Άνθρακες ο θησαυρός των 30 δισ. που θα έσωζαν την χώρα
Άνθρακες ο θησαυρός των 30 δισ. που θα έσωζαν την χώρα
Εξαφάνισε τις προσδοκίες για τις ανείσπρακτες οφειλές το επικαιροποιημένο Μνημόνιο που προβλέπει πωλήσεις συμμετοχών του Δημοσίου στις τράπεζες
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Σε οριστικό "κούρεμα" των απαιτήσεων της από οφειλέτες του δημοσίου θα προχωρήσει η κυβέρνηση, καθώς "παραιτείται" από τις προσπάθειες για να σώσει την οικονομία με τον "θησαυρό" των 30 δισ. ευρώ από τα ληξιπρόθεσμα χρέη, στα οποία "πόνταρε" πολλά προεκλογικά.
Καθώς οι ελεγκτές της Τρόικα κουράστηκαν πια να ακούνε για έσοδα-"σκελετούς" που υπάρχουν μόνο στα συρτάρια (και την φαντασία) των ιθυνόντων του οικονομικού επιτελείου, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε την Πέμπτη να δώσει το πράσινο φως στον υπουργό Οικονομικών να "διαγράψει" μια δια παντός, έως και 22 από τα 30 δισ. ευρώ, τα οποία πρέπει πλέον να θεωρούνται "ανεπίδεκτα εισπράξεως".
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη διαγραφή των ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών προς το Δημόσιο, με τη θεσμοθέτηση διαδικασίας διαγραφής. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο επειδή, με τις υφιστάμενες διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων, δεν υπάρχει δυνατότητα διαγραφής ανεπίδεκτης είσπραξης απαίτησης (με μόνη εξαίρεση την οίκοθεν αίτηση διαγραφής του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. στην περίπτωση αποβιώσαντος οφειλέτη που δεν έχει περιουσιακά στοιχεία και οι κληρονόμοι του έχουν αποποιηθεί την κληρονομιά)!
Σύμφωνα με στοιχεία των επιτελών του υπουργείου Οικονομικών, το ποσό των χρεών που έχουν χαρακτηρισθεί ως ανεπίδεκτα είσπραξης αποτελεί ποσοστό 73,46% επί του συνόλου των ληξιπροθέσμων της 31.12.2009, ή ποσοστό 49,27% των εσόδων του τακτικού Κρατικού Προϋπολογισμού ή ποσοστό 10,18% του ΑΕΠ.
Και τα τρία ποσοστά οδηγούν σε ένα ποσό "προς διαγραφή" της τάξεως των 22 δισ. ευρώ και είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με βάση το σκεπτικό του υπουργείου, ο "εξορθολογισμός" τους συνδέεται με την συνολική προσπάθεια εξυγίανσης του χαρτοφυλακίου των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η προτεινόμενη διαδικασία διαγραφής, προβλέπει τη συγκρότηση νέας ειδικής για τον λόγο αυτό γνωμοδοτικής επιτροπής, η οποία θα συνεξετάζει όλα τα υποβαλλόμενα στοιχεία που θα πρέπει να τεκμηριώνουν και να αποδεικνύουν το ανεπίδεκτο της είσπραξης.
Καθώς οι ελεγκτές της Τρόικα κουράστηκαν πια να ακούνε για έσοδα-"σκελετούς" που υπάρχουν μόνο στα συρτάρια (και την φαντασία) των ιθυνόντων του οικονομικού επιτελείου, το υπουργικό συμβούλιο αποφάσισε την Πέμπτη να δώσει το πράσινο φως στον υπουργό Οικονομικών να "διαγράψει" μια δια παντός, έως και 22 από τα 30 δισ. ευρώ, τα οποία πρέπει πλέον να θεωρούνται "ανεπίδεκτα εισπράξεως".
Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τη διαγραφή των ανεπίδεκτων είσπραξης οφειλών προς το Δημόσιο, με τη θεσμοθέτηση διαδικασίας διαγραφής. Αυτό κρίθηκε αναγκαίο επειδή, με τις υφιστάμενες διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων, δεν υπάρχει δυνατότητα διαγραφής ανεπίδεκτης είσπραξης απαίτησης (με μόνη εξαίρεση την οίκοθεν αίτηση διαγραφής του προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. στην περίπτωση αποβιώσαντος οφειλέτη που δεν έχει περιουσιακά στοιχεία και οι κληρονόμοι του έχουν αποποιηθεί την κληρονομιά)!
Σύμφωνα με στοιχεία των επιτελών του υπουργείου Οικονομικών, το ποσό των χρεών που έχουν χαρακτηρισθεί ως ανεπίδεκτα είσπραξης αποτελεί ποσοστό 73,46% επί του συνόλου των ληξιπροθέσμων της 31.12.2009, ή ποσοστό 49,27% των εσόδων του τακτικού Κρατικού Προϋπολογισμού ή ποσοστό 10,18% του ΑΕΠ.
Και τα τρία ποσοστά οδηγούν σε ένα ποσό "προς διαγραφή" της τάξεως των 22 δισ. ευρώ και είναι πολύ υψηλότερα από τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με βάση το σκεπτικό του υπουργείου, ο "εξορθολογισμός" τους συνδέεται με την συνολική προσπάθεια εξυγίανσης του χαρτοφυλακίου των ληξιπρόθεσμων οφειλών.
Η προτεινόμενη διαδικασία διαγραφής, προβλέπει τη συγκρότηση νέας ειδικής για τον λόγο αυτό γνωμοδοτικής επιτροπής, η οποία θα συνεξετάζει όλα τα υποβαλλόμενα στοιχεία που θα πρέπει να τεκμηριώνουν και να αποδεικνύουν το ανεπίδεκτο της είσπραξης.
Το "νέο" Μνημόνιο για τις Τράπεζες
Την ίδια στιγμή, με βάση τα επικαιροποιημένα κείμενα του Μνημονίου που δημοσίευσε το υπουργείο Οικονομικών και τα οποία περιγράφουν τις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές παρεμβάσεις για την επίτευξη των στόχων του Προϋπολογισμού του 2011. Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει την πώληση μεριδίων που κατέχει το Δημόσιο στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ), αλλά και στην Τράπεζα Αττικής, σε χρόνο όμως που θα κριθεί κατάλληλος με βάση τις εξελίξεις στις αγορές. Όπως αναγράφεται στο Μνημόνιο, «αυτές οι συμμετοχές θα μπορούσαν να πωληθούν όταν η κυβέρνηση αξιολογήσει τις συνθήκες ως κατάλληλες, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας στην επιλογή μελλοντικών αγοραστών».
Σε ό,τι αφορά στην Αγροτική Τράπεζα, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί νέα αξιολόγηση των κεφαλαιακών αναγκών της, με αξιολόγηση που θα ανατεθεί σε ιδιωτική ελεγκτική εταιρεία. Στη συνέχεια θα γίνει η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και, όπως αναφέρει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, η συμμετοχή του Δημοσίου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΤΕ θα γίνει με τρόπο "δημοσιονομικά ουδέτερο", αντλώντας "ενδεχομένως" πόρους από τα πλεονάσματα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ).
Αναφορικά με το μέλλον του ΤΠΔ, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι έως το τέλος του Μαρτίου θα έχει περάσει η νομοθεσία για τον διαχωρισμό των κύριων δραστηριοτήτων του, ώστε να μετεξελιχθεί σε τράπεζα.
Την ίδια στιγμή, με βάση τα επικαιροποιημένα κείμενα του Μνημονίου που δημοσίευσε το υπουργείο Οικονομικών και τα οποία περιγράφουν τις δημοσιονομικές και διαρθρωτικές παρεμβάσεις για την επίτευξη των στόχων του Προϋπολογισμού του 2011. Το σχέδιο του υπουργείου προβλέπει την πώληση μεριδίων που κατέχει το Δημόσιο στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο (ΤΤ), αλλά και στην Τράπεζα Αττικής, σε χρόνο όμως που θα κριθεί κατάλληλος με βάση τις εξελίξεις στις αγορές. Όπως αναγράφεται στο Μνημόνιο, «αυτές οι συμμετοχές θα μπορούσαν να πωληθούν όταν η κυβέρνηση αξιολογήσει τις συνθήκες ως κατάλληλες, λαμβάνοντας επίσης υπόψη τις απαιτήσεις προληπτικής εποπτείας στην επιλογή μελλοντικών αγοραστών».
Σε ό,τι αφορά στην Αγροτική Τράπεζα, μέχρι το τέλος Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί νέα αξιολόγηση των κεφαλαιακών αναγκών της, με αξιολόγηση που θα ανατεθεί σε ιδιωτική ελεγκτική εταιρεία. Στη συνέχεια θα γίνει η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου και, όπως αναφέρει το επικαιροποιημένο Μνημόνιο, η συμμετοχή του Δημοσίου στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της ΑΤΕ θα γίνει με τρόπο "δημοσιονομικά ουδέτερο", αντλώντας "ενδεχομένως" πόρους από τα πλεονάσματα του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων (ΤΠΔ).
Αναφορικά με το μέλλον του ΤΠΔ, το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ότι έως το τέλος του Μαρτίου θα έχει περάσει η νομοθεσία για τον διαχωρισμό των κύριων δραστηριοτήτων του, ώστε να μετεξελιχθεί σε τράπεζα.
UPD:
2
ΣΧΟΛΙΑ
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Ειδήσεις
Δημοφιλή
Σχολιασμένα