Σταϊκούρας: Αυτό είναι το σχέδιο διάσωσης για ΕΛΒΟ, ΕΑΒ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΛΑΡΚΟ

Σταϊκούρας: Αυτό είναι το σχέδιο διάσωσης για ΕΛΒΟ, ΕΑΒ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΛΑΡΚΟ

Ο υπουργός Οικονομικών έκανε λόγο για «δύσκολες υποθέσεις» - Κατηγόρησε την προηγούμενη κυβέρνηση ότι διόγκωσε τα προβλήματα αντί να τα λύσει

Σταϊκούρας: Αυτό είναι το σχέδιο διάσωσης για ΕΛΒΟ, ΕΑΒ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΛΑΡΚΟ
Το σχέδιο αντιμετώπισης της οικονομικής αιμορραγίας ύψους άνω των 2,5 δισ. ευρώ που προκαλούν στους φορολογούμενους οι εταιρείες ΕΛΒΟ, ΕΑΒ, Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και ΛΑΡΚΟ παρουσίασε στην Βουλή ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας.


Ο υπουργός Οικονομικών μίλησε για τέσσερις «δύσκολες υποθέσεις» για τις οποίες «η κυβέρνηση τολμά να σταθεί δίπλα και να αντιμετωπίσει τα προβλήματα με ρεαλισμό και ευαισθησία για τους εργαζόμενους» ενώ παράλληλα άσκησε κριτική στην προηγούμενη κυβέρνηση υποστηρίζοντας ότι όχι μόνο δεν έλυσε τα προβλήματα αλλά τα διόγκωσε.

Ειδικότερα για την ΕΛΒΟ είπε «η εταιρεία απο το 2014 τελεί σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης. Στις 24.4.2017 έγινε πλειοδοτικός διαγωνισμός με αντικείμενο ακίνητα κ.α. ο οποίος ακυρώθηκε καθώς οι φάκελοι ενδιαφερομένων δεν πληρούσαν τους όρους προκήρυξης. Την 1.8.2017 έγινε επαναληπτικός διαγωνισμός χωρίς προσφορές. Ακολούθως εκ του νόμου απαιτείται πρόσκληση ελεύθερης διαπραγμάτευσης. Αυτό έγινε 14.2.2019 τέθηκαν τότε σε γνώση ενδιαφερομένων: σύμβαση μετακίνησης ακινήτων, σύμβαση μίσθωσης κινητών και σύμβαση συμμετοχής Δημοσίου. Οι ενδιαφερόμενοι αιτήθηκαν παράταση και ο εκκαθαριστής προέβη στην ακύρωση διαγωνισμού. Αυτό παραλάβαμε. Πως αντιμετωπίζουμε; Προχωρούμε τάχιστα εντός επόμενων εβδομάδων για να ολοκληρωθεί διαδικασία ελεύθερης διαπραγμάτευσης. Τα τελικά κείμενα θα δημοσιοποιηθούν γρήγορα. Υπάρχουν 2 συνοδευτικά κείμενα για μεταβίβαση ακινήτων και συμφωνία συμμετοχής Δημοσίου στο μετοχικό κεφάλαιο του τελικού πλειοδότη όπου προβλέπεται συμμετοχή 21%. Η διαδικασία προχωρά ομαλά σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα».


Για την ΕΑΒ είπε πως «η εταιρεία που εποπτεύεται από υπουργείο Οικονομικών εμφάνισε αποκλίσεις χωρίς το υπουργείο να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις. Η εταιρεία εμφανίζει απλήρωτες υποχρεώσεις πάνω 50 εκατ.. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα 2,6 εκατ.. ευρώ. Από τις εκθέσεις ελέγχων ανεξάρτητων ορκωτών λογιστών για έτη 2015-18 προκύπτει ότι σύνολο ιδίων κεφαλαίων είναι αρνητικό και υπάρχει περίπτωση η εταιρεία να μην εκπληρώσει ούτε τις συμβατικές υποχρεώσεις. Αυτό παραλάβαμε. Παντελής έλλειψη ρευστότητας με κίνδυνο παύση πληρωμών απο περασμένο Σεπτέμβριο. Πως θα το αντιμετωπίσουμε; Αναλάβαμε από καλοκαίρι 2019 διοικητικές και νομοθετικές πρωτοβουλίες: ορίστηκε εσωτερικός ελεγκτής – εγκρίθηκαν εταιρικές χρηματοοικονομικές καταστάσεις - πρωτοβουλίες για ρευστότητα με εκπλήρωση υποχρεώσεων ΥΠΕΘΑ – νομοθετική διάταξη για αναβάθμιση μαχητικών αεροσκαφών Φ16 – ψηφίστηκε διάταξη προσλήψεων προσωπικού – επεξεργαζόμαστε πλέγμα διατάξεων για τελωνειακές εκκρεμότητες – επεξεργαζόμαστε εξαίρεση ΕΑΒ από κινητικότητα – τοποθετήθηκε νέα διοίκηση – με σημερινή πρωτοβουλία προβλέπεται ετήσια απαλλαγή από υποχρέωση προσκόμιση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας. Στόχος βελτίωση θέσης ΕΑΒ και αξιοποίηση πλεονεκτημάτων της».


Αναφορικά με τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπογράμμισε ότι «παραλάβαμε την εταιρεία ενώ είχαν κηρυχθεί παράνομες επιχορηγήσεις από δημόσιο 700 εκατ.. ευρώ. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει προσφύγει στο ευρωπαϊκό δικαστήριο και έχει εκδοθεί καταδικαστική απόφαση. 12.10.2017 κατατέθηκε από δημόσιο αίτηση για καθεστώς ειδικής διαχείρισης της εταιρείας που μπήκε. Επιβλήθηκε στην χώρα μας από ευρωπαϊκό δικαστήριο πρόστιμο 10 εκατ.. ευρώ και ποινή 7,3 εκατ.. ευρώ ανά εξάμηνο για συμμόρφωση με την απόφαση. Απαιτείται να εκποιηθεί το σύνολο των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας ώστε η ευρωπαϊκή επιτροπή να θεωρήσει ότι ικανοποιήθηκε η δικαστική απόφαση. Ο Ειδικός εκκαθαριστής επι προηγούμενης κυβέρνησης έχει ήδη εκποιήσει μέρος περιουσίας. Πως θα το αντιμετωπίσουμε; Στο προσεχές διάστημα θα υπάρξει προκήρυξη διαγωνισμού από τον εκκαθαριστή για εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία που έχουν χαρακτηριστεί ως στρατιωτικά. Αν ο διαγωνισμός καταστεί άκυρος ο εκκαθαριστής θα κηρύξει πτώχευση της εταιρείας».

Τέλος για το ζήτημα της ΛΑΡΚΟ είπε ότι «παραλάβαμε την εταιρεία κλειστή. Και όλα τα χρέη να διαγράψουμε η ΛΑΡΚΟ κάθε μήνα θα μπαίνει μέσα. Κατά 2015 – 18 συγκέντρωσε σωρευτικές ζημιές 148 εκατ. ευρώ. Το 2019 εκτιμάται χειρότερη κατάσταση. Παρουσιάζει χρέη προς τρίτους πάνω από 600 εκατ. ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος του χρέους είναι στην ΔΕΗ . Το χρέος στην ΔΕΗ το 2012 ήταν 145 εκατ. και ο ΣΥΡΙΖΑ το παρέδωσε πάνω από 300 εκατ. ευρώ. Η ΛΑΡΚΟ «εκανε συμφωνία με την ΔΕΗ την οποία όμως δεν εφαρμόζει . Η ΔΕΗ έστειλε εξώδικο γνωστοποιώντας ότι θα διακόψει την παροχή ρεύματος στις 17.9 αν συνεχιστεί η κατάσταση. Μόλις χθες η ΔΕΗ εξ αιτίας της τροπολογίας που φέραμε και με την προϋπόθεση της πληρωμής μηνιαίων υποχρεώσεων έδωσε παράταση. Η ΛΑΡΚΟ απειλείται με πρόστιμο ρύπων. Η Τράπεζα Πειραιώς έχει καταγγείλει 2 δάνεια. Ο τελευταίος ισολογισμός που δημοσιοποίησε η εταιρεία από την κατά τα άλλα χρηστή λειτουργία ΣΥΡΙΖΑ είναι το 2014. Δεν υπάρχουν εκθέσεις για το 2015 και για τις επόμενες δεν έχουν συνταχθεί καν χρηματοοικονομικές εκθέσεις. Επίσης βρήκαμε μηδενικά ταμειακά διαθέσιμα. Έχουν κοπεί τα έξοδα συντήρησης. Η εταιρεία απειλείται για ρύπανση της περιοχής και επιβάρυνση Ευβοϊκού κόλπου. Απαιτούνται πολλά εκατομμύρια που δεν υπάρχουν για εκσυγχρονισμό της δραστηριότητας εξόρυξης. Η εταιρεία καλείται να επιστρέψει 160,6 εκατ. ευρώ στο Δημόσιο.

Στις 24.1.2019 η κυβέρνηση πήρε επιστολή από ευρωπαϊκή επιτροπή που λέει ότι ο υπουργός δεν έχει απαντήσει στις οχλήσεις επί 2 έτη. Η εταιρεία ακόμα και αν δια μαγείας διαγράφονταν συσσωρευμένες ζημιές θα δημιουργούσε ζημίες. Η κατάσταση είναι δραματική. Ο κ. Τσακαλώτος με επιστολή το 2019 αναγνωρίζει ότι η Ελληνική Δημοκρατία είναι έτοιμη να εξετάσει προτάσεις ιδιωτών. Πως εμείς θα το αντιμε3τωπίσουμε; Καταθέσαμε τροπολογία για διάσωσή της. Επιδιώκουμε διατήρηση δραστηριότητας και ανάληψή της από ιδιώτη επενδυτή απο καθαρή διαδικασία. Στόχος να δημιουργηθούν προϋποθέσεις ώστε ο νέος επενδυτής να προχωρήσει στον εκσυγχρονισμό της εξόρυξης και παραγωγής. Βασική επιδίωξη είναι η προστασία εργαζόμενων με αποτροπή άτακτης χρεοκοπίας γι αυτό και εγκαθίσταται ειδικός διαχειριστής. Δίνονται 35 εκατ.. ευρώ για την λειτουργιά ειδικού εκκαθαριστή και για να αποφευχθεί η άτακτη χρεοκοπία. Το ποσό θα διατεθεί για πληρωμή ΔΕΗ, πληρωμή καυσίμων, εργολάβων, μισθοδοσία , εισφορές κα. Με την τροπολογία καθορίζονται καθήκοντα εκκαθαριστή για καταγραφή περιουσιακών στοιχείων και για προβλέψεις. Υποχρεούται να μειώσει μισθολογικό κόστος μεσοσταθμικά 25% γιατί όλο το κόστος δεν μπορούν να το καλύψουν οι φορολογούμενοι. Οι φορολογούμενοι βάζουν τα 35 εκατ. ευρώ. Το υπόλοιπο κόστος πρέπει να το σηκώσουν και οι εργαζόμενοι. Προβλέπεται ολοκλήρωση της διαδικασίας το ταχύτατο δυνατόν εντός 12 μηνών με δυνατότητα μόνο μιας 6μηνης παράτασης».
Ακολουθήστε το protothema.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Protothema.gr

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Ειδήσεις Δημοφιλή Σχολιασμένα
δειτε ολες τις ειδησεις

Δείτε Επίσης