Πλακιωτάκης: Αναγκαία μέτρα ενίσχυσης της ευρωπαϊκής και ελληνικής ναυτιλίας
18.11.2019
18:16
Τον ρόλο της ναυτιλίας στην ευρωπαϊκή οικονομία, αλλά και στο ευρωπαϊκό και παγκόσμιο δίκτυο μεταφοράς αγαθών, καθώς και στην ενίσχυση των παραμέτρων εκείνων που αναδεικνύουν αυτόν τον ρόλο, υπογράμμισε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής στη διάρκεια συνάντησης του, στις Βρυξέλλες, με την Επίτροπο Μεταφορών Violeta Bulc
Οι δύο πολιτικοί αντάλλαξαν απόψεις για τα επίκαιρα ναυτιλιακά θέματα που εξετάζονται στο πλαίσιο της Ε.Ε και του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), με επίκεντρο την προώθηση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και τις εξελίξεις σε συνάρτηση με τις αέριες εκπομπές της ναυτιλίας.
Για τα αναγκαία μέτρα υποστήριξης της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ο ΥΝΑ υπογράμμισε την αναγκαιότητα σταθερότητας του θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα και τη διαφύλαξη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, στην οποία η Ελλάδα πρωτοπορεί.
Για την απόφαση του ΙΜΟ, που αφορά στη μείωση των εκπομπών αερίων από τα πλοία, ο Έλληνας υπουργός τόνισε την ανάγκη της παγκόσμιας ισχύος μέτρων που θα είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο δραστηριοποίησης των επιμέρους τομέων της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας.
Παράλληλα, εξέφρασε τον προβληματισμό του σε συνάρτηση με την από 01.01.2020 εφαρμογή διεθνώς του 0,50% ως ανώτατου ορίου ως προς στην περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων των πλοίων, καθόσον ένα μήνα προ της έναρξης ισχύος του νέου ορίου, δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων.
Η Επίτροπος αναγνώρισε το σημαίνοντα ρόλο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πολιτική θαλασσίων μεταφορών και στη βάση αυτή συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου των δύο μερών, ενόψει και της ανάληψης καθηκόντων της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον επόμενο μήνα.
Για τα αναγκαία μέτρα υποστήριξης της ελληνικής και ευρωπαϊκής ναυτιλίας, ο ΥΝΑ υπογράμμισε την αναγκαιότητα σταθερότητας του θεσμικού πλαισίου για την προσέλκυση επενδύσεων στο ναυτιλιακό τομέα και τη διαφύλαξη της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής τεχνογνωσίας, στην οποία η Ελλάδα πρωτοπορεί.
Για την απόφαση του ΙΜΟ, που αφορά στη μείωση των εκπομπών αερίων από τα πλοία, ο Έλληνας υπουργός τόνισε την ανάγκη της παγκόσμιας ισχύος μέτρων που θα είναι ρεαλιστικά και πρακτικά εφαρμόσιμα και τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τον τρόπο δραστηριοποίησης των επιμέρους τομέων της ναυτιλίας και ιδιαίτερα της ελεύθερης φορτηγού ναυτιλίας.
Παράλληλα, εξέφρασε τον προβληματισμό του σε συνάρτηση με την από 01.01.2020 εφαρμογή διεθνώς του 0,50% ως ανώτατου ορίου ως προς στην περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων των πλοίων, καθόσον ένα μήνα προ της έναρξης ισχύος του νέου ορίου, δεν έχουν παρασχεθεί οι απαραίτητες διαβεβαιώσεις για την παγκόσμια διαθεσιμότητα ασφαλών συμμορφούμενων καυσίμων.
Η Επίτροπος αναγνώρισε το σημαίνοντα ρόλο της Ελλάδας στην ευρωπαϊκή πολιτική θαλασσίων μεταφορών και στη βάση αυτή συμφωνήθηκε η συνέχιση του διαλόγου των δύο μερών, ενόψει και της ανάληψης καθηκόντων της νέας Ευρωπαϊκής Επιτροπής τον επόμενο μήνα.
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr