Πονοκέφαλος στο ΥΠΕΧΩΔΕ για το μετρό Θεσσαλονίκης

Με το άγχος της Διεθνούς Εκθεσης της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο ΥΠΕΧΩΔΕ, λόγω της απογοητευτικής πορείας εργασιών του μετρό της συμπρωτεύουσας, το οποίο πολύ δύσκολα θα μπορέσει να αναστρέψει τις μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και τις αποκλίσεις που εμφανίζει από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η σύμβαση έχει υπογραφτεί από τον Απρίλιο του 2006 και εδώ και έναν χρόνο έχουν ξεκινήσει οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες όμως ακολουθούν ρυθμούς… χελώνας.

Τα οικονομικά προβλήματα και οι με

Με το άγχος της Διεθνούς Εκθεσης της Θεσσαλονίκης βρίσκονται στο ΥΠΕΧΩΔΕ, λόγω της απογοητευτικής πορείας εργασιών του μετρό της συμπρωτεύουσας, το οποίο πολύ δύσκολα θα μπορέσει να αναστρέψει τις μεγάλες καθυστερήσεις αλλά και τις αποκλίσεις που εμφανίζει από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η σύμβαση έχει υπογραφτεί από τον Απρίλιο του 2006 και εδώ και έναν χρόνο έχουν ξεκινήσει οι κατασκευαστικές εργασίες, οι οποίες όμως ακολουθούν ρυθμούς… χελώνας.

Τα οικονομικά προβλήματα και οι μεγάλες διοικητικές αναταράξεις στην ΑΕΓΕΚ, που είναι ο επικεφαλής της κοινοπραξίας που κατασκευάζει το έργο, αλλά και οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας από τα σημεία που θα περάσουν οι σταθμοί του Μετρό, έχουν φρενάρει την πρόοδο του έργου, με κίνδυνο οι πρωθυπουργικές εξαγγελίες στη ΔΕΘ να μην έχουν να προσθέσουν τίποτα καινούριο στην εξέλιξή του.

Οι δύο μετροπόντικες που θα αναλάβουν τη διάνοιξη των σηράγγων έχουν παραληφθεί αλλά, σύμφωνα με τις αισιόδοξες προβλέψεις της Αττικό Μετρό, δεν θα πιάσουν δουλειά νωρίτερα από τα τέλη του καλοκαιριού, καθώς προηγούνται οι πρόδρομες εργασίες και οι αρχαιολογικές ανασκαφές.

Μέχρι στιγμής έχουν εγκατασταθεί τα 13 από τα 18 εργοτάξια, ενώ έχουν προχωρήσει οι κύριες κατασκευαστικές εργασίες μόνο σε τρεις σταθμούς (Βενιζέλος, Συντριβάνι, Σιδηροδρομικός Σταθμός).

Πριν από λίγες μέρες, η διοίκηση της Αττικό Μετρό ξεπέρασε άλλο ένα μεγάλο εμπόδιο που είχε με το Παπάφειο Ορφανοτροφείο και πολύ σύντομα θα ξεκινήσει η εγκατάσταση του εργοταξίου της στην περιοχή.

Οι διαπραγματεύσεις με το Διοικητικό Συμβούλιο διήρκησαν μήνες και σύμφωνα με πληροφορίες χρειάστηκε παρέμβαση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργου Σουφλιά στον μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Ανθιμο, που είναι ο πρόεδρος του ορφανοτροφείου, για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες.

Το Παπάφειο είχε αρχικώς αρνηθεί να παραχωρήσει τμήμα του ακινήτου του για την εγκατάσταση σταθμού μετρό στον αύλειο χώρο και ζητούσε ισχυρά ανταλλάγματα για να ξεμπλοκάρει το έργο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά το τηλεφώνημα του κ. Σουφλιά τελικά συμφωνήθηκαν οι όροι παραχώρησης, οι οποίοι μεταξύ άλλων προβλέπουν την αμοιβή για τις απαλλοτριώσεις των χώρων που θα καταλάβει το μετρό αλλά και την ανάληψη από μέρους της Αττικό Μετρό του κόστους κατασκευής των σχολικών κτιρίων (συνολικής επιφάνειας 1.600 τ.μ.) που θα στεγάσουν τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο ορφανοτροφείο του Μεγάλου Αλεξάνδρου.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr