συμβάσεων με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες κρουαζιέρας.

Οι εταιρείες δηλώνουν επιφυλακτικές και  περιμένουν  το τελικό κείμενο της σύμβασης ενώ προειδοποιούν ότι  υπάρχει κίνδυνος να χαθεί και το 2012.

Σύμφωνα με στελέχη που δραστηριοποιούνται στον τομέα της κρουαζιέρας στην Ελλάδα "ένα σημαντικό και διαχρονικό πρόβλημα είναι ότι κυβερνητικά στην Ελλάδα η κρουαζιέρα κατηγοριοποιείται ως καθαρή ναυτιλία, με αποτέλεσμα μονίμως να συγχέεται με την ακτοπλοϊα. Αντί δηλαδή του να αντιμετωπίζεται αναπτυξιακά και ως ένα κατ' εξοχήν τουριστικό προϊόν, όπως γίνεται στις άλλες χώρες του κόσμου, παραμένει πάντα στις αρμοδιότητες του (μέχρι πρότινος) ΥΕΝ, όπου κύριο μέλημα είναι μόνο η λειτουργική της πλευρά" και προσθέτουν:

" Εκεί ακριβώς ξεκινά ένας φαύλος κύκλος, καθώς οι εκάστοτε ηγεσίες τουρισμού και ανάπτυξης πάντα αποποιούνταν κάθε σχέση με την κρουαζιέρα, ακόμη και σε επίπεδο τουριστικής προώθησης. Αποτέλεσμα ήταν να μην ασχολείται κανείς αρμόδιος σοβαρά με μια μορφή τουρισμού που έχει πολύ μεγάλα περιθώρια δυνητικών εσόδων για την οικονομία, σε αντίθεση π.χ. με τον αγροτουρισμό όπου ξοδεύτηκαν δυσανάλογα χρηματικά ποσά και ενέργεια.

Αν η κρουαζιέρα είχε αντιμετωπιστεί αρμοδίως από την Πολιτεία και χωρίς την αναβλητικότητα του πολιτικού κόστους , το καμποτάζ ίσως να είχε καταργηθεί από το 2004 που χάθηκε η Ελληνική κρουαζιέρα - αν όχι νωρίτερα - και από τότε ως σήμερα θα είχαν επιτευχθεί αναπτυξιακά άλματα στον τομέα αυτό".
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr