Απόσυρση οχημάτων για λιγότερη ενέργεια

Οι νέες ανάγκες του πλανήτη απαιτούν λιγότερη ρύπανση και την μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας. Το γνωρίζουν αυτό οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και το θέμα είναι εάν μπορούν, τελικά, να το κάνουν.

Όταν προ μερικών εβδομάδων ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.Γιώργος Σουφλιάς αναφερόταν σε μία σειρά αναγκαίων για το περιβάλλον μέτρων, περιελάμβανε σε αυτά και την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων με νέα οχήματα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η δημοσιοποίηση τ

Οι νέες ανάγκες του πλανήτη απαιτούν λιγότερη ρύπανση και την μεγαλύτερη δυνατή εξοικονόμηση ενέργειας. Το γνωρίζουν αυτό οι έχοντες την ευθύνη των αποφάσεων γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν και το θέμα είναι εάν μπορούν, τελικά, να το κάνουν.

Όταν προ μερικών εβδομάδων ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ.Γιώργος Σουφλιάς αναφερόταν σε μία σειρά αναγκαίων για το περιβάλλον μέτρων, περιελάμβανε σε αυτά και την απόσυρση παλαιών αυτοκινήτων με νέα οχήματα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας.

Η δημοσιοποίηση της πρότασης, βεβαίως, είχε συνοδευτεί και από τις απαραίτητες διαρροές περί του ότι «η εφαρμογή ενός τέτοιου μέτρου δεν έχει ακόμη συζητηθεί με το υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή το καθ΄ύλιν αρμόδιο υπουργείο» και τα συναφή…

Αλλά το θέμα επανήλθε στο προσκήνιο και με την παρουσίαση του μακροχρόνιου ενεργειακού σχεδιασμού που πραγματοποίησε σήμερα στα μέλη της κυβερνητικής επιτροπής ο υπουργός Ανάπτυξης κ.Χρήστος Φώλιας, αρμόδιος για τα ενεργειακά.

Η έκθεση εκπονήθηκε από το Συμβούλιο Εθνικής Ενεργειακής Στρατηγικής, του οποίου προεδρεύει ένας «γκουρού» των ενεργειακών δρώμενων της χώρας, ο κ. Ραφαήλ Μωυσής με θητείες, μεταξύ άλλων, στην ΔΕΗ και στην Δημόσια Επιχείρηση Αερίου.

Ανάμεσα, λοιπόν, στα μέτρα που προτείνει το ΣΕΕΣ είναι, κατά πληροφορίες, και η αντικατάσταση των παλαιών αυτοκινήτων με νέα οχήματα που θα συμβάλουν στην ενεργειακή οικονομικότητα, καταναλώνοντας φιλικότερα προς το περιβάλλον καύσιμα και εξοικονομώντας καύσιμη ύλη.

Απόσυρση … των πάντων
Στην λογική του ΣΕΕΣ αλλά και του υπουργείου Ανάπτυξης είναι η απόσυρση γενικότερα των ενεργοβόρων συσκευών, αρχής γενομένης από τα κλιματιστικά στις υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, με την προϋπόθεση, βεβαίως, ότι θα βρεθεί η απαραίτητη «γραμμή» χρηματοδότησης από τον προϋπολογισμό.

Ανάλογης κατεύθυνσης είναι οι προτάσεις του ΣΕΕΣ περί γενικευμένης χρήση λαμπτήρων φθορισμού, περί στεγανοποίησης όλων των δημόσιων κτιρίων με παροχή κινήτρων για στεγανοποίηση και των κατοικιών, περί  υποχρεωτικής ρύθμισης των κλιματιστικών σε συγκεκριμένες θερμοκρασίες για τα δημόσια κτίρια και τον χειμώνα και το καλοκαίρι, περί αυτόματης ρύθμισης δημόσιου ηλεκτροφωτισμού κ.α.

Μάλιστα, το ΣΕΕΣ εξετάζει τρία σενάρια εξοικονόμησης ενέργειας, με το βασικό να αναφέρεται στην εξοικονόμηση περίπου 400MW (όση είναι η ισχύς μίας νέας μεγάλης μονάδας της ΔΕΗ), το αισιόδοξο σε 800 MW και το υπεραισιόδοξο στα 1.050 MW.

Άλλωστε, το ιδανικό ενεργειακό μίγμα για την επόμενη δεκαετία, το οποίο κατά το ΣΕΕΣ οδηγεί και στην αποφυγή της χρήσης πυρηνικής ενέργειας στην Ελλάδα, θα περιέχει 1/3 σε φυσικό αέριο, 1/3 σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων και των υδροηλεκτρικών, καθώς και 1/3 σε στερεά καύσιμα, όπως οι λιγνίτες (με πρόταση για απόσυρση, και εδώ, παλαιών μονάδων, και κατασκευή νέων) και ο λιθάνθρακας.

Ο … αμαρτωλός λιθάνθρακας, ο οποίος προτείνεται να χρησιμοποιηθεί το πολύ σε δύο εργοστάσια συνολικής ισχύος 1.000 μεγαβάτ, σε ένα σύνολο κατανάλωσης ενέργειας γύρω στα 18.500 μεγαβάτ το 2020, έναντι περίπου 11.000 μεγαβάτ που είναι τώρα η αιχμή στην χώρα μας.

Τώρα, βέβαια, πώς θα γίνει αυτό είναι ένα ζήτημα, αφού μόνη της η ΔΕΗ προγραμματίζει δύο τέτοια εργοστάσια – εκτός, φυσικά, εκείνων που αφορούσαν την συνεργασία με την γερμανική RWE η οποία … αναχώρησε για την Αλβανία – ενώ ιδιωτικοί όμιλοι έχουν σχέδια για άλλα τρία ακόμη…

Ακόμη, το ΣΕΕΣ εισηγείται την απόσυρση όλων των πετρελαϊκών μονάδων της ΔΕΗ, εκτός από εκείνα στα νησιά, αλλά και την αξιοποίηση των όποιων αποθεμάτων της χώρας σε πετρέλαιο, με την εκτίμηση ότι αυτά μπορεί να φτάσουν τα 200.000 βαρέλια αργού πετρελαίου ημερησίως, δηλαδή να καλύψουν κάτι λιγότερο από τις μισές ανάγκες της χώρας.

Αλλά αυτό είναι ένα θέμα που διαχρονικά επανέρχεται από το … 1972, με τις πρώτες θετικές έρευνες της αμερικανικής Oceanic στο Βόρειο Αιγαίο. Και, πέραν της αδύναμης, σήμερα, παραγωγής του Πρίνου, φαίνεται ότι για να υπάρξουν ουσιαστικά αποτελέσματα, το πράσινο φως θα πρέπει να δοθεί σε άλλο επίπεδο.

Υπερατλαντικό, αν δεν καταλάβατε…

Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr