Οι Έλληνες εφοπλιστές στηρίζονται στην Κίνα

«Η Κίνα αποτελεί την οικονομική δύναμη η οποία μπορεί να στηρίξει αυτόν τον κλάδο της Ελληνικής οικονομίας...

«Η Κίνα αποτελεί την οικονομική δύναμη η οποία μπορεί να στηρίξει αυτόν τον κλάδο της Ελληνικής οικονομίας. Η Ελληνική Ναυτιλία πέραν του γεγονότος ότι είναι η μεγαλύτερη ναυτική δύναμη παγκοσμίως έχει αποδείξει μέσα στο πέρασμα των αιώνων ότι είναι και η πιο δυναμική ναυτιλιακή αγορά παγκοσμίως». Tα λόγια είναι του  τραπεζίτη, Γιώργου Ξηραδάκη, Ιδρυτή και Διευθύνοντος Συμβούλου της XRTC Business Consultants η οποία βραβεύτηκε από τον διεθνή οργανισμό της Lloyd’S List ως «Χρηματοδότη της Χρονιάς για την Ελληνική Ναυτιλία».

«Οι κινέζικες τράπεζες έχουν σίγουρα πολλά να μάθουν και να κερδίσουν από τους Έλληνες εφοπλιστές ενώ οι τελευταίοι μπορούν να βασιστούν τόσο στη χρηματοδοτική ικανότητα των κινέζικων τραπεζών αλλά επίσης στη γνώση τους στους μηχανισμούς χρηματοδότησης και στη δίψα τους για να εισχωρήσουν στην παγκόσμια οικονομία» για να καταλήξει:

«Σ’ αυτή τη νέα επιχειρηματική σχέση υπάρχει χώρος για πολλές κινέζικες τράπεζες όπως και για πολλές Ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Είναι πολύ σημαντικό όμως και οι δύο πλευρές να μην αντιμετωπίσουν αυτή τη σχέση ευκαιριακά αλλά να δουλέψουν σκληρά για να εδραιώσουν μια μακροχρόνια σχέση κάτι που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα στη ναυτιλία».

Η χρηματοδότηση

«Η Κίνα αποκτά καταλυτικό ρόλο στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση, με την διεθνοποίηση των χαρτοφυλακίων αρκετών τραπεζών (Bank of China, Export-Import Bank of China, China Construction Bank, Bank of Communications και China Development Bank) να επηρεάζει την παγκόσμια αλλά και την ελληνική ναυτιλία. Το γεγονός παρέχει στους πλοιοκτήτες μία εναλλακτική πηγή άντλησης δανείων και κεφαλαίων» τονίζει ο Θ.Πάλλης Επ. Καθηγητής στο Τμήμα Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου και Πρόεδρος της Ένωσης Οικονομολόγων Ελλάδας:
« H συμφωνίας της the Export – Import Bank of China (CEXIM) με τον Όμιλο Αγγελικούση για δάνεια 111 εκ. Δολαρίων και την Diana Shipping για 82,6 εκ. δολάρια και η επιλογή της κινέζικης Κυβέρνησης να επιδοτήσει την κατασκευή ελληνικών πλοίων στην Κίνα είναι ενδεικτική.
Αναδεικνύει όμως ότι η νέα μορφή χρηματοδότησης χρησημοποιείται από κυβερνήσεις με στόχο την ενίσχυση των εθνικών συμφερόντων μέσω της υποστήριξης των ναυπηγείων τους, αλλάζοντας το τοπίο και στην ναυπηγική βιομηχανία».

Ναυπηγήσεις

Με παραγγελίες για ναυπηγήσεις και επισκευές πλοίων που αγγίζουν τα 15  δισ. δολάρια  δικαίως οι Έλληνες εφοπλιστές κατέχουν πλέον τον τίτλο «γητευτές του κόκκινου δράκου». Συνολικά οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει  επενδύσεις ύψους 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων  κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής παρά την παγκόσμια οικονομική κρίση.  

Η ελληνοκινεζική σχέση όμως είναι αμφίδρομη αφού οι Κινέζοι ναυλώνουν τα πλοία των Ελλήνων για να τους μεταφέρουν τα προϊόντα στις ξένες αγορές και να εισάγουν πρώτες ύλες.  Οι Έλληνες εφοπλιστές   παραδέχονται  ότι  «η ανάπτυξη της ποντοπόρου ναυτιλίας μας οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις μακροχρόνιες ναυλώσεις ελληνικών πλοίων από την Κίνα».

Η ναυτιλιακή πολιτική που ακολουθεί η Κίνα, εστιάζεται στην κατάκτηση μεγαλύτερου μεριδίου παγκοσμίως, χρησιμοποιώντας τη ναυτιλία της ως όχημα για την ανάπτυξη και εξωστρέφεια της οικονομίας της.

Σήμερα  στην Κίνα κατασκευάζονται 3.159 πλοία εκ των οποίων τα 325 είναι ελληνόκτητα με τις παραγγελίες να έχουν δοθεί από 70 εταιρείες.
Τα είδη των πλοίων που χτίζονται στην Κίνα είναι στην πλειοψηφία τους φορτηγά αφού η τεχνογνωσία των Κινέζων επικεντρώνεται στα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 325 πλοία Ελλήνων εφοπλιστών που κατασκευάζονται στην Κίνα τα 235 είναι φορτηγά συνολικής χωρητικότητας 21,1 εκ. τόνων  και 28 δεξαμενόπλοια.  

Oι Έλληνες

Στη λίστα των ελληνικών εταιρειών που χτίζουν τα περισσότερα  πλοία με βάση τη συνολική τους χωρητικότητα, βρίσκουμε:
 στην πρώτη θέση τη Dynacom του Γιώργου Προκοπίου με 22 πλοία και 4,05 εκ. τόνους ενώ ακολουθούν
- η Enterprise Shipping του Βίκτωρα Ρέστη με 10 πλοία και 1,6 εκ. τόνους
     - η Transmed του  Χαράλαμπου Μυλωνά με 11 πλοία και 1,5 εκ. τόνους,  ο  Γιώργος Οικονόμου με  8 συνολικά  πλοία και 1,5 εκ. τόνους  
ο Όμιλος του Γιάννη Αγγελικούση με 10 πλοία χωρητικότητας  1,1 εκ. τόνων.

Στη λίστα υπάρχουν  και άλλα μεγάλα ονόματα του Ελληνικού εφοπλισμού όπως είναι ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, οι  Θανάσης και Πάνος Λασκαρίδης, ο δρ Ιωάννης Κούστας,  ο Δημήτρης Προκοπίου, ο Θεόδωρος Βενιάμης ο Ντίνος Μαρτίνος, ο Συμεών Παληός, ο Πόλυς Βάσου Χατζηιωάννου, ο Πάρης Δράγνης, ο Γρηγόρης Καλλιμανόπουλος και ο Νίκος Νοτιάς.



 
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr